(Tror) jeg er gravid, hvad så nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

Miss BananaHammock

Anonym skriver:

Jeg må ringe til lægen i morgen Og så må jeg hellere på apoteket og købe folinsyre(hvad er det lige det er?) og vitaminpiller osv.

Gud hvor er det vildt! 

Det gør at fostret ikke udvikler rygmarvsbrok

Dem på apoteket kan hjælpe dig med at finde det rigtige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

Miss BananaHammock

Anonym skriver:

Er der en af jer der kan forklare hvad de der uge betegnelser betyder? 

Terminsberegneren herinde siger 5+0 men hvis jeg er 5 uger henne så burde jeg vil også kunne have set det for en uge siden på testen?? Hvornår regner man fra, er det fra sidste mens. dag eller fra ægløsningen eller???

Det er forskelligt hvor hurtigt man producerer hcg som testen tester for.

5+0 betyder du er 5 fulde uger, men i gang med uge 6. så 5 + 2 betyder du er 5 fulde uger og 2 dage men stadig i uge 6

Anmeld

16. august 2012

Anonym trådstarter

Miss BananaHammock skriver:

Det gør at fostret ikke udvikler rygmarvsbrok

Dem på apoteket kan hjælpe dig med at finde det rigtige

Okay tusind tak  

Anmeld

16. august 2012

Anonym trådstarter

Miss BananaHammock skriver:

Det er forskelligt hvor hurtigt man producerer hcg som testen tester for.

5+0 betyder du er 5 fulde uger, men i gang med uge 6. så 5 + 2 betyder du er 5 fulde uger og 2 dage men stadig i uge 6

Okay, så hvis beregneren herinde har ret ser det ud til at jeg får en ny titel i fødselsdagsgave

Anmeld

16. august 2012

Musen5

Anonym skriver:

Jeg skriver som anonym, da det her graviditets noget er meget nyt og ikke en gang min kæreste ved det endnu...

Når det så er sagt har jeg brug for at sige det til noget. Jeg ved slet ikke hvilket ben jeg skal stå på, hvad jeg skal gøre rent praktisk nu osv. 

Min kæreste og jeg besluttede for ca. 3 måneder siden at droppe p-pillerne og se hvad der skete, vi vidste jo ikke om vi ville have nemt ved at blive gravide eller om vi som flere af vores vennepar skulle vente i årevis inden det ville lykkedes. 

Jeg tog et negativ graviditetstest i sidste uge da min graviditet ikke kom som den burde. 

De sidste par dage har jeg haft, hvad jeg troede var lette menstuationssmerter, men da testen i sidste uge var klart negativ har jeg skudt det hen. I dag er det 1½ uge siden at min mens burde være kommet så jeg tog alligevel ud og købte en ny test som jeg tog her for en time siden. Jeg vidste godt at det er bedst om morgenen men om ikke andet var det en klar positiv test. Jeg tager en ny i morgen tidligt og tjekker at det ikke var en snyder.

Jeg er dog ret sikker på at den er god nok, men hvad skal jeg så gøre nu? Min kæreste kommer hjem fra job i morgen og så får han det naturligvis straks afvide. Er glad, men helt forvirret - især fordi jeg ikke har nogen at dele det med lige nu. 

Jeg er helt  nyoprettet herinde da jeg prøver at finde hoved og hale i det hele, men jeg forstår ikke alle forkortelserne der bliver brugt...

Arghh undskyld at det blev lidt langt men ja, jeg er som sagt helt forvirret. 

Jeg har vedhæftet et billede af testen...

Stort tillykke,

Fortæl det til kæresten og så afsted til lægen med dig. Og så tag det hele derfra. Lægen skal nok fortælle i store træk om hvad der kommer til at ske fremover

/Mette

Anmeld

16. august 2012

Camilla30

Stort tillykke - ønsker dig en rigtig god graviditet

Anmeld

16. august 2012

Anonym trådstarter

Tusind tak alle sammen... Ja jeg glæder mig helt vildt til at kæresten kommer hjem nu, så jeg kan dele det med ham...  Der er virkelig lang tid til i morgen når man har sådan en nyhed, men vil ikke sige det over telefonen når han er på arbejde, så kan han jo slet ikke dele glæden med nogen... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.