(Tror) jeg er gravid, hvad så nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

808 visninger
16 svar
0 synes godt om
16. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg skriver som anonym, da det her graviditets noget er meget nyt og ikke en gang min kæreste ved det endnu...

Når det så er sagt har jeg brug for at sige det til noget. Jeg ved slet ikke hvilket ben jeg skal stå på, hvad jeg skal gøre rent praktisk nu osv. 

Min kæreste og jeg besluttede for ca. 3 måneder siden at droppe p-pillerne og se hvad der skete, vi vidste jo ikke om vi ville have nemt ved at blive gravide eller om vi som flere af vores vennepar skulle vente i årevis inden det ville lykkedes. 

Jeg tog et negativ graviditetstest i sidste uge da min graviditet ikke kom som den burde. 

De sidste par dage har jeg haft, hvad jeg troede var lette menstuationssmerter, men da testen i sidste uge var klart negativ har jeg skudt det hen. I dag er det 1½ uge siden at min mens burde være kommet så jeg tog alligevel ud og købte en ny test som jeg tog her for en time siden. Jeg vidste godt at det er bedst om morgenen men om ikke andet var det en klar positiv test. Jeg tager en ny i morgen tidligt og tjekker at det ikke var en snyder.

Jeg er dog ret sikker på at den er god nok, men hvad skal jeg så gøre nu? Min kæreste kommer hjem fra job i morgen og så får han det naturligvis straks afvide. Er glad, men helt forvirret - især fordi jeg ikke har nogen at dele det med lige nu. 

Jeg er helt  nyoprettet herinde da jeg prøver at finde hoved og hale i det hele, men jeg forstår ikke alle forkortelserne der bliver brugt...

Arghh undskyld at det blev lidt langt men ja, jeg er som sagt helt forvirret. 

Jeg har vedhæftet et billede af testen...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Tillykke

Anmeld

16. august 2012

Annemor...

Først stort tillykke Den er helt klart positiv

Anmeld

16. august 2012

miig1989

Tillykke

Mon ikke din kæreste bliver glad, selvom det nok også kommer som et chok for ham

Anmeld

16. august 2012

Anonym trådstarter

Tusind tak  Sidder helt og tuder og ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv...

Anmeld

16. august 2012

Miss BananaHammock

Først - TILLYKKE! hvis stregen er kommet indenfor de angivet minutter, så er den da helt sikkert positiv og du er gravid

Jeg var i behandling, så jeg kom automatisk til scanning osv. på fertilitetsklinikken. Ang. læge så kontaktede jeg dem og fik en tid til første besøg. Kan ikke lige huske hvilken uge jeg var i. Nogle læger vil gerne selv bekræfte graviditeten ved urin eller blodprøve, så tænker du skal starte med at fortælle det til din kæreste. Fejre det med lækker mad og masser af krammer og kys. Ring til lægen og få en tid til vandrejournal og urinprøve også bare nyd at I skal være forældre!
Nåh ja, og hvis du ikke allerede tager folinsyre, så få købt dem og evt. vitaminpiller og fiskeolie hvis du ikke får nok af det i din kost!

Anmeld

16. august 2012

1990h

Anonym skriver:

Jeg skriver som anonym, da det her graviditets noget er meget nyt og ikke en gang min kæreste ved det endnu...

Når det så er sagt har jeg brug for at sige det til noget. Jeg ved slet ikke hvilket ben jeg skal stå på, hvad jeg skal gøre rent praktisk nu osv. 

Min kæreste og jeg besluttede for ca. 3 måneder siden at droppe p-pillerne og se hvad der skete, vi vidste jo ikke om vi ville have nemt ved at blive gravide eller om vi som flere af vores vennepar skulle vente i årevis inden det ville lykkedes. 

Jeg tog et negativ graviditetstest i sidste uge da min graviditet ikke kom som den burde. 

De sidste par dage har jeg haft, hvad jeg troede var lette menstuationssmerter, men da testen i sidste uge var klart negativ har jeg skudt det hen. I dag er det 1½ uge siden at min mens burde være kommet så jeg tog alligevel ud og købte en ny test som jeg tog her for en time siden. Jeg vidste godt at det er bedst om morgenen men om ikke andet var det en klar positiv test. Jeg tager en ny i morgen tidligt og tjekker at det ikke var en snyder.

Jeg er dog ret sikker på at den er god nok, men hvad skal jeg så gøre nu? Min kæreste kommer hjem fra job i morgen og så får han det naturligvis straks afvide. Er glad, men helt forvirret - især fordi jeg ikke har nogen at dele det med lige nu. 

Jeg er helt  nyoprettet herinde da jeg prøver at finde hoved og hale i det hele, men jeg forstår ikke alle forkortelserne der bliver brugt...

Arghh undskyld at det blev lidt langt men ja, jeg er som sagt helt forvirret. 

Jeg har vedhæftet et billede af testen...

du velkommen til at skrive mig en pb

Anmeld

16. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg er sikker på at min kæreste bliver meget glad, han har været skruk utrolig længe, men jeg har sagt nej, fordi det skulle passe med at jeg skulle kunne nå at blive færdig med min uddannelse... 

Anmeld

16. august 2012

Anonym trådstarter

Jeg må ringe til lægen i morgen Og så må jeg hellere på apoteket og købe folinsyre(hvad er det lige det er?) og vitaminpiller osv.

Gud hvor er det vildt! 

Anmeld

16. august 2012

Anonym trådstarter

Er der en af jer der kan forklare hvad de der uge betegnelser betyder? 

Terminsberegneren herinde siger 5+0 men hvis jeg er 5 uger henne så burde jeg vil også kunne have set det for en uge siden på testen?? Hvornår regner man fra, er det fra sidste mens. dag eller fra ægløsningen eller???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.