Frk.S skriver:
Jeg følger lige lidt med.
Jeg skal også giftes... dog først om et års tid. Jeg ville så gerne holde en tale for min kommende mand - men jeg tror sgu ikke jeg kan. Ikke fordi jeg synes der er noget galt i at en brud tuder lidt til sit bryllup (og det vil jeg med garanti også komme til på et tidspunkt - faktisk tuder jeg næsten altid lidt til et bryllup).
Men jeg er bange for at jeg vil blive SÅ rørt, at jeg nærmest ikke kan få sagt de ting jeg vil, og så er der ikke meget ved det. Jeg ved det vil gøre mig vildt nervøs nok endda så meget at det vil ødelægge noget for mig. 
Kære Frk s.
Så vidt jeg ved, er det mest "pli" at det er manden der siger et par ord. Til de brylluper jeg har været ved, har konen aldrig holdt tale. Jeg synes, at hvis man som kvinde vil sige noget, så er det selvfølgelig fint, men hvis man har det som dig, så synes jeg helt sikkert ikke det er noget du skal føle dig forpligtiget til. Det ville da være frygteligt, at flere timer skulle blive ødelagt fordi man er nervøs for at holde en tale.
Du kan jo hviske alle de søde ord på manden på bryllupsnatten hvis du ønsker 
Jeg synes i hvertfald ikke, at du skal føle at det er et must at holde en tale, da jeg som sagt ikke har været til bryllupper hvor kvinden har holdt tale. (der har det været brudens far, ægtemanden og "bestman" og så få andre som har lavet forskellige "sjove" indslag)

Anmeld