Gravid.. aner ikk hva jeg skal gøre suk :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2012

LMX

Lad mig starte med at sige at du selvfølgelig kan klare det. Vi mødre har bare evnen til at finde den der råstyrke der skal til for at få tingene til at glide.

Jeg synes jeg kan mærke udfra dit oplæg at du faktisk helst vil beholde barnet, så det synes jeg du skal gøre.

Jeg havde gjort det samme i dit sted.

Pøj pøj med det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

LMX

Orw.. Lige en lille ting mere.. Jeg nægter at tro på at du vil komme til at "overse" din ældste datter. Jeg har dog aldrig hørt om at en mor nedprioriterer sine andre børn fordi der kommer en lillebror/søster. Jeg tror ikke du skal spekulere så meget.

Mærk efter i hjertet...

Anmeld

18. august 2012

Tona

LineSchack skriver:

Landet ligger sådan at jeg her for en uge siden fandt ud af at jeg venter mig igen. Min datter er kun lige knap 5 måneder.

Jeg er i 7 sind, var til scanning i sidste uge og fik konstateret at jeg er lige knap 5 uger henne...

Inderst inde vil jeg rigtig gerne beholde barnet, men alle fraråder mig det plus det jo er min datters far ( som også er far til dette), som slet ikk er egnet til overhovedet at have vores første barn..

Indeni ka  jeg ik klarer tanken om at slå et barn ihjel, især ikk nu hvor jeg ved hvilke fantastiske skabninger der kan komme ud af det. og kan slet ikk klarer tanken om at jeg ikk kommer til at kende barnet, alle de spark, de smukke scannings billeder og til sidste den store gevinst i at få det lille smukke uskyldige væsen ud.

A ville bare gerne ha lidt luft for alle mine spekulationer. Tak for at i gad læse med...

Først kæmpe stort kram  

Jeg tror at du selv godt ved hvad du gerne vil vælge inderst inde. Sådan som jeg læser dit indlæg, så virker det til at du faktisk gerne vil beholde barnet og at din bekymring går på hvad omgivelserne siger og så det med barnets far. Jeg tror at du skal lytte til dit hjerte og gøre det som du føler er rigtigt. De ydre bekymringer kan man finde løsninger på

Anmeld

18. august 2012

Meandu

Kan godt forstå at du er i dilemma. Jeg er selvfølgelig enig med de andre piger hvad de siger mht at du skal følge dit hjerte. Og selvfølgelig skal du gøre det. Synes også at det er vigtigt at følge sin fornuft. Du er den eneste der ved om du kan klare to små børn. Hvordan har du det med at opdrage dit ældste barn selv? Er det hårdt? Har du overskud til andet? Det kommer nok til at være dobbelt så hårdt med to børn. Nogle kan klare det, andre kan ikke. Det ved du bedst selv. Jeg synes ikke at du skal tænke på, at hvis du vælger abort, at du så "slår" et barn ihjel. Da det jo stadig ikke er et barn. Jeg er pædagog, og har set mødre der vælger at får et barn selvom det ikke kunne overskue det, i den sidste ende går det så ud over barnet/ børnene. Jeg synes at det er rigtig flot at du tænker så meget på dit ældste barn, hvordan det kommer til at påvirke hende osv. Det viser at du er en god mor. Følg både dit hjerte og din fornuft.

hilsen Laben

Anmeld

19. august 2012

Camilla30

LaBen skriver:

