Hvad er sandsynligheden..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Roooolig nu det er 15 min siden du lavede tråden. Og hver gang du kigger \ opdatere Siden tæller du selv for en.

Jeg er bare så ked af det Admit hjem hamrer derud af så havde bare brig forthurigensis aflastning. Beklager mit udbrud blev bare så frustreret over alt det her pjat med alle de ting der skal ordnes og holdes øje med hele tiden! Jeg vil bare gerne have fast arbejde! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Åh ville rigtig gerne skrive noget opmuntrende, men jeg synes bare de er så skide firkantede!!!

Kan huske at jeg blev kaldt til samtale 2 uger før jeg skulle på barsel, så sad jeg der højgravid med kææææmpe stor mave, og fik at vide at NU skulle jeg altså virkelig huske at skrive alle de ansøgninger 'man' skal skrive, for selvom jeg gik på barsel om 2 uger, så stod jeg jo stadig til rådighed på arbejdsmarkedet og skulle søge job. Det virkede bare så absurt, for helt ærligt, hvis jeg så endelig søgte et arbejde og blev kaldt til samtale, så ville det jo være efter jeg var gået på barsel og hvem vil i øvrigt ansætte en til at starte med 1 års barsel? Det var bare så absurt, men de lagde meget vægt på at sådan var det bare og hvis jeg ikke fulgte reglerne så tog de dagpengene fra mig.

Jeg håber selvfølgelig at det er noget andet i dit tilfælde!!! Krydser finger for at du møder en sød dame på kommunenen i morgen! og så må du VIRKELIG forklare om og om igen, alt det du gør og at du opfylder alle regler osv, og så håber vi det går.

for dig

Ja de kan være så inderligt firkantede  Bare hende jeg hele tiden har været i dialog med er på arbejde imorgen!  Hun er nemlig super sød og snakkesalig og hjælpsom. 

Anmeld

14. august 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Altså nu skriver jeg ikke for at være ond, men reglerne er jo ens for alle... Når man er ledig skal man tjekke sine jobforslag på jobnets hjemmeside hver uge for at få ret til dagpenge eller kontanthjælp.. Glemmer man det en enkelt gang får man en advarsel, men bliver man ved med at glemme det, ja så kan jobcentret jo ikke vide om man er aktiv jobsøgende eller ej, og så lukker de altså for det varme vand... Og det er vel egentlig også fint nok.. reglerne skal jo være ens for alle, og man kan på jobnets hjemmeside tilmelde sig sådan en service hvor man får sms og mail om at man skal huske at tjekke sine jobforslag, så man netop husker det...

Håber da de vil bære over med dig, men du må jo også huske at overholde reglerne ligesom alle andre

Håber dog du får dine penge alligevel

Dem har jeg tilmeldt mig fra staren netop fordi jeg ikke husker alt så godt, men har intet modtaget - gjorde een gang i starten da jeg glemte det. Så havde jeg jo en anmærkning så vidste jeg skulle passe på, men har ikke modtaget for de to sidste - så blev inderligt chokeret da jeg læste det da jeg ville tjekke jobopslagene derinde nu hvor jeg kom i tanke om den. Det havde jeg sgu ikke forventet for er jo inde og se hver dag - da jeg har oprettet jobcenter rundt omkring og får mail, så checker alle de Jobs der er specifikt på de agenter og kigger så udenoms som vikar på alle mulige andrebrancher. Så syntes godt nok jeg har været pligtopfyldende! 

Anmeld

14. august 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

jeg havde glemt det en gang og dagen efter hvor jeg fant ud af det ringed jeg og snakked dem dem og fik løst poblemet og så var der ik mere i det men fik ik penge for den dag jeg glemte det.

Håber det lykkedes for mig også  Det er bare rigtig grimt hvis ikke! Er grædefærdig! 

