Hvad er sandsynligheden..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.566 visninger
21 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. august 2012

Anonym trådstarter

for at jeg kan få kommunen til at makke ret imorgen idet jeg har erfaret at jeg er blevet afmeldt jobcenteret hertil aften uden at få besked om det fordi jeg ikke har checket jobopslag på den side hvor det bliver registreret, men på jobbanken, jobnet, jobindex og Krifas hjemmeside hvor jeg har skrevet samtlige ansøgninger ind løbende både til vikariater, vikarbureauer, ledige stillinger, telefonisk og personligt kontakt, skriftlige ansøgninger og har passet mit arbejde - job med løntilskud til fulde - så jeg har ikke brudt reglerne udover ikke at have været på netop den side og er blevet afmeldt. Jeg har fulgt pligten hele vejen og så mister jeg alligevel mine penge pågrund af det og mitjob har heller intet hørt så lige nu arbejder jeg gratis eller hvordan?!  

Jeg har dokumentation for det, så må de da bære over med mig at jeg har glemt at checke den hjemmeside imellem alle de andre hjemmesider og vikarbureauer profiler osv. Har simpelthen ikke råd til at miste de penge og især ikke når jeg r fuldstændig uptodate. 

Hjælp mig lige, indskyd lidt trøst. Pleeease

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Anonym trådstarter

Ingen trøstede ord? I kigger men lister videre... 

Anmeld

14. august 2012

Anonym trådstarter

20 listere og ikke eet eneste ord - tak skal I have!  

Anmeld

14. august 2012

Nettemor

Man bliver ikke afmeldt for at have glemt det en enkelt gang.. Men ved ikke hvordan de ser på det hvis du har glemt det nok til at blive afmeldt.

for at det går okay imorgen

Anmeld

14. august 2012

Nettemor

Anonym skriver:

20 listere og ikke eet eneste ord - tak skal I have!  

Roooolig nu det er 15 min siden du lavede tråden. Og hver gang du kigger \ opdatere Siden tæller du selv for en.

Anmeld

14. august 2012

Mumto3

Åh ville rigtig gerne skrive noget opmuntrende, men jeg synes bare de er så skide firkantede!!!

Kan huske at jeg blev kaldt til samtale 2 uger før jeg skulle på barsel, så sad jeg der højgravid med kææææmpe stor mave, og fik at vide at NU skulle jeg altså virkelig huske at skrive alle de ansøgninger 'man' skal skrive, for selvom jeg gik på barsel om 2 uger, så stod jeg jo stadig til rådighed på arbejdsmarkedet og skulle søge job. Det virkede bare så absurt, for helt ærligt, hvis jeg så endelig søgte et arbejde og blev kaldt til samtale, så ville det jo være efter jeg var gået på barsel og hvem vil i øvrigt ansætte en til at starte med 1 års barsel? Det var bare så absurt, men de lagde meget vægt på at sådan var det bare og hvis jeg ikke fulgte reglerne så tog de dagpengene fra mig.

Jeg håber selvfølgelig at det er noget andet i dit tilfælde!!! Krydser finger for at du møder en sød dame på kommunenen i morgen! og så må du VIRKELIG forklare om og om igen, alt det du gør og at du opfylder alle regler osv, og så håber vi det går.

for dig

Anmeld

14. august 2012

Nemesis

Hvis du er afmeldt fra i dag af, så kan du vel melde dig eldig igen i morgen+? så mister du da ingen penge?!

Dernæst så vil jeg da håbe at an med dokumentation for sin aktive jobsøgning kan bibeholde sine dagpenge.

Så du må bare hive fat i dem i morgen med det samme..og kan du egentlig ikke melde dig edig via nettet allerede nu igen?

:-) Sisse

Anmeld

14. august 2012

Masig

Anonym skriver:

for at jeg kan få kommunen til at makke ret imorgen idet jeg har erfaret at jeg er blevet afmeldt jobcenteret hertil aften uden at få besked om det fordi jeg ikke har checket jobopslag på den side hvor det bliver registreret, men på jobbanken, jobnet, jobindex og Krifas hjemmeside hvor jeg har skrevet samtlige ansøgninger ind løbende både til vikariater, vikarbureauer, ledige stillinger, telefonisk og personligt kontakt, skriftlige ansøgninger og har passet mit arbejde - job med løntilskud til fulde - så jeg har ikke brudt reglerne udover ikke at have været på netop den side og er blevet afmeldt. Jeg har fulgt pligten hele vejen og så mister jeg alligevel mine penge pågrund af det og mitjob har heller intet hørt så lige nu arbejder jeg gratis eller hvordan?!  

Jeg har dokumentation for det, så må de da bære over med mig at jeg har glemt at checke den hjemmeside imellem alle de andre hjemmesider og vikarbureauer profiler osv. Har simpelthen ikke råd til at miste de penge og især ikke når jeg r fuldstændig uptodate. 

Hjælp mig lige, indskyd lidt trøst. Pleeease

Altså nu skriver jeg ikke for at være ond, men reglerne er jo ens for alle... Når man er ledig skal man tjekke sine jobforslag på jobnets hjemmeside hver uge for at få ret til dagpenge eller kontanthjælp.. Glemmer man det en enkelt gang får man en advarsel, men bliver man ved med at glemme det, ja så kan jobcentret jo ikke vide om man er aktiv jobsøgende eller ej, og så lukker de altså for det varme vand... Og det er vel egentlig også fint nok.. reglerne skal jo være ens for alle, og man kan på jobnets hjemmeside tilmelde sig sådan en service hvor man får sms og mail om at man skal huske at tjekke sine jobforslag, så man netop husker det...

Håber da de vil bære over med dig, men du må jo også huske at overholde reglerne ligesom alle andre

Håber dog du får dine penge alligevel

Anmeld

14. august 2012

Anonym

jeg havde glemt det en gang og dagen efter hvor jeg fant ud af det ringed jeg og snakked dem dem og fik løst poblemet og så var der ik mere i det men fik ik penge for den dag jeg glemte det.

Anmeld

14. august 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Hvis du er afmeldt fra i dag af, så kan du vel melde dig eldig igen i morgen+? så mister du da ingen penge?!

Dernæst så vil jeg da håbe at an med dokumentation for sin aktive jobsøgning kan bibeholde sine dagpenge.

Så du må bare hive fat i dem i morgen med det samme..og kan du egentlig ikke melde dig edig via nettet allerede nu igen?

:-) Sisse

Tilmeldte mig med det samme jeg fandt ud af det  her til aften. 

Ja jeg ved det virkelig ikke, håber bare så meget at min dokumentation er nok, for jeg har sendt ansøgninger i alle ugerne. Gider slet ikke på arbejde imorgen for jeg vil hellere have løst det her med det samme så jeg ikke skal gå og gruble  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.