Endelig!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2012

AnthonsMor

Nessie skriver:

Jeg kunne ikke mærke det. Jeg er også overvægtig, men JM fandt det uden besvær, og "viste" mig hvor jeg skulle mærke, men kunne altså ikke selv når jeg kom hjem

Så er det nok ikke ualmindeligt

Hvis jeg ligeså stille presser ned lige over skambenet niver det lidt i maven, så det kan godt være det er livmoderen jeg skubber til, og den så viser det ved at nive.. Jeg ved ikke, men så længe jeg i morgen får bekræftet, at min baby er okay, så er jeg også ligeglad med om jeg selv kan mærke den her i starten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2012

Tona

RikkeThygesen skriver:

Ja det er helt fantastisk!!!

Det kan jo så også være det er mig der bare ikke kan finde ud af, hvordan man skal mærke efter det

Det er jo alligevel min første gang som gravid..

Ja det er selvfølgelg rigtigt

Man skal i alt fald være opmærksom på, at for at mærke livmoderen må man faktisk godt trykke lidt til og det er tit nemmere hvis man ligger fladt udstrakt på ryggen. Når jm mærker efter livmoderen trykker de faktisk overraskende hårdt syntes jeg.

Anmeld

20. august 2012

AnthonsMor

Amandas-mor skriver:

Ja det er selvfølgelg rigtigt

Man skal i alt fald være opmærksom på, at for at mærke livmoderen må man faktisk godt trykke lidt til og det er tit nemmere hvis man ligger fladt udstrakt på ryggen. Når jm mærker efter livmoderen trykker de faktisk overraskende hårdt syntes jeg.

Nu ved jeg, hvorfor jeg ikke kan mærke den endnu.. Jeg er lige blevet sat fra 12+4 tilbage til 11+1 i dag på hospitalet, så skal have lavet en ny NF om 9 dage

Men alt så fint ud, og fik et dejligt lille billede med hjem af min basse, og den hyggede sig rigtigt derinde og hjertet slog, det var så vidunderligt at se!!!

Men det er vel først i uge 12 ca man selv kan mærke  livmoderen titte op, ikke?

Anmeld

22. august 2012

Tona

Nu ved jeg, hvorfor jeg ikke kan mærke den endnu.. Jeg er lige blevet sat fra 12+4 tilbage til 11+1 i dag på hospitalet, så skal have lavet en ny NF om 9 dage

Men alt så fint ud, og fik et dejligt lille billede med hjem af min basse, og den hyggede sig rigtigt derinde og hjertet slog, det var så vidunderligt at se!!!

Men det er vel først i uge 12 ca man selv kan mærke  livmoderen titte op, ikke?

Ej så får du to scanninger det er da fedt  Og sååååå skønt at se at den lille havde det fint ikke?

Altså da jeg ventede Amanda er jeg ret sikker på at jeg kunne mærke livmoderen i uge 11, men denne gang er jeg i uge 11 nu og kan ikke mærke en pind

Anmeld

22. august 2012

AnthonsMor

Amandas-mor skriver:

Ej så får du to scanninger det er da fedt  Og sååååå skønt at se at den lille havde det fint ikke?

Altså da jeg ventede Amanda er jeg ret sikker på at jeg kunne mærke livmoderen i uge 11, men denne gang er jeg i uge 11 nu og kan ikke mærke en pind

Det var meget meget meget meget surrealistisk, m en også en utrolig dejlig følelse der gik igennem mig

Jeg vælger at tro, at det er fordi jeg er lidt for tyk at jeg ikke kan mærke det  

Anmeld

23. august 2012

Tona

RikkeThygesen skriver:

Det var meget meget meget meget surrealistisk, m en også en utrolig dejlig følelse der gik igennem mig

Jeg vælger at tro, at det er fordi jeg er lidt for tyk at jeg ikke kan mærke det  

Ja det er bare så fedt. Jeg glemmer aldrig min første scanning. Det er så overvældende og fantastisk

