CAWI skriver:
Hej piger.
Har brug for at høre jeres mening/erfaring omkring det at have barn/børn, at tage ny uddannelse, få flere børn, økonomi, bryllup osv.
Jeg blev i 2008 færdig uddannet som landmand, og har arbejdet med det ind til februar. Der blev jeg sygemeldt pga bækkenløsning, og er nu på barsel ind til 2. januar 2013.
Nu har jeg jo gået og haft meget tid (måske for meget) til at tænke lidt over fremtiden, og er kommet frem til, at jeg IKKE vil passe grise resten af mit liv. Derfor har jeg tænkt meget over hvad jeg så ville.
Umiddelbart vil jeg gerne læse til bioanalytiker. Men er slet ikke 100% sikker på dette endnu. Under alle omstændigheder, skal jeg tage en HF, når det ikke er faglært uddannelse jeg igen vil tage.
Lige meget hvilken uddanle jeg vælger, vil det jo i hvert fald (med HF'en) tage i hvert fald 5 1/2 år før jeg er færdig. Og ville først starte på VUC næste sommer.
Nu er det så jeg bliver lidt (meget) fortvivlet.
Jeg er 26 (kæresten er 24) og vi vil selvfølgelig gerne have flere børn. Men hvordan passer vi det lige ind i et liv hvor jeg studere?
Og mon vores økonomi vil komme til at sejle med så mange år på SU? Især hvis der kommer flere børn?
GIftes ville vi jo også gerne, men i mit hoved ligger det nu først MEGET langt ude i fremtiden
(har da ikke lyst til at vente til jeg er 40)
Piger... Jeg har brug for lidt råd/vejledning... Måske nogen af jer har stået i samme situation?
Kram fra den fortvivlede 
det handler nok lidt om prioriteringer
Jeg ville med vilje have børn under studiet pga friheden og det faktum at jeg vidste jeg skulle læse mange år - men gerne ville have mine børn i en tidlig alder.
Så jeg er nu 25 midt i en uni-uddannelse og pt på barsel med min datter og jeg ELSKER at det er sådan
Økonomisk går det ok men jeg skal 100% have et studiejob når jeg kommer tilbage - dvs det bliver rigtig hårdt og vi vælter ikke i penge, men tilgengæld har jeg stor planlægningsfrihed, så jeg fx kan tage hende hjem fra institution en dag og så læse om aftenen.
Mht bryllup så er det som sagt en prioritering - vi har prioriteret vores liv nu og her + uddannelse+ økonomi + hende MEGET højere end et bryllup... så vi har ikke lyst til at skyde vores hårdttjente penge i en fest - vi ved vi elsker hinanden og det er nok
kunne sagtens se os blive gift men ikke ved en fest til 70.000 kr 
Så - Nej, man kan ikke gøre alting på en gang... så måske du skal finde ud af med dig selv om du vil giftes eller uddannes som 40-årig, om I kan leve med en strammere økonomi - om I kan nøjes med et lille bryllup osv osv osv.
Det kan også være rigtig sundt at sætte sig ned og finde ud af hvad der er allervigtigst for en nu og her og hvad man gerne vil i den nære fremtid og på sigt 
held og lykke med de spændende beslutninger