Må man ikke godt blære sig?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.341 visninger
19 svar
0 synes godt om
14. august 2012

piadas

Vi er så småt startet op med pottetræningen, selvom det i min verden nærmest er 1 år for tidligt! Zilan var 2½ år, da hun smed bleen både dag og nat, mens Oliver var 3 år og 3 mdr., da han smed bleen om dagen. Bleen om natten kom først et års tid senere, så jeg synes, det er meget tidligt med Ida.

Hun begyndte for en måneds tid siden at vise interesse for toilettet (også ud over når hun står med fingrene nede i toilettet og pjasker med en halv rulle toiletpapir)! Jeg købte sådan en indsats til toilettet, så hun kunne sidde der - den brugte vi nemlig til de to store i stedet for potte. Idag har jeg dog været afsted for at købe en potte, for det er riiiimelig træls, når hun kommer slæbende med indsatsen og siger tis, når vi selv sidder der (og det er som regel der, hun kommer).

Hun har efterhånden lavet stort på toilettet 5-10 gange i løbet af de sidste par uger, og idag var ingen undtagelse. Potten blev indviet nærmest med det samme, vi var trådt ind af døren her til aften. 

Vi er begyndt at sætte hende derud hver morgen, når hun har fået havregrød, for som regel er det, der det sker! Men ind imellem kommer hun faktisk selv og siger tis på andre tidspunkter, og så sætter vi hende selvfølgelig derud.

Det er fedt, for det sparer da en ble hist og pist, og så kan vi jo lige så godt øve, når hun selv viser interesse og godt gider sidde på potten/toilettet.

Hvad med jer? Er I i gang, eller har jeres poder ikke vist interesse på den front endnu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

Janni.

Ej hvor godt. Stor dygtig pige du har.

Her er der intet tegn på nogen interesse i den stil. Kun at han elsker at stå og klappe os på låret eller bagdelen når vi sidder dér. Det er til gengæld så sjovt at han flækker af grin. Lidt mærkelig humor men elsker den knægt.

Anmeld

15. august 2012

Kit

Ej, hvor er det vildt. Sejt gået af den kvikke Ida.

Ikke den interesse her endnu.

Anmeld

15. august 2012

_-Kathrine-_

Mega sejt...!
Herhjemme kommer han selv og fortæller at han har skidt i bleen... Og han er meget interesseret når vi sidder på toilet... Han er også begyndt at tage lidt toiletpapir og "tørre sig" .... Så vi har også snakket om at vi skal ud og ha købt en potte og starte stille og roligt ud

Anmeld

15. august 2012

Lilje82

Hvor er hun sej

Noah sidder også på potten, men han har dog langt fra gjort det lige så mange gange, men et par gange har han da fået sagt til i tide

Anmeld

20. august 2012

CA

Hvor er hun sej! Det er da ret vildt!? Johannes er lige begyndt at tage sig til numsen og sig ad ad når han har lavet. Hvor det der ad kommer fra ved jeg ikke, for vi har aldrig give udtryk for at det var ulækkert

Tror vi har et stykke vej til potten endnu, men det er også fint 

Vildt at hun også kan sige til FØR hun skal tisse

Anmeld

20. august 2012

piadas

Janni. skriver:

Ej hvor godt. Stor dygtig pige du har.

Her er der intet tegn på nogen interesse i den stil. Kun at han elsker at stå og klappe os på låret eller bagdelen når vi sidder dér. Det er til gengæld så sjovt at han flækker af grin. Lidt mærkelig humor men elsker den knægt.

Haha, hvor godt!

Ida har også nogle gange taget noget toiletpapir, når vi sidder der og vil gerne tørre os - der sætter jeg alligevel grænsen!

Anmeld

20. august 2012

piadas

Kit skriver:

Ej, hvor er det vildt. Sejt gået af den kvikke Ida.

Ikke den interesse her endnu.

Ja, det er lidt vildt. Imorges gad hun så ikke og ville hurtigt op fra potten igen - det resulterede så i en pølle på gulvet, fordi vi ikke var hurtige nok til at få en ble på hende!

Anmeld

20. august 2012

piadas

_-Kathrine-_ skriver:

Mega sejt...!
Herhjemme kommer han selv og fortæller at han har skidt i bleen... Og han er meget interesseret når vi sidder på toilet... Han er også begyndt at tage lidt toiletpapir og "tørre sig" .... Så vi har også snakket om at vi skal ud og ha købt en potte og starte stille og roligt ud

Jamen, så er han da også godt på vej - det er jo det første skridt!

Afsted med jer og få købt den potte!

Anmeld

20. august 2012

piadas

Lilje82 skriver:

Hvor er hun sej

Noah sidder også på potten, men han har dog langt fra gjort det lige så mange gange, men et par gange har han da fået sagt til i tide

Han er da også dygtig.

Det er bare med at udnytte det, når de gerne vil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.