Sidder lige og tænker på hvorfor mange mennesker har svært ved at rumme og glæde sig over at andre har succes og økonomisk uafhængighed....er det janteloven der hersker, misundelse eller hvad er det der sker??
Det virker som om det er nemmere for mange at rumme mennesker der har det svært...føler man sig selv så lidt mere heldig eller??
Nu til eksemplet med ham manden med den dyre bil....han er virkelig en flink mand og jeg har snakket en del med ham pga de problemer der er i jepps klasse og da jeg ikke er lokal, så kender jeg jo ikke rigtig nogen og heller ikke ham her...udover det, så gider jeg bare ikke sladder og vil helst bare selv danne mig et indtryk...
Nå, men nu snakkede jeg med et par bekendte hernede fra og nævnte denne mand og det var bestemt IKKE, venlige ting...han var arrogant, en blærerøv, dårlig arbejdsgiver, han var utro, havde været gift to gange og var måske stadig gift, havde taget røven på en den ene kendte osv osv osv...Hmm...hvorfor fanden er det sådan at der bare skal sættes noget negativt på...og endda fra mennesker der ikke kender ham personligt??
Jeg synes det er fedt at han er som han er og ikke ligger under for alle de små sørgelige mennesker som har ondt i bagdelen over at han kan alt det de måske ønsker sig...lykken er ikke at have penge, men hvorfor ikke glædes over dem der har??
Knus Eva..som er inviteret ud...-smiler
Anmeld