Ja jeg tror i alt fald at det er fordi jeg er tyk denne gang at jeg ikke kan mærke livmoderen endnu, men jeg ved ikke hvor tyk man skal være før det påvirker det. Jeg vejer jo altså 40 kg for meget  Men uanset hvad, så er det jo meget forskelligt hvornår man lige kan mærke det, for nogle har jo en livmoder der vokser hurtigere end andres

Anmeld

23. august 2012

AnthonsMor

Amandas-mor skriver:

Ja det er bare så fedt. Jeg glemmer aldrig min første scanning. Det er så overvældende og fantastisk

Ja jeg tror i alt fald at det er fordi jeg er tyk denne gang at jeg ikke kan mærke livmoderen endnu, men jeg ved ikke hvor tyk man skal være før det påvirker det. Jeg vejer jo altså 40 kg for meget  Men uanset hvad, så er det jo meget forskelligt hvornår man lige kan mærke det, for nogle har jo en livmoder der vokser hurtigere end andres

Ja jeg er også 30 kilo overvægtig

Men det skal jeg nu nok få styr på, når jeg har født!

Anmeld

24. august 2012

Tona

RikkeThygesen skriver:

Ja jeg er også 30 kilo overvægtig

Men det skal jeg nu nok få styr på, når jeg har født!

Ja, jeg er også meget opsat på at få styr på det, for jeg vil virkelig nødig veje mere end 40  kg for meget. Jeg har fået ok fra lægen til at (hvis det er muligt for mig) ikke at tage på under graviditeten. Dvs at jeg ikke behøver at tage noget som helst på og dermed vil jeg i princippet have tabt mig 8-10 kg når jeg har født ved at jeg så har udlignet med graviditetens vægt.

Jeg følger de danske vægtkonsulenters kostplan for gravide og den vil gøre at man ikke tager på, og måske enda taber sig, men det vil ikke være skadeligt, da man får alle de vigtige næringsstoffer man har brug for. Det er ved at skære alt det unødvendige og usunde væk at man opnår det. Men det er ikke noget med at sulte sig. Man får faktisk nærmest problemer med at spise så meget som man skal i følge planen

I et stykke tid inden jeg blev gravid fulgte jeg de danske vægtkonsulenters normale kostplan og det vil jeg også gøre igen efter fødslen.

Anmeld

24. august 2012

Ønskebarnet12

Ihh det så spændende, held og lykke og jeg mærkede intet men først når maven voksede rigtig kunne jeg se noget :-D

Anmeld

24. august 2012

AnthonsMor

Amandas-mor skriver:

Ja, jeg er også meget opsat på at få styr på det, for jeg vil virkelig nødig veje mere end 40  kg for meget. Jeg har fået ok fra lægen til at (hvis det er muligt for mig) ikke at tage på under graviditeten. Dvs at jeg ikke behøver at tage noget som helst på og dermed vil jeg i princippet have tabt mig 8-10 kg når jeg har født ved at jeg så har udlignet med graviditetens vægt.

Jeg følger de danske vægtkonsulenters kostplan for gravide og den vil gøre at man ikke tager på, og måske enda taber sig, men det vil ikke være skadeligt, da man får alle de vigtige næringsstoffer man har brug for. Det er ved at skære alt det unødvendige og usunde væk at man opnår det. Men det er ikke noget med at sulte sig. Man får faktisk nærmest problemer med at spise så meget som man skal i følge planen

I et stykke tid inden jeg blev gravid fulgte jeg de danske vægtkonsulenters normale kostplan og det vil jeg også gøre igen efter fødslen.

Før jeg blev gravid var jeg på DUKAN kuren, den var faktisk rigtig god, det gik stærkt med at tabe sig, og det var jo det jeg gerne ville.. Nu har jeg så taget nok 5 kilo på fra lidt før jeg blev gravid til sidst jeg var ved læge, og har så tabt lidt over et kilo siden jeg var ved læge for 14 dage siden, men jeg gør ikke rigtig noget for det..

Jeg håber ikke jeg tager meget på under graviditeten, men hvis jeg gør.. Så er der råd for det bagefter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.