Gynækolog under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2012

NNL

Jeg havdefået en tid inden jeg blev gravid, og efter lægesamtalen i uge 8, ringede jeg og aflyste. Et par måneder senere modtog jeg så et brev, hvor der stod at de gerne ville give mig en ny tid selvom jeg var gravid, da det var længe at vente, og de ville gerne tjekke omgraviditeten havde noget at sige.

Jeg mødte op, og fik forklaret at mange (læger) ikke ved at proceduren nu er lavet om, og at man nu tjekker gravide, da hormonerne kan booste celleforandringerne. Hvis de skulle have spredt sig, vil de anbefale et planlagt kejsersnit, så det ikke spreder sig yderligere under selve fødslen.

Men det foregår stille og roligt når maner gravid, hun skulle blot kigge derinde, ikke tage nogen prøver (det var jeg inde at få gjort i går, 3½ måned efter fødslen). Jeg blev scannet indvendigt og udvendigt, og fik også lov at se min lille bebse igen... Jeg var 32 uger henne Det var en god oplevelse, så kan kun anbefale dig at tage afsted, de skal nok tage hensyn til junior derinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2012

FruK

Jeg har lige været til tjek i morges.

Det var på sygehuset i stedet for hos egen læge, netop fordi jeg er gravid. Jeg er 19+6 idag.

De smurte eddikesyre på og kiggede ind på det gennem et mikroskop - det er dét lægen ikke kan.
Det er så vidt jeg har fået at vide vigtigt at få det tjekket når man er gravid, fordi det kan udvikle sig mere agressivt.

De havde helt styr på at jeg var gravid, og hvor langt henne - og de gør IKKE noget som kan skade.
Men det er ikke ligefrem behageligt når de mosler med det der mikroskops-udstyr dernede.

De tog et celleskab, men ikke yderligere prøver - det ville de dog have gjort, hvis det havde set ud til, at der var grund til det.

Jeg blev ikke scannet, men spurgte heller ikke - prøv da bare at hør ad, om de lige kan kigge til den.

Til gengæld fik jeg lov at se et billede af min egen livmoderhals - det er ikke så tit man lige ser den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.