Brugt Autostol fra Bedstemor, for eller imod....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2012

Troldemommi

An&Jo skriver:

I vores rømer der skal man ligesom vippe stolen op for at spænde den fast i bilen fordi selen jo skal ind imellem og sidde fast..
Da man så skal smække den ret hårdt tilbage for at den låser ordentligt kan der sagtens komme usynlige skader i stolen som man kun kan se ved et rigtig eftertjek, disse skader kan også opstå ved hårde opbremsninger, derfor vil jeg faktisk anbefale dig at du finder det nærmeste sted på dig der kan udføre sådan et tjek og så få det gjordt inden stolen tages i brug..

De usynlige skader er grunden til at jeg ikke kunne drømme om at købe brugt autostol, for de kan godt se rigtig fine ud men stadig være i stykker..

Hvis stolen tager skade af af en hård opbremsning så er det da en ringe stol, nu ved jeg ikke om vores er af samme model som din hvor den skal skubbes med men nu får jeg den at se i morgen, så bliver jeg lidt klogere :-)

tak for svar

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2012

An&Jo

Monica P skriver:

Hvis stolen tager skade af af en hård opbremsning så er det da en ringe stol, nu ved jeg ikke om vores er af samme model som din hvor den skal skubbes med men nu får jeg den at se i morgen, så bliver jeg lidt klogere :-)

tak for svar

Monica

Nej det er ikke fordi stolen er ringe, for hvis du bremser hårdt op så skal låsemekanismerne jo gå ind og holde stolen på plads med selen, og den vægt der lægges på de her låse er ret enorm når man bremser rigtig hårdt, og derfor KAN de gå i stykker..

Anmeld

19. august 2012

132319

Jeg tror på det bedste i folk og nægter at tro at folk ville sælge en stol der har været med i et uheld. I øvrigt inddrager forsikringselskaberne som regel stolen.

Mine børn sidder i fine brugte autostole, både i deres fars bil og deres morfars. Når jeg får bil om 2 måneder, vil jeg også på idlig efter et par fine brugte stole.

Anmeld

19. august 2012

Troldemommi

An&Jo skriver:

Nej det er ikke fordi stolen er ringe, for hvis du bremser hårdt op så skal låsemekanismerne jo gå ind og holde stolen på plads med selen, og den vægt der lægges på de her låse er ret enorm når man bremser rigtig hårdt, og derfor KAN de gå i stykker..

jeg vil da tro at man kan bedømme ved et grundigt gennentjek om stolen er sikker eller i udu, jeg skal nok ellers få den tjekket men har nu mine tvivl om en forhandler ikke hellere vil sælge en ny stol :-) istedet for at være ærlig om den brugte.

Monica

Anmeld

19. august 2012

Troldemommi

132319 skriver:

Jeg tror på det bedste i folk og nægter at tro at folk ville sælge en stol der har været med i et uheld. I øvrigt inddrager forsikringselskaberne som regel stolen.

Mine børn sidder i fine brugte autostole, både i deres fars bil og deres morfars. Når jeg får bil om 2 måneder, vil jeg også på idlig efter et par fine brugte stole.

Jeg tror også på hvad sælgeren siger, også selvom det er min mor der har snakket med hende og jeg derfor ikke selv har været inde over. Hvis den bliver tjekket så kan jeg heller ikke så nogen grund til at opgive den, hvis den bare opfylder de krav der er til en stol i 2012 :-)

Tak for dit svar

Den første autostol købte vi også brugt men det var fra vores nabo som jeg stoler 100% på, syntes de er så dyre fra ny.

Monica

Anmeld

19. august 2012

Kamilla-m

Altså jeg tror de fleste forsikringsselskaber indrager stole det har været med i trafikuheld.
Min kæreste kørte galt på vejen ud på sygehuset sidste år da jeg sku føde og vores to autostole gik til, babystolen flækkede. Heldigvis var han alene i bilen.
Men der indragede forsikringen hvertfald stolene..

