Brug for råd - hvornår er det iorden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.376 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. august 2012

Anonym trådstarter

Hej piger.

Skriver som anonym da det stadig kun er på tale.

Jeg er 18 år gammel, og har en søn på snart 2 år. Vi kunne virkeligt godt tænke os en lille mere, men ved ikke om det er for tidligt. Vi har en fin økonomi, ingen gæld eller lignende, vi bor i et 3 værelses rækkehus og der vil da det første års tid være plads til en lille bebs mere. Vi har dog snakket om at når lillemanden om 1 års tid skal i børnehave, vil der være mulighed for flytning.

Hvad synes i? Er det iorden at begynde og plalægge en lille bebs mere, eller vil det bedste være og vente?

Jeg ved godt det 100% er vores egen beslutning. Men ville evt. gerne høre andres meninger, råd eller erfaringer.

Håber virkeligt nogle vil svare.

På forhånd tak og rigtigt god dag til jer alle derude.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

Ciss

Hvis I har økonomi, overskud og helst også støtte/hjælp fra familien ved behov til det så er der vel ikke noget at sætte fingeren på?

I ved jo lidt om, hvad det drejer sig om fra før.

Jeg ved jo ikke, hvordan planerne for eventuel videre uddannelse er, men overskuddet til den slags er markant mindre med to små børn end med et barn, så det er sikkert smart at tage den slags med i overvejelserne også.

Anmeld

20. august 2012

Tona

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg er 18 år gammel, og har en søn på snart 2 år. Vi kunne virkeligt godt tænke os en lille mere, men ved ikke om det er for tidligt. Vi har en fin økonomi, ingen gæld eller lignende, vi bor i et 3 værelses rækkehus og der vil da det første års tid være plads til en lille bebs mere. Vi har dog snakket om at når lillemanden om 1 års tid skal i børnehave, vil der være mulighed for flytning.

Hvad synes i? Er det iorden at begynde og plalægge en lille bebs mere, eller vil det bedste være og vente?

Jeg ved godt det 100% er vores egen beslutning. Men ville evt. gerne høre andres meninger, råd eller erfaringer.

Nogle vil måske sige at du er meget ung, men det mener jeg ikke helt at man kan gøre gældende i dit tilfælde, da du jo i forvejen har en søn på 2 år og i det hele taget er nået længere end de fleste på 18 år og derfor nok også er mere moden.

Det lyder da til at i er klar og har styr på sagerne, så I sagtens kan få et barn mere.  

Anmeld

20. august 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Nogle vil måske sige at du er meget ung, men det mener jeg ikke helt at man kan gøre gældende i dit tilfælde, da du jo i forvejen har en søn på 2 år og i det hele taget er nået længere end de fleste på 18 år og derfor nok også er mere moden.

Det lyder da til at i er klar og har styr på sagerne, så I sagtens kan få et barn mere.  

Jeg ved godt jeg er ung, men idet jeg har fået den første i en ung alder, så vil jeg ikke der er for mange år imellem dem uanset.

Anmeld

20. august 2012

Tona

Anonym skriver:

Jeg ved godt jeg er ung, men idet jeg har fået den første i en ung alder, så vil jeg ikke der er for mange år imellem dem uanset.

Nej præsis, det kan jeg godt forstå. Som jeg skriver lyder det da også til at I er klar til det  Held og lykke med pb

Anmeld

20. august 2012

come2

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg tænker mere om du har fået en uddannelse?

For det er jo ikke meget man får i SU og ville økonomien så stadig kunne løbe rundt?

Det er jo dyrt med 2 små børn

Anmeld

20. august 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Jeg tænker mere om du har fået en uddannelse?

For det er jo ikke meget man får i SU og ville økonomien så stadig kunne løbe rundt?

Det er jo dyrt med 2 små børn

Jeg har fået bevilliget kontanthjælp under mit uddannelses forløb.

Anmeld

20. august 2012

Stivdie

Anonym skriver:

Hej piger.

Alene det at du og din kæreste/mand rent faktisk har tænkt så meget over jeres situation, at I har kigget på økonomi, boligforhold og uddannelse viser mig bare at I sagtens kan håndtere at få en bebs mere!
Du/I virker mere modne end de fleste jeg kender på jeres alder (og nok også end mig ;-) ) så hvis I føler jer klar og kærligheden stadig blomstrer mellem jer efter de først år som småbørnsforældre, så ser jeg ingen hindring!
Held og lykke med projektet

Anmeld

20. august 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg synes umiddelbart, det lyder som om, I er ganske fornuftige i jeres overvejelser..

Jeg ville nok personligt se på, om ikke jeg kunne have mere vished omkring flytning, inden jeg blev gravid (ville ikke bryde mig om at stå med flytning og to små børn, hvis ikke det var meget grundigt planlagt), men jeg er også sådan et planlægge/ordens-menneske af natur.

Anmeld

20. august 2012

Joerg2

Hej

Jeg er helt ny herinde, og jeg kan ikke finde ud af at starte en ny tråd, så jeg håber det er i orden, at jeg lige hopper med her

Min kæreste og jeg er begyndt at snakke en del om snart at begynde på projekt baby. Alt efter hvornår det sker, vil jeg være min. 24 år og min vil være min. 28 år. Vi har været samme i 7 år. Min kæreste er uddannet og har job, og jeg starter som elev her til sommer. Uddannelsen varer 2 år, og jeg får job i firmaet bagefter. Jeg skal gå på skolen ved siden af mit arbejde, når min elevtid er ovre, og jeg har derfor tænkt på om det kan være en fordel at få det første barn inden min elevtid er slut, så jeg ikke både skal tænke på arbejde og skole, når jeg vender tilbage fra barsel.

Samtidig har jeg også tænkt tanken, om de kunne finde på ikke at ansætte mig bagefter, hvis jeg blev gravid under uddannelse, da det måske ikke er velset.

Erfaringer eller gode råd modtages med kyshånd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.