Kontorelev, kontanthjælp og a-kasse spørgsmål..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2012

Den lykkelige

gædde skriver:

Hvad???

du skal da bare ha betalt a-kasse i et år, så støtter de dig

Nej for jeg har kun arbejdet 1200 timer mener jeg det er...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

Den lykkelige

Dustmuz skriver:

jeg er ikke 100% sikker, kun omkring 90%

Mener nemlig at de tæller med, så længe du bare betaler til en "fuld" a-kasse..

mange gange får elever nemlig deres fagforeninger og a-kasse billigere, pga de er elever..
i sådanne tilfælde, skal du lige tjekke op på hvad der står i din fagforenings/a-kasses reglement

Ok mange tak for svar.. ja jeg tænkte også det nok er sådan.. men hvis jeg ringer til fagforeningen kan de jo svare..  Men måske man skal være medlem af en bestemt akasse når man er elev.. hmm er medlem af det faglige hus..

Anmeld

20. august 2012

Den lykkelige

Baby2påvej skriver:

Når du er udlært kontorass. er du berettigt til dagpenge fra første ledige dag.
Jeg blev udlært i 2010 og har altid betalt til HK, og fik derfor ikke karantæne som man normalt gør når man er nyudlært.
En god ting er at få det på skrift fra din fagforening, så kan de umuligt trække i land igen.

Held og lykke med lærepladsen

Årh perfekt.. tak!!

Anmeld

20. august 2012

Bonderøvens kone

Den lykkelige skriver:

Ok mange tak for svar.. ja jeg tænkte også det nok er sådan.. men hvis jeg ringer til fagforeningen kan de jo svare..  Men måske man skal være medlem af en bestemt akasse når man er elev.. hmm er medlem af det faglige hus..

Da jeg var kontorelev mener jeg at bare jeg meldte mig ind i a-kassen senest en måned efter endt uddannelse, så ville jeg være berettiget til dagpenge (Dimmitendsats) fra første ledighedsdag. 

Du behøver ikke at være medlem af en bestemt akasse! Selvom du måske vil blive påvirket til at melde dig ind i den fagforening/akasse som laver den overenskomst du arbejder under - Så er det stadig dit valg.

Anmeld

20. august 2012

Den lykkelige

Pigen fra landet skriver:

Da jeg var kontorelev mener jeg at bare jeg meldte mig ind i a-kassen senest en måned efter endt uddannelse, så ville jeg være berettiget til dagpenge (Dimmitendsats) fra første ledighedsdag. 

Du behøver ikke at være medlem af en bestemt akasse! Selvom du måske vil blive påvirket til at melde dig ind i den fagforening/akasse som laver den overenskomst du arbejder under - Så er det stadig dit valg.

Ok tusind tak!! Er den sats meget lavere så??

Anmeld

20. august 2012

Bonderøvens kone

Den ligger i år på 3.230 kr om ugen, så omkring det samme som man får som forsørger på kontanthjælp.

Anmeld

20. august 2012

Jupiter

Forskellen på at melde sig ind et før før endt uddannelse og en måned efter endt uddannelse, er at kontingentet er betydeligt dyrere hvis du venter til du er udlært

Anmeld

20. august 2012

Den lykkelige

Den ligger i år på 3.230 kr om ugen, så omkring det samme som man får som forsørger på kontanthjælp.

Ok tusind tak!  Ej gør mig så glad.. for der er bare så meget arbejdsløshed her og fyringer osv.. så ville være så bange for hvis vi skulle flytte fra vores hus osv

Anmeld

20. august 2012

Bonderøvens kone

Jupiter skriver:

Forskellen på at melde sig ind et før før endt uddannelse og en måned efter endt uddannelse, er at kontingentet er betydeligt dyrere hvis du venter til du er udlært

Jeg forstår ikke helt hvad du mener - kontigentet er det samme når du er udlært?? Om du har været medlem et år eller ej.

Anmeld

21. august 2012

Jupiter

Jeg forstår ikke helt hvad du mener - kontigentet er det samme når du er udlært?? Om du har været medlem et år eller ej.

Ja kontingentet er måske et forkert ord. I min a-kasse betaler du en højere sats (kan ikke huske om det kun er første gang - altså et engangsgebyr) for at få dimitentsats hvis du først melder dig ind efter endt uddannelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.