Anmeld

15. august 2012

Masig

Anonym skriver:

Dem har jeg tilmeldt mig fra staren netop fordi jeg ikke husker alt så godt, men har intet modtaget - gjorde een gang i starten da jeg glemte det. Så havde jeg jo en anmærkning så vidste jeg skulle passe på, men har ikke modtaget for de to sidste - så blev inderligt chokeret da jeg læste det da jeg ville tjekke jobopslagene derinde nu hvor jeg kom i tanke om den. Det havde jeg sgu ikke forventet for er jo inde og se hver dag - da jeg har oprettet jobcenter rundt omkring og får mail, så checker alle de Jobs der er specifikt på de agenter og kigger så udenoms som vikar på alle mulige andrebrancher. Så syntes godt nok jeg har været pligtopfyldende! 

jamen ingen tvivl om du ahr været pligtopfyldende, og gjort hvad du kunne... Det er overhovedet heller ikke noget ondt ment overfor dig, systemet er temmelig plat nogle gange, men de skriver vist også derinde at de ikke vil stå til ansvar for det hvis de der påmindelser ikke kommer, og man selv skal sørge for at tjekke de der jobs....

Jeg giver dig helt ret i at det er rigtig rodet, jeg er jo selv ledig og bander og svovler over systemet hele tiden, men det er nu engang som det, og det må man desværre bare finde sig i

Håber de ser let på det og giver dig en chance mere...

Anmeld

15. august 2012

Nettemor

Hvordan gik det?

Anmeld

15. august 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

jamen ingen tvivl om du ahr været pligtopfyldende, og gjort hvad du kunne... Det er overhovedet heller ikke noget ondt ment overfor dig, systemet er temmelig plat nogle gange, men de skriver vist også derinde at de ikke vil stå til ansvar for det hvis de der påmindelser ikke kommer, og man selv skal sørge for at tjekke de der jobs....

Jeg giver dig helt ret i at det er rigtig rodet, jeg er jo selv ledig og bander og svovler over systemet hele tiden, men det er nu engang som det, og det må man desværre bare finde sig i

Håber de ser let på det og giver dig en chance mere...

Det gjorde de! SÅ lettet.

Anmeld

15. august 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Hvordan gik det?

De bar over med mig - heldigvis. Blev bare så lettet for tænkte da godt nok det værste. Men fordi at det var samme dag jeg blev afmeldt at jeg blev tilmeldt, så var der ikke noget problem (i mit tilfælde) Kan ikke love at det måske er anderledes i andres tilfælde. Så forsøg det ikke derhjemme - kæmpe advarsel! Har tænkt mig at sætte den som startside bare for at undgå det en anden gang! Dyrekøbte konsekvenser indimellem.

Anmeld

15. august 2012

Masig

Anonym skriver:

Det gjorde de! SÅ lettet.

Dejligt

Anmeld

15. august 2012

Muhmi

Anonym skriver:

for at jeg kan få kommunen til at makke ret imorgen idet jeg har erfaret at jeg er blevet afmeldt jobcenteret hertil aften uden at få besked om det fordi jeg ikke har checket jobopslag på den side hvor det bliver registreret, men på jobbanken, jobnet, jobindex og Krifas hjemmeside hvor jeg har skrevet samtlige ansøgninger ind løbende både til vikariater, vikarbureauer, ledige stillinger, telefonisk og personligt kontakt, skriftlige ansøgninger og har passet mit arbejde - job med løntilskud til fulde - så jeg har ikke brudt reglerne udover ikke at have været på netop den side og er blevet afmeldt. Jeg har fulgt pligten hele vejen og så mister jeg alligevel mine penge pågrund af det og mitjob har heller intet hørt så lige nu arbejder jeg gratis eller hvordan?!  

Jeg har dokumentation for det, så må de da bære over med mig at jeg har glemt at checke den hjemmeside imellem alle de andre hjemmesider og vikarbureauer profiler osv. Har simpelthen ikke råd til at miste de penge og især ikke når jeg r fuldstændig uptodate. 

Hjælp mig lige, indskyd lidt trøst. Pleeease

Man bliver ikke afmeldt for så lidt, bare ring til dem og forklar sagen, så er den prut slået og ude af verdenen Men sørg for at komme ind og melde sig ledig hver fjortende dag, det er et enkelt tryk på en knap, du har jo fået kursus i hvordan du gør og hvad deres regler er...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.