Nogen med erfaring: Nyrebetændelse? HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.769 visninger
13 svar
0 synes godt om
17. august 2012

Zelinasmor

Hejsa 

Jeg blev akut indlagt d.1 august med 39,8 i feber og et infektionstal på 248. Det viste sig at være nyrebetændelse. Jeg var indlagt 4 dage, hvor jeg fik antibiotika i drop. Derefter fik jeg lov at komme hjem og fortsætte på pillekur. Da jeg var færdig med pillerne d. 14 august, gik der ikke mere end et døgn og så fik jeg sindssygt ondt i venstre nyre igen! Der kom ud af den blå luft da jeg skulle hente lillepigen i dagpleje.

Måtte et smut forbi lægevagten og de kunne igen konstatere at jeg havde fået endnu en nyrebetændelse.

Jeg spurgte om det ikke kunne være den første som bare ikke var forsvundet. Men det kunne det ikke. Jeg udskilte en masse hvide blodlegemer (Tjekket ved urinprøve), og jeg har nu IGEN fået en pillekur jeg er i gang med.

Heldigvis slap jeg for indlæggelse da jeg opsøgte hjælp med det samme jeg fik ondt.

MEN, der står at pillerne skal have en effekt efter 1 døgn. Men jeg har stadig rigtig ondt, kan ikke gå særlig længe af gangen. Er træt, har koldsved og det gør ****** ondt når jeg tisser. (Nyrebetændelsen kommer jo fra urinrøret, som i en ubehandlet blærebetændelse.)

Er der NOGEN der har oplevet dette før? Altså at få nyrebetændelse 2 gange inden for 14 dage? Aner ikke hvad jeg skal gøre mere.

(Undskyld det blev så langt)  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2012

kristinaS

Hejsa 

Jeg blev akut indlagt d.1 august med 39,8 i feber og et infektionstal på 248. Det viste sig at være nyrebetændelse. Jeg var indlagt 4 dage, hvor jeg fik antibiotika i drop. Derefter fik jeg lov at komme hjem og fortsætte på pillekur. Da jeg var færdig med pillerne d. 14 august, gik der ikke mere end et døgn og så fik jeg sindssygt ondt i venstre nyre igen! Der kom ud af den blå luft da jeg skulle hente lillepigen i dagpleje.

Måtte et smut forbi lægevagten og de kunne igen konstatere at jeg havde fået endnu en nyrebetændelse.

Jeg spurgte om det ikke kunne være den første som bare ikke var forsvundet. Men det kunne det ikke. Jeg udskilte en masse hvide blodlegemer (Tjekket ved urinprøve), og jeg har nu IGEN fået en pillekur jeg er i gang med.

Heldigvis slap jeg for indlæggelse da jeg opsøgte hjælp med det samme jeg fik ondt.

MEN, der står at pillerne skal have en effekt efter 1 døgn. Men jeg har stadig rigtig ondt, kan ikke gå særlig længe af gangen. Er træt, har koldsved og det gør ****** ondt når jeg tisser. (Nyrebetændelsen kommer jo fra urinrøret, som i en ubehandlet blærebetændelse.)

Er der NOGEN der har oplevet dette før? Altså at få nyrebetændelse 2 gange inden for 14 dage? Aner ikke hvad jeg skal gøre mere.

Jeg har ikke selv erfaring med det. Men min mor havde nogle symptomer ala det du beskriver, og det var nyre-sten...der skulle opereres væk.
Men går udfra det er blevet tjekket?

Anmeld

17. august 2012

twinny

Jeg har haft nyrebækkenbetændelse, som nok er noget lignende. Du SKAL have scannet dine nyre, da det kan være nyresten. Fordi det er præcis de samme symptomer.

Anmeld

18. august 2012

Vial

Synes også det lyder som sten eller grus. Been there og av for pokker!

Anmeld

18. august 2012

Rikke S

Jeps, har lidt af det min. 1 gang om året, siden jeg var 10 år (så det er snart 20 år jeg jævnligt har haft det).

Symptomerne er fuldstændig som du skriver, høj feber (jeg har tit haft den helt op på 41), det hvide i øjnene bliver gult og man lugter svagt af urin (fordi nyrerne ikke kan skille sig af med kroppens affaldsstoffer), ondt i nyrer/lænd og for det meste gør det også ondt når man tisser.

Jeg har også tit måttet indlægges, da pillerne ikke virker ordentligt, og så står den på drop i ca 3 døgns tid. De er desværre ikke ret glade for, at give Ciproxin og Seleksid, som plejer at virke rimeligt hurtigt, men det er fordi kroppen hurtigt bliver resistens over for det.

Jeg har derfor også oplevet at det kan trække ud over flere uger, fordi de giver antibiotika som er for svagt, hvilket resulterer i en ny omgang, ligeså snart pille-kuren er ovre.

Anmeld

18. august 2012

Frk. Himmelblå

xoxotasha skriver:

Hejsa 

God bedring!

(Og ja, en skannning kunne måske være en idé, men giv det lige en dag mere på kuren... )

Anmeld

18. august 2012

Misscbn

xoxotasha skriver:

Hejsa 

åhh jeg kender det 

var osse indlagt med det engang og det havde sat sig til blodforgiftning da min læge havde fejl behandlet mig så havde gået med det 14 dage uden den rette behandling 

blev osse indlagt i en uge og i starten steg mine tal osse bare vildt indtil de fandt den rigtige pencilin.. var SÅ syg og lægen åp skadestuen sagde osse at hvis jeg var blevet hjemme og havde lagt mig til at sove var jeg nok ik vågnet igen  så slemt var det

men har det osse jænvligt og søger læge med det samme når jeg kan mærke det.. har ik engang tal på hvor mange gange jeg har haft det og blev faktisk scannet da jeg var indlagt og der opdagede de at den ene nyre var meget større end den anden.. men siden da blev jeg kontrolleret på herlev med diverse scanninger hvor jeg fik sprøjtet radioaktivt stof ind osv

Anmeld

18. august 2012

Muffinmus

kun haft nyrebækkenbetændelse, men det var da træls nok, heldigvis hjalp mine piller relativt hurtigt og det kom ikke igen. Men var også på ferie påKreta, så havde i forvejen spildt halvdelen af ferien på at lugge med feber og knap kunne gå nogen steder. ØV..mitkom af at ignorere en blærebetændelse..hader læger så prøver tit selv lige at klare det, men den her gang gik det ikke.

Anmeld

18. august 2012

Zelinasmor

kristinaS skriver:

Jeg har ikke selv erfaring med det. Men min mor havde nogle symptomer ala det du beskriver, og det var nyre-sten...der skulle opereres væk.
Men går udfra det er blevet tjekket?

De har kun tjekket blodprøve og urinprøve. Også mens jeg var indlagt

Anmeld

18. august 2012

Zelinasmor

twinny skriver:

Jeg har haft nyrebækkenbetændelse, som nok er noget lignende. Du SKAL have scannet dine nyre, da det kan være nyresten. Fordi det er præcis de samme symptomer.

Det er underligt at de ikke tilbød det da jeg var indlagt  Jeg fik kun taget blod prøver og urinprøver hver dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.