Anmeld

21. august 2012

Lenats31

Tanjadamgaard skriver:

Jeg tænker at du nemt ville kunne se om stolen er defekt, da alt stoffet kan tages af en Römer autostol ( har nemlig lige vasket vores, inden den skulle tages i brug) 

Ikke nødvendigvis nej.  De kan have usynlige skader i plastikken. Skader på låsesystem feks er heller ikke altid synlige

Anmeld

21. august 2012

Lenats31

MortilMogL skriver:

Altså jeg tror de fleste forsikringsselskaber indrager stole det har været med i trafikuheld.
Min kæreste kørte galt på vejen ud på sygehuset sidste år da jeg sku føde og vores to autostole gik til, babystolen flækkede. Heldigvis var han alene i bilen.
Men der indragede forsikringen hvertfald stolene..

Desværre hopper de gerne udenom hvis stolen ser fin ud udadtil. men som skrevet ovenfor så kan de sagtens have usynlige skader.

Anmeld

21. august 2012

Levi&LilysMor

Vi havde besøg af min eforældre i torsdags tilfældigvis kom vi til at tale om at Johanne snart er vokset ud af sin autostol og derfor skal have en ny.

her til formiddag ringer min mor og spørger om hun må købe en Autostil til Johanne, hun er så på loppemarked i deres lille by hvor hun har fundet er fin Autostol fra Rømer til kun 250 kr.

Jeg sagde at det måtte hun da meget gerne, men nu ved jeg ikke, jeg kender ikke stolens baggrund eller sælgeren for den sags skyld men det gør min mor og hun stoler på sælgeren, altså den har ikke været ude i uheld.

Ville i tage imod den eller fortryde???, jeg er nemlig i tvivl...

og er rømer en sikker stol? har du erfaring med det mærke?

Monica

Min kæreste arbejde på et autoværksted, så kommer han en dag hjem , med en "ny" autostol også fra römer og jeg spørger så hvor han har den fra..

Det var bare en som var kommet med en bil og sagt at stolen bare skulle smides ud, så vi kendte heller ikke baggrunden for den. Jeg var ikke særlig tilfreds med det i starten, men den virker, vi har jo prøvet selen og selve stolen af ved at hive i den og se om den kan holde, og så er den blevet vasket og ser faktisk ret så flot ud.

Vi har så en helt ny, men manglede sådan set bare en ekstra...

Hvis din mor kender personen og stoler på vedkommende, så synes jeg det er ok, så kan i teste den hjemme 

Anmeld

21. august 2012

Troldemommi

LevisMor skriver:

Min kæreste arbejde på et autoværksted, så kommer han en dag hjem , med en "ny" autostol også fra römer og jeg spørger så hvor han har den fra..

Det var bare en som var kommet med en bil og sagt at stolen bare skulle smides ud, så vi kendte heller ikke baggrunden for den. Jeg var ikke særlig tilfreds med det i starten, men den virker, vi har jo prøvet selen og selve stolen af ved at hive i den og se om den kan holde, og så er den blevet vasket og ser faktisk ret så flot ud.

Vi har så en helt ny, men manglede sådan set bare en ekstra...

Hvis din mor kender personen og stoler på vedkommende, så synes jeg det er ok, så kan i teste den hjemme 

vi har fakisk allerede taget den i brug, jeg ringede lige og fik en snak med den tidligere ejer, hun var rigtig sød og kunne sagtens forstå jeg lige ville være sikker :-)

Hun forsikrede mig om at hun aldrg ville sætte den til salg hvis den havde været udsat for noget så nu er stolen taget  brug og hun sidder som en lille dronning i den :-)

Jeg er hel tryg nu og er meget glad for stolen

og så syntes jeg det er så dejligt at Johanne nu kan kigge ud på os istedet for at kigge ind i bagsædet

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.