Nogen med erfaring: Nyrebetændelse? HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2012

Zelinasmor

Rikke S skriver:

Jeps, har lidt af det min. 1 gang om året, siden jeg var 10 år (så det er snart 20 år jeg jævnligt har haft det).

Symptomerne er fuldstændig som du skriver, høj feber (jeg har tit haft den helt op på 41), det hvide i øjnene bliver gult og man lugter svagt af urin (fordi nyrerne ikke kan skille sig af med kroppens affaldsstoffer), ondt i nyrer/lænd og for det meste gør det også ondt når man tisser.

Jeg har også tit måttet indlægges, da pillerne ikke virker ordentligt, og så står den på drop i ca 3 døgns tid. De er desværre ikke ret glade for, at give Ciproxin og Seleksid, som plejer at virke rimeligt hurtigt, men det er fordi kroppen hurtigt bliver resistens over for det.

Jeg har derfor også oplevet at det kan trække ud over flere uger, fordi de giver antibiotika som er for svagt, hvilket resulterer i en ny omgang, ligeså snart pille-kuren er ovre.

Hmm.. Jeg har fået selexid over 2 gange nu her. Og det hjælper ikke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2012

kristinaS

xoxotasha skriver:

De har kun tjekket blodprøve og urinprøve. Også mens jeg var indlagt

tror også først de scanner, når det andet er udelukket...altså når penecillin ikke virker. Husker min mor havde det så skidt i lang tid INDTIL den nyresten blev fjernet.

God bedring.

Anmeld

18. august 2012

Zelinasmor

kristinaS skriver:

tror også først de scanner, når det andet er udelukket...altså når penecillin ikke virker. Husker min mor havde det så skidt i lang tid INDTIL den nyresten blev fjernet.

God bedring.

Det er bestemt heller ikke sjovt. De har givet mig selexid som er stærk antibiotika af 2 omgange nu. Og det hjælper MINIMALT!  Er alene med min 8 mdr gamle datter, så det er frustrerende kanp nok at kunne løfte hende. 

Anmeld

18. august 2012

Zelinasmor

Tak for svar allesammen.  

Jeg kontakter lægen på mandag og ber dem henvise mig til en scanning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.