kvalitet af børnehaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.429 visninger
30 svar
0 synes godt om
20. august 2012

Lone Jakobsen

af mangel på overskrift blev det lige denne.

min yngste søn begyndte i børnehave for ca 2 uger siden. det er som sådan en dejlig børnehave med masser af plads til leg, men der er dog en enkelt ting der bekymrer mig.

min søn er nu for 4. gang kommet hjem med træsplinter i sine hænder. først var der 2, så var der endnu 2, gangen efter var der 4 og her i eftermiddag var der så endnu 1.

vi har spurgt ind til hvad det kan være, men børnehaven har ikke noget svar. da det skete 3. gang ringede jeg derhen (det er ikke mig der henter og bringer) og de lovede at holde bedre øje med hvad han leger med. I dag fik jeg en besked om at børnehaven har 28 børn og at det ikke er muligt for de voksne at holde øje med børnene, og ønsker børnene ikke at få fjernet splinterne i børnehaven, ja så må forældrene gøre det hjemme

for mig at se holder det svar slet ikke. men hvad siger i?

hvad ville i som forældre gøre?

hvad ville de som arbejder i en børnehave sige til min opringning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

Troldemommi

NEJ NEJ NEJ

Det er bare slet ikke i orden, det gør da ondt at have splinter i hænderne, det kan da ikke passe at et lille barn skal gå rundt en hel dag med en splint i fingeren uden at dr er en voksen der lige vil fjerne den for ham ekker hende, og hvad ligner det lige at have gulve hvor små børn kravler rundt på som er fuld af splinter.

jeg ville snakke med ledelsen hvis ikke pædagogerne vil gøre noget og inddrage de andre forældre, når det sker for din søn så sker det nok også for de andre børn.

Monica

Anmeld

20. august 2012

Lone Jakobsen

Monica P skriver:

NEJ NEJ NEJ

Det er bare slet ikke i orden, det gør da ondt at have splinter i hænderne, det kan da ikke passe at et lille barn skal gå rundt en hel dag med en splint i fingeren uden at dr er en voksen der lige vil fjerne den for ham ekker hende, og hvad ligner det lige at have gulve hvor små børn kravler rundt på som er fuld af splinter.

jeg ville snakke med ledelsen hvis ikke pædagogerne vil gøre noget og inddrage de andre forældre, når det sker for din søn så sker det nok også for de andre børn.

Monica

er virkelig glad for dit svar.

kan bare heller ikke bære at vi skal være 2 for at holde drengen fast så vi kan fjerne splinter fra hans hænder. han er panikslagen og det skærer helt ind i hjertet

tænker at tage det op til næste forældremøde da det åbenbart ikke hjælper noget at ringe derned.

Anmeld

20. august 2012

Chris86

Har også fået en pige hjem med hånden FULD af splinter.. De havde ikke opdaget dem derovre, da hun ikke var generet af dem.. jeg fik nogle ud, men resten kom ud af sig selv efter nogle dage...
Ved ikke om jeg synes det er så slem en ting... I min datters børnehave har de sandkasser, legehus osv i træ, så det undre os da egentlig ikke at chancen for splinter er der...

Anmeld

20. august 2012

Lone Jakobsen

Chris86 skriver:

Har også fået en pige hjem med hånden FULD af splinter.. De havde ikke opdaget dem derovre, da hun ikke var generet af dem.. jeg fik nogle ud, men resten kom ud af sig selv efter nogle dage...
Ved ikke om jeg synes det er så slem en ting... I min datters børnehave har de sandkasser, legehus osv i træ, så det undre os da egentlig ikke at chancen for splinter er der...

her i denne børnehave er der også meget legetøj af træ, så mulighederne er mange.

og min søn har bestemt ikke sagt det til dem, da han er lidt sky overfor nye mennesker.

Anmeld

20. august 2012

Frk. Himmelblå

Synes, det er supersvært med de der børnehaver.

For børnene er jo stadig så små, men samtidig er det ligesom bare reglen, at "nu er de så store", at voksne ikke længere behøver holde øje med dem. 

Har det svært med det. Min pige er ikke fyldt tre endnu, og jeg bryder mig sgu ikke om, at hun leger et eller andet vildt uden opsyn - evt. sammen med de store, som immervæk er næsten dobbelt så gamle, som hun...

Synes, det er noget juks, at små børn må "klare sig selv". Også selvom jeg sagtens kan forstå, hvad normeringerne tilskriver.

