"Glemmer" jeres barn også at tørre sig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2009

Heidi.

Trine Spanien skriver:

Laura som er 4 faar nu stadig ikke lov at klare det helt alene endnu. Hun informerer mig altid naar hun skal paa toilettet og hvad hun har taenkt sig at lave derude . Saa siger jeg hun skal kalde naar hun er faerdig og saa toerre enten jeg eller ogsaa toerre hun og jeg toerre efter eller checker om det nu ogsaa er gjort ordenlig. Og det er det som regel. Hun har heller ikke brensespor med hjem fra skole og der goer hun det alene af og til. Men naar jeg saa er derude siger jeg ogsaa altid "traek i toilettet" og "sluk lyset paa badevaerelset". Hvis hun tisser gaar jeg ogsaa tit ud og giver hende papiret saa jeg ved at hun goer det. Isaer fordi faderen har det med at stille det et sted hun ikke kan naa fra toilettet.

Det er maaske en idé Heidi, at give hende det papir hun skal bruge i haanden og naar hun saa sidder med det er det maaske nemmere at huske.

Daniel derimod, som atlsaa kun er 2 og ikke selv toerre sig kommer tit hjem med bremsespor og det er jeg lidt traet af. Det er jo fordi han laereinde ikke toerrer ham ordenligt.

Knus
Trine

Frederikke fik heller ikke lov at tørre sig selv da hun var 4.  Men nu er hun jo snart 6, og starter i 0. klasse til sommer...
Den med papiret der står langt væk fra wc'et, den kender vi osse

Den med papiret i hånden er nok en meget god ide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2009

Heidi.

DK skriver:

Kirstine er jo 5,5 år nu, og glemmer altså også mindst hver anden gang at tørre sig. Jeg siger det tit. Men ellers så skifter vi bare underbukser rigtig meget. Jeg tror ikke det hjælper at skælde ud, men nok bare at minde om det rigtig meget.
Kirstine holder sig tit rigtig rigtig længe. Og når hun så endelig kommer afsted kan hun næsten ikke holde sig, og tisser derfor lidt i underbukserne. Meget dårlig vane. Men altså jeg prøver ikke at give hende skyldfølelse (så skulle "tisseri" vist først gå helt i ged), men altså at opfordre hende ofte til at gå på toilettet, og så at tørre sig!!! Men jeg håber det bliver bedre med tiden!

Jeg må nok konkludere... At mit barn er HELT normalt..

Anmeld

14. maj 2009

DK

Heidi-Godsk skriver:

Jeg må nok konkludere... At mit barn er HELT normalt..

He he det tror jeg!

Det er nok bare ikke noget at de andre forældre fortæller så højt om, som at deres barn fx. har lært at cykle

Anmeld

14. maj 2009

Heidi.

DK skriver:

He he det tror jeg!

Det er nok bare ikke noget at de andre forældre fortæller så højt om, som at deres barn fx. har lært at cykle

Nøøøhh nej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.