Hvilken løbecykel kan du anbefale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.925 visninger
16 svar
0 synes godt om
17. august 2012

Betina&nicoline

Hej Tøser

Jeg har en datter som fylder 2 år til november, og hendes far og jeg vil gerne give hende en løbecykel.

Vi har kigget på en Puky løbecykel som vi synes ser god ud for en nybegynder

Men hvilken en kan du anbefalde til en der lige er fyldt 2 år når hun får løbecyklen?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2012

missie20

Betina&nicoline skriver:

Hej Tøser

Jeg har en datter som fylder 2 år til november, og hendes far og jeg vil gerne give hende en løbecykel.

Men hvilken en kan du anbefalde til en der lige er fyldt 2 år når hun får løbecyklen?

Min søn fik en løbecykel af mine forældre i 2 års fødselsdags gave. Kan overhovedet ikke huske hvad mærke det hedder.
Men det jeg ikke vil anbefale er en løbecykel i træ.
Min søn var 83 cm på hans dag, og der var den lige nogle cm for stor, selvom sadlen var sat helt ned. Men nu hvor han er 88 cm+ kan han endelig bruge den. Så højden har meget og sige også.

Anmeld

17. august 2012

Betina&nicoline

missie20 skriver:

Min søn fik en løbecykel af mine forældre i 2 års fødselsdags gave. Kan overhovedet ikke huske hvad mærke det hedder.
Min søn var 83 cm på hans dag, og der var den lige nogle cm for stor, selvom sadlen var sat helt ned. Men nu hvor han er 88 cm+ kan han endelig bruge den. Så højden har meget og sige også.

Ok super, god pointe at have med i vores overvejelser så vi ikke får købt en løbecykel der er for høj

Anmeld

17. august 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi købte en Puky til vores søn - den lille model og den er super god

Anmeld

17. august 2012

Betina&nicoline

MoarHvidovre skriver:

Vi købte en Puky til vores søn - den lille model og den er super god

Hvor gammel var han, da han fik den og begyndte at bruge den?

Anmeld

17. august 2012

malo

Betina&nicoline skriver:

Hej Tøser

Jeg vil helt klart anbefale en Puky - den mindste model til en to-årig er hun alm. af højde?

Anmeld

17. august 2012

Autostol.dk

missie20 skriver:

Det skulle vel ikke være sådan en her i har?  http://swingcar.dk/loebecykel-40/mamamemo-3-i-n-loebecykel-blaa-216.html

Vi har selv en Mamamemo 3-i-en løbecykel til drenge og den kan IKKE anbefales!

I starten kan det være en løbecykel med 3 hjul, hvilket vi tænkte var smart og han så kunne bruge den tidligere end en normal løbecykel.

Selv med sædet sat HELT ned var han 2 år før han kunne nå jorden og det er først her 2 mdr efter, at cyklen med 3 hjul passer ham, men.....

Nu er problemet så, at hans ben er for lange og ramme på baghjulene når han løber - så hvornår skal man bruge muligheden med de 3 hjul???

Nu har vi lavet den om til en alm. løbecykel med 2 hjul og så håber vi, at han kan bruge den fornuftigt nu og kan få lidt glæde af den. 

Anmeld

17. august 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Betina&nicoline skriver:

Hvor gammel var han, da han fik den og begyndte at bruge den?

Han fik den da han blev 2 år i oktober, men brugte den først rigtigt om foråret.

Han lærte hurtigt balancen og blev super god til den. Det gjorde vores dreng og 1 år efter kunne han cykle uden støtteben.

Anmeld

17. august 2012

Betina&nicoline

malo skriver:

Jeg vil helt klart anbefale en Puky - den mindste model til en to-årig er hun alm. af højde?

Hun er ca. 85 cm. jeg ved ikke om det er almindeligt

Anmeld

17. august 2012

Betina&nicoline

Autostol.dk skriver:

Det skulle vel ikke være sådan en her i har?  http://swingcar.dk/loebecykel-40/mamamemo-3-i-n-loebecykel-blaa-216.html

Vi har selv en Mamamemo 3-i-en løbecykel til drenge og den kan IKKE anbefales!

I starten kan det være en løbecykel med 3 hjul, hvilket vi tænkte var smart og han så kunne bruge den tidligere end en normal løbecykel.

Selv med sædet sat HELT ned var han 2 år før han kunne nå jorden og det er først her 2 mdr efter, at cyklen med 3 hjul passer ham, men.....

Nu er problemet så, at hans ben er for lange og ramme på baghjulene når han løber - så hvornår skal man bruge muligheden med de 3 hjul???

Nu har vi lavet den om til en alm. løbecykel med 2 hjul og så håber vi, at han kan bruge den fornuftigt nu og kan få lidt glæde af den. 

Den ser da også smart ud  

Problemet er nemlig tit at fuktionaliteten og virkeligheden hos børnene ikke hænger sammen.

Men tak for dit imput

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.