søger en haveejer med erfaring med flis i bedene :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.503 visninger
15 svar
0 synes godt om
17. august 2012

Troldemommi

Hejsa

Siden vi er flyttet i vores elskede rækkehus er der en ting der irriterer mig, UKRUDT i haven :-(

Jeg ville gerne bruge den tid som jeg pt bruger i haven på at fjerne ukrudt til noget andet deror har jeg læst om en slags dug man kan lægge ned i bedene og så putte flis ovenpå for at forhindre ukrudt i at komme op.

Er der en herinde der har erfaring med dettte? og virker det? er det svært at lægge ud? og kan du anbefale en slags flis?

en masse spørgsmål fra en ny grøn haveejer :-)

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2012

Lady Marion <3

En fiber dug ja , den er vildt effektiv , vi lage den i forsomren og så granitskærver ovenpå og vi har ikke set ukrudt siden   Man kunne godt have brugt flis , jeg syntes bare granitskærver er pænere ..

Anmeld

17. august 2012

Lady Marion <3

Og det var nemt at lægge ud , vi havde endda 4 buske vi skulle rundt om

Anmeld

17. august 2012

Troldemommi

Lady Marion <3 skriver:

En fiber dug ja , den er vildt effektiv , vi lage den i forsomren og så granitskærver ovenpå og vi har ikke set ukrudt siden   Man kunne godt have brugt flis , jeg syntes bare granitskærver er pænere ..

jeg skal lige have googlet granitskærver, jeg vidste ikke der var andre muligheder end træ :-)

Monica

Anmeld

17. august 2012

Lady Marion <3

Monica P skriver:

jeg skal lige have googlet granitskærver, jeg vidste ikke der var andre muligheder end træ :-)

Monica

Meget flot  syntes vores bed ligner 1 million

Anmeld

17. august 2012

Den lykkelige

Ja kan du sagtens!! Og tager ingen tid.. Jeg var også bare SÅ træt af at fjerne ukrudt konstant!! Så jeg har både bede hvor der er jord ovenpå fiber dugen og har også hvor der er granit skærver ovenpå og der kommer IKKE ukrudt.. har haft det i to år og er sååå fint!! Så gør endelig det.. alt andet vil være dumt og spild af tid

Anmeld

17. august 2012

Troldemommi

Lady Marion <3 skriver:

Meget flot  syntes vores bed ligner 1 million

ja det er godt nok fint :-)

Mange tak for hjælpen :-)

Monica

Anmeld

17. august 2012

Troldemommi

Den lykkelige skriver:

Ja kan du sagtens!! Og tager ingen tid.. Jeg var også bare SÅ træt af at fjerne ukrudt konstant!! Så jeg har både bede hvor der er jord ovenpå fiber dugen og har også hvor der er granit skærver ovenpå og der kommer IKKE ukrudt.. har haft det i to år og er sååå fint!! Så gør endelig det.. alt andet vil være dumt og spild af tid

Det ser flot ud, det vil jeg have :-)

Monica

Anmeld

17. august 2012

Laulund87

Vi har lagt granit i hele indkørslen med fibertex under.

Så du det da du var her? Det blev lagt i foråret og der er endnu ingen ukrudt. Det kommer nok så småt til næste år vil jeg tro, men det vil være begrænset.

Anmeld

17. august 2012

Troldemommi

Laulund87 skriver:

Vi har lagt granit i hele indkørslen med fibertex under.

Så du det da du var her? Det blev lagt i foråret og der er endnu ingen ukrudt. Det kommer nok så småt til næste år vil jeg tro, men det vil være begrænset.

ups :-) jeg lagde ikke så meget mærke til det, men jeg er også allerede solgt :-) nu skal jeg bare finde ud af hvilken slags sten der skal lægges :-)

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.