Kan godt forstå at du er i dilemma. Jeg er selvfølgelig enig med de andre piger hvad de siger mht at du skal følge dit hjerte. Og selvfølgelig skal du gøre det. Synes også at det er vigtigt at følge sin fornuft. Du er den eneste der ved om du kan klare to små børn. Hvordan har du det med at opdrage dit ældste barn selv? Er det hårdt? Har du overskud til andet? Det kommer nok til at være dobbelt så hårdt med to børn. Nogle kan klare det, andre kan ikke. Det ved du bedst selv. Jeg synes ikke at du skal tænke på, at hvis du vælger abort, at du så "slår" et barn ihjel. Da det jo stadig ikke er et barn. Jeg er pædagog, og har set mødre der vælger at får et barn selvom det ikke kunne overskue det, i den sidste ende går det så ud over barnet/ børnene. Jeg synes at det er rigtig flot at du tænker så meget på dit ældste barn, hvordan det kommer til at påvirke hende osv. Det viser at du er en god mor. Følg både dit hjerte og din fornuft.

hilsen Laben

Enig Jeg har også arbejdet med små børn i institutioner og har set mange forskellige familier - også dem, hvor der tydeligvis ike har været overskud til børnene. Jeg er ikke tilhænger af tanken om at man "Slår sit barn ihjel" ved abort, selvom modstanderene af abort jo ville argumentere for det. Udover at du skal tænke på det barn du har i forvejen skal du også tænke på DIG, hvordan vil DIT liv blive med to små børn?, vil du være glad? Vil du føle at du kunne magte opgaven? Hvor mange mennesker har du omkring dig til at hjælpe dig? Din trivsel er altafgørende vigtig hvis du skal finde overskud til at være alenemor med to små børn - SÅ, alt i alt tænker jeg også du skal følge dit , men jeg synes også der skal en hel del fornuft involveres i beslutningen 

Anmeld

19. august 2012

sandramor

Jeg er selv alene mor til 2 skønne piger..
Dog er den største 7 år hvilket jo betyder at hun kan en masse selv, men har såsandelig stadig brug for sin mor..
Altså jeg sys bestemt ikke jeg overser min store pige overhovedet.. Ingen tvivl om at der ikke er den samme tid til hende nu melina er så lille men jeg gør alt jeg kan for at hun ikke skal føle sig overset
Altså ville lyve hvis jeg sagde det ikke et hårdt !! Nogle dage er rigtig hårde!!!! Og som sagt har jeg endda en der er 7.. Så muligt det er endnu hårdere med to små børn.. Jeg ved det ikke nogen siger også at det sys de ikke det er.. Jeg ved kun at min datter tydeligvis kan mærke at hun ikke har mors fulde opmærksomhed hele dagen som før.. Til gengæld nyder vi virkelig virkelig vores hyggestunder sammen på en anden måde end før men ja igen hun et også 7
Nej det er ikke sjovt at skulle tænke på at skulle slå et barn ihjel men som en anden siger et det jo ikke et barn endnu.. Men tror også som en siger at du skal mærke efter om du føler du kam overskue at skulle tage dig af to børn alene.. Hvordan er dit bagland ? Jeg ville ihvertfald ikke ha undværet mine forældre i det her.. De er en kæmpe støtte og hjælp når man sys det hele blir lidt for hårdt..
Men igen det er kun dig selv der kan tage beslutningen og ingen andre.. Og skid hul i hvad andre muligvis mener.. Folk har altid en mening om det man gør..
Og JO man kan mere end man regner med...
Håber du finder den løsning der er bedst for DIG

Anmeld

19. august 2012

DitteFisk

Selvfølgelig vil du ikke svigte din første datter ved at få barn så hurtigt igen. Der er 15-18 mdr mellem mine små-søskende og jeg, og vi har aldrig følt os overset tværtimod. 

Dilemmaet med den "uduelige" far er da værre du kan self kun gøre op med dig selv, om du kan få endnu et barn med ham. 

Håber du finder og tager den bedste beslutning for jer.  

Anmeld

21. august 2012

LineSchack

tusind tak til jer alle sammen, sætter utrolig meget pris åå at i ville bruge jeres tid på at svarer. keg fik afvide af lægen igår at det en sund graviditwt. og har nu ca 4  uger til at beslutte mig.. tusind tak for jeres råd og vejledning.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.