Hej piger.
Sagen er den, at manden og jeg pt bor i et lejet hus. Byen vi bor i ligger lige midt imellem der hvor manden arbejder, og der hvor jeg går på uddannelse. Vi er begge rigtig glade for at bo her, da der plads til, at vi kan bo her i mange år. Der er en stor skøn have til, og det er rigtig skønt at have, da vi har 3 små hunde. Der er plads til børneværelse, og der er mulighed for at lave plads til barn nummer 2 også. Huset ligger rigtig tæt på mine forældre, og det er et rigtig godt sted at bo.
Vi har tidligere boet i en lejlighed i den by, som jeg nu studerer i. Jeg er bare ikke så god til det med at bo i lejlighed.
Problemet er så nu, at vi meget gerne vil have et hus inden for den nærmeste fremtid. Altså et vi ejer. Det er imidlertid lidt svært at spare mange penge op, så længe vi bor her. Vi har en forholdsvis høj husleje i forhold til vores indtægter. Samtidig er det en smule irriterende at man altid skal sørge for transport, da vi kun har en bil. Det gør at jeg tit føler jeg bare sidder "indespærret" hjemme, og ikke kan komme nogen vegne.
Mit spørgsmål er så: hvad ville I gøre? Ville I gå på kompromis og flytte i en lejlighed i en af byerne, hvor der ikke er nær så meget plads til barn? (vi er igang med PB). På denne måde kan vi spare mere op, og hurtigere få råd til eget hus, eller ville I betale en højere husleje og så have et rigtig dejligt sted at bo?
Anmeld