Jeg har kun prøvet at blive sat igang så jeg kan ikke sammenligne smerter og følelsen af kontrol med en 'normal' fødsel.
Jeg kom ind onsadg morgen kl 7.30 og blev undersgøt og fik lagt en stikpille ca 8. Skulle bliver derinde nogle timer for at sikre jeg ikke fik vestorm. Fik i den periode nogle småveer med 10 minutters interval. Ikke noget voldsomt. Så vi fik lov at tage hjem.
Var inde og købe pusletaske og så ellers hjem og slappe af og sove lidt..
Vi tog ud til min mor til eftermiddags kaffe (de vidste ikke jeg var blevet sat igang, troede det først var dagen efter

)
Mens vi var derude begyndte veerne så småt at bide.. Vi tog hjem ved 17 tiden.
Veerne blev stille og roligt mere intense og regelmæssige. Kl 19 havde vi fået lidt at spise og blev enige om at ringe ind for at høre.. Vi skulle bare komme ind.. Desværre havde jeg ikke udvidet mig noget særligt men heldigvis nok til at de kunne tage vandet omkring kl 21. Da det var gjort skal jeg lige love for at veerne kunne indfinde sig.
Kom i badekar noget tid (er ikke sikker på hvor længe. ) Kom op på briksen hvor jeg fik lagt epi og fik pencillin (havde gruppe b streptokopper og skulle derfor havde pencillin under fødslen)
omkring kl 2 begynder mine presseveer. De tjekker og jeg er ikke helt åben så må ikke presse med.. lidt i 3 får jeg grønt lys til at presse med. kl 03.18 er mit vidunder født. 56 cm og 4330 gram

Jeg havde en super god fødsel på trods af at den skulle 'tvinges' igang..
God fødsel til dig når du kommer så langt
Anmeld