Vi er så småt startet op med pottetræningen, selvom det i min verden nærmest er 1 år for tidligt!
Zilan var 2½ år, da hun smed bleen både dag og nat, mens Oliver var 3 år og 3 mdr., da han smed bleen om dagen. Bleen om natten kom først et års tid senere, så jeg synes, det er meget tidligt med Ida.
Hun begyndte for en måneds tid siden at vise interesse for toilettet (også ud over når hun står med fingrene nede i toilettet og pjasker med en halv rulle toiletpapir
)! Jeg købte sådan en indsats til toilettet, så hun kunne sidde der - den brugte vi nemlig til de to store i stedet for potte. Idag har jeg dog været afsted for at købe en potte, for det er riiiimelig træls, når hun kommer slæbende med indsatsen og siger tis, når vi selv sidder der (og det er som regel der, hun kommer
).
Hun har efterhånden lavet stort på toilettet 5-10 gange i løbet af de sidste par uger, og idag var ingen undtagelse. Potten blev indviet nærmest med det samme, vi var trådt ind af døren her til aften.
Vi er begyndt at sætte hende derud hver morgen, når hun har fået havregrød, for som regel er det, der det sker!
Men ind imellem kommer hun faktisk selv og siger tis på andre tidspunkter, og så sætter vi hende selvfølgelig derud.
Det er fedt, for det sparer da en ble hist og pist, og så kan vi jo lige så godt øve, når hun selv viser interesse og godt gider sidde på potten/toilettet.
Hvad med jer? Er I i gang, eller har jeres poder ikke vist interesse på den front endnu?
Anmeld