STN skriver:
Det er ikke sikkert at det er det svar du gider høre, men vil hellere være ærlig 
Jeg synes ikke det er en særlig slem ting, må jeg sige.... sorry, men splinter i fingrene er altså noget børn får - næsten uanset hvilken børnehave de går i... Børn leger med rigtig mange forskellige ting, også af træ, og pædagogerne kan jo ikke følge efter hver eneste barn når de er udenfor, for at se, om de nu får splinter i fingrene...
Jeg kunne forstå, hvis han kom hjem med store sår eller lign. Så ville jeg give dig ret i, at det er for dårligt, men splinter.... det ville jeg ikke kunne komme op at køre over....
Pædagogerne i din søns børnehave har sikkert også prøvet at hjælpe ham af med dem, men han har jo nok hylet og skreget, som alle andre børn, og de har vel vurderet, at de hellere ville lade dem sidde, give ham fred... så kunne I derhjemme, som hans mor og far, måske have nemmere ved at forklare ham, at det nok skulle gå, og evt. selv fjerne dem....
Synes måske at man er en smule sippet, hvis man regner med, at insitutionen, skal gøre noget ved splinter ude på en legeplads.... det kan altså ske hvor som helst - min datter var med os nede på havnen den anden dag, og der gik hun rundt på nogle træbrædder med bare fusser (sammen med mig), og der fik hun altså 5 splinter i den ene fod... jeg har ladet dem sidde, for jeg ved, at jeg ikke kan tage dem ud alligevel - og så håber jeg på, at de arbejder sig ud af sig selv....