Flowers skriver:
Tak allesammen, selvom mange af jer fortæller, at det sikkert varer ved (øv), så er det dejligt at vide at man ikke er ene. Jeg prøver at klø på, og huske så vidt muligt så at passe på mig selv som jeg nu kan... Tror også kroppen forbereder os lidt til at blive afbrudt i søvnen 
Jeg sidder og tænker at hvis det fortsætter og du virkelig ikke kan hænge sammen så kan man jo altid tale med sin læge om hel eller delvis sygemelding? 
Min egen erfaring: da jeg var gravid med Amanda sov jeg dårligt i perioder, sådan forstået at jeg fx nogle nætter om ugen sov dårligt og måtte stå op igen om natten fordi jeg ikke kunne sove og det begyndte nok ca omkring uge 16-20 tror jeg. Jeg fandt ud af at når jeg ikke kunne sove så virkede det godt at jeg ikke gik i panik over det, men blot stod op og spiste en lille snack og sad og lavede krydsord i en 3 kvarters tid og så gik i seng igen. Det værste man kan gøre er at tænde for et eller andet elektronisk, for så vågner hjernen for alvor op igen og vil endnu mindre sove. Senere i graviditeten da min bækkenløsning for alvor tog til sov jeg ekstremt dårligt pga smerter, men det er jo noget andet.
Denne gang er jeg i uge 11 og har det allerede nu sådan at jeg i gennemsnit en-to gange ugentligt ca vågner op efter ca 5 timers søvn og selv om jeg er træt så er jeg bare vågen. Det med kryds ord virker stadig, men denne gang virker det faktisk også rigtig godt at blive liggende i sengen og lave afspænding. Gennemgå kroppen del for del og starte med fødderne. Fokusere alt energi på at mærke fødderne og tæerne og mærke hvordan de slapper af. Og så gå videre med underbenene osv osv. Det gør at jeg slapper helt af og ikke tænker på andet og faktisk har jeg flere gange kunnet lulle mig selv i søvn på den måde 
Generelt syntes jeg som gravid at man sover dårligere og er vågen flere gange end normalt om natten, men jeg er sygemeldt, så jeg kan snappe en eller to lure om dagen hvilket jeg så også er nød til for at kunne fungere og alligevel syntes jeg at udmattelsen er fuldstændig udmarvende. Håber såååååå meget at det bliver bedre i 2 trimester.
Anmeld