"Glemmer" jeres barn også at tørre sig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.731 visninger
13 svar
0 synes godt om
14. maj 2009

Heidi.

Når han/hun har været på wc??

Vi har store problemer med den store på snart 6 år.. Hun tørre sig stort set aldrig, hverken ved tis eller lort...

Jeg er ret irriteret over det, men ved ikke om jeg burde være det?? Er det "normalt"..
Personligt syntes jeg jo det er ulækkert... Og jeg ved også at det kan komme til og lugte, det har vi så ikke oplevet heldigvis.
Jeg er også nervøs for om hun vil blive drillet med det hvis det begynder med at lugte..

Skal vi gå med hende på wc fra nu af og overvåge at hun tørre sig??

Kh Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2009

Honningblomst

Hihi...ja, min den mellemste ryster vidst også kun kaloris når han kan slippe afsted med det, men jeg fortæller ham hver gang at han skal tørre sig, for ellers lugter det både på ham men også på toilettet,,....har ladet ham indsnitte stanken af et drengetoilet...og mine drenge  SKAL sidde ned...når han har pruttet kalder han på mig og jeg tørrer ham så og han tørrer efter...
Men jeg synes godt I kan huske hende på det hver gang hun løberd erud og så forklare hvad der kan ske hvis ikke hun tørrer sig..smiler
Knus..

Anmeld

14. maj 2009

Sweet1978

Min den store som er 9 nu har også af og til glemt det, men bestemt ikke noget hun gør bevidst, mere fordi hun lige var midt i en leg som hun skulle skynde síg tilbage til. Nu tørrer hun sig ved jeg fra de gange hvor vi tilfældigt er på badeværelser samtidigt. Men det er stadig svært for hende, især når hun har lavet stort. Og der er tit brune streget i underbukserne, som vi skifter hver dag. Jeg har også bekymret mig om hvad der ville ske hvis andre i skolen opdager det, f.eks. til gymnastik hvor de skal have alt tøjet af. Men indtil videre har det ikke givet problemmer, hun har i al fald ikke nævnt noget og er heller ikke mærket af eventuelle drillerier.

Anmeld

14. maj 2009

Heidi.

Hver gang hun går på wc, så styrter jeg efter hende og siger hun skal huske og tørre sig... Og 9 ud af 10 gange gør hun det ikke.. Og jeg ved det fordi hun sjovt nok heller ikke trækker ud

Hun drypper også på vores gulv, så jeg vasker jo gulv flere gange om dagen...

Men jeg vil bare så gerne have hun skal gøre det..

Anmeld

14. maj 2009

Rasmine

Min Mille (5 i august) tørrer sig altid, når hun har været på potten.
Har hun været på tønden sidder hun og råber den klassiske: Moooaaar, jeg er færdiiiiiiiii...........
At hun så ikke tørrer sig super godt er en anden snak, emn hun gør det.
jeg har nok også sagt det en million, billion gange, hvis det kan gøre det.

Anmeld

14. maj 2009

Heidi.

Mebach skriver:

Min Mille (5 i august) tørrer sig altid, når hun har været på potten.
Har hun været på tønden sidder hun og råber den klassiske: Moooaaar, jeg er færdiiiiiiiii...........
At hun så ikke tørrer sig super godt er en anden snak, emn hun gør det.
jeg har nok også sagt det en million, billion gange, hvis det kan gøre det.

Jeg ved godt at man skal sige det 1000000.00000000 gange til dem Problemet er bare når hun er i sfo, der holder jo ikke øje med sådanne noget
Men vi må bare blive ved med at minde hende om det. Det kan nemlig godt være at det er fordi der sker for meget i hendes hovede når hun sidder der på wc, og hun allerede er videre inde i hovedet med hvad hun nu skal lave bagefter

Anmeld

14. maj 2009

Rasmine

Og så liiiige det der med at vaske hænder:
Det bliver jo glemt hver anden gang, hvilket egentlig ikke er noget problem, lige indtil hun kommer hen og vil rode mig i håret eller stryge mig over kinden....

(Ja, det ER da klamt at hun også rører ve dalt muligt andet....)

Hun får bare at vide at jeg ikke gider have hun rører ved mit hår, med de tissekonefingre.
Hvorefter hun kigger på dem og sponser ud og vasker dem.
Hun synes også selv det er ulækkert, men glemmer det.

Anmeld

14. maj 2009

3rollinger

Laura som er 4 faar nu stadig ikke lov at klare det helt alene endnu. Hun informerer mig altid naar hun skal paa toilettet og hvad hun har taenkt sig at lave derude . Saa siger jeg hun skal kalde naar hun er faerdig og saa toerre enten jeg eller ogsaa toerre hun og jeg toerre efter eller checker om det nu ogsaa er gjort ordenlig. Og det er det som regel. Hun har heller ikke brensespor med hjem fra skole og der goer hun det alene af og til. Men naar jeg saa er derude siger jeg ogsaa altid "traek i toilettet" og "sluk lyset paa badevaerelset". Hvis hun tisser gaar jeg ogsaa tit ud og giver hende papiret saa jeg ved at hun goer det. Isaer fordi faderen har det med at stille det et sted hun ikke kan naa fra toilettet.

Det er maaske en idé Heidi, at give hende det papir hun skal bruge i haanden og naar hun saa sidder med det er det maaske nemmere at huske.

Daniel derimod, som atlsaa kun er 2 og ikke selv toerre sig kommer tit hjem med bremsespor og det er jeg lidt traet af. Det er jo fordi han laereinde ikke toerrer ham ordenligt.

Knus
Trine

Anmeld

14. maj 2009

DK

Kirstine er jo 5,5 år nu, og glemmer altså også mindst hver anden gang at tørre sig. Jeg siger det tit. Men ellers så skifter vi bare underbukser rigtig meget. Jeg tror ikke det hjælper at skælde ud, men nok bare at minde om det rigtig meget.
Kirstine holder sig tit rigtig rigtig længe. Og når hun så endelig kommer afsted kan hun næsten ikke holde sig, og tisser derfor lidt i underbukserne. Meget dårlig vane. Men altså jeg prøver ikke at give hende skyldfølelse (så skulle "tisseri" vist først gå helt i ged), men altså at opfordre hende ofte til at gå på toilettet, og så at tørre sig!!! Men jeg håber det bliver bedre med tiden!

Anmeld

14. maj 2009

Heidi.

Mebach skriver:

Og så liiiige det der med at vaske hænder:
Det bliver jo glemt hver anden gang, hvilket egentlig ikke er noget problem, lige indtil hun kommer hen og vil rode mig i håret eller stryge mig over kinden....

(Ja, det ER da klamt at hun også rører ve dalt muligt andet....)

Hun får bare at vide at jeg ikke gider have hun rører ved mit hår, med de tissekonefingre.
Hvorefter hun kigger på dem og sponser ud og vasker dem.
Hun synes også selv det er ulækkert, men glemmer det.

.... Den med hænderne der IKKE bliver vasket... JA den kender vi alt for godt.. For det gør hun heller ikke... Og når vi så spørger hende.. " Har du vasket hænder??" Så siger hun " ØHH det kan jeg ikke lige huske" og styrter ud og vasker dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.