Håber, du finder ud af det

Anmeld

20. august 2012

Lone Jakobsen

Frk. Himmelblå skriver:

Synes, det er supersvært med de der børnehaver.

For børnene er jo stadig så små, men samtidig er det ligesom bare reglen, at "nu er de så store", at voksne ikke længere behøver holde øje med dem. 

Har det svært med det. Min pige er ikke fyldt tre endnu, og jeg bryder mig sgu ikke om, at hun leger et eller andet vildt uden opsyn - evt. sammen med de store, som immervæk er næsten dobbelt så gamle, som hun...

Synes, det er noget juks, at små børn må "klare sig selv". Også selvom jeg sagtens kan forstå, hvad normeringerne tilskriver.

Håber, du finder ud af det

ja jeg er nemlig også meget i tvivl.

jeg har forståelse for at de ikke kan være over dem hele tiden og at de er få voksne om mange børn. men samtidig er det meget svært at skulle fjerne de splinter fra min søns hænder så tit.

Anmeld

20. august 2012

Chris86

Lone Jakobsen skriver:

her i denne børnehave er der også meget legetøj af træ, så mulighederne er mange.

og min søn har bestemt ikke sagt det til dem, da han er lidt sky overfor nye mennesker.

Et lille tip: Brug spidsen af en kanyle, såe r det let lige at "skære" dem fri i stedet for at grave dem ud med en nål..

Anmeld

20. august 2012

Sildefisk

Så giv os for fanden nogle flere hænder... Ja sorry, er selv pædagog og hvor er jeg dog ked af den megen generelle kritik af os, vi er faktisk nogle der brænder for vores fag og børnene , og som prøver at være alle steder på en gang, hver dag!!!
dog tror jeg ikke med de normeringer vi har, at jeg skal være det resten af mit liv.

Anmeld

20. august 2012

Sitrani

Lone Jakobsen skriver:

af mangel på overskrift blev det lige denne.

min yngste søn begyndte i børnehave for ca 2 uger siden. det er som sådan en dejlig børnehave med masser af plads til leg, men der er dog en enkelt ting der bekymrer mig.

min søn er nu for 4. gang kommet hjem med træsplinter i sine hænder. først var der 2, så var der endnu 2, gangen efter var der 4 og her i eftermiddag var der så endnu 1.

vi har spurgt ind til hvad det kan være, men børnehaven har ikke noget svar. da det skete 3. gang ringede jeg derhen (det er ikke mig der henter og bringer) og de lovede at holde bedre øje med hvad han leger med. I dag fik jeg en besked om at børnehaven har 28 børn og at det ikke er muligt for de voksne at holde øje med børnene, og ønsker børnene ikke at få fjernet splinterne i børnehaven, ja så må forældrene gøre det hjemme

for mig at se holder det svar slet ikke. men hvad siger i?

hvad ville i som forældre gøre?

hvad ville de som arbejder i en børnehave sige til min opringning?

Det er ikke sikkert at det er det svar du gider høre, men vil hellere være ærlig

Jeg synes ikke det er en særlig slem ting, må jeg sige.... sorry, men splinter i fingrene er altså noget børn får - næsten uanset hvilken børnehave de går i... Børn leger med rigtig mange forskellige ting, også af træ, og pædagogerne kan jo ikke følge efter hver eneste barn når de er udenfor, for at se, om de nu får splinter i fingrene...

Jeg kunne forstå, hvis han kom hjem med store sår eller lign. Så ville jeg give dig ret i, at det er for dårligt, men splinter.... det ville jeg ikke kunne komme op at køre over....

Pædagogerne i din søns børnehave har sikkert også prøvet at hjælpe ham af med dem, men han har jo nok hylet og skreget, som alle andre børn, og de har vel vurderet, at de hellere ville lade dem sidde, give ham fred... så kunne I derhjemme, som hans mor og far, måske have nemmere ved at forklare ham, at det nok skulle gå, og evt. selv fjerne dem....

Synes måske at man er en smule sippet, hvis man regner med, at insitutionen, skal gøre noget ved splinter ude på en legeplads.... det kan altså ske hvor som helst - min datter var med os nede på havnen den anden dag, og der gik hun rundt på nogle træbrædder med bare fusser (sammen med mig), og der fik hun altså 5 splinter i den ene fod... jeg har ladet dem sidde, for jeg ved, at jeg ikke kan tage dem ud alligevel - og så håber jeg på, at de arbejder sig ud af sig selv....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.