Hoppegynge og Gåstol?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2012

Frk.S

Vi har ikke haft hverken hoppegynge eller gåstol, og det skal vi heller ikke have.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

Carina:-)

TeamRocket skriver:

Jeg er bare generalt modstander af alt Gåstol, hoppegynge, skråstol, bumbo stol osv det skal ikke ind her. Legetæppe/aktivitetstæppe, en træningsbold og massere leg på gulvet og på mor og far det er det der fungere her.

Enig

Anmeld

14. august 2012

Carina:-)

Frk.S skriver:

Vi har ikke haft hverken hoppegynge eller gåstol, og det skal vi heller ikke have.

Fuldstændig OT -Men dit profilbillede er bare skønt,bliver helt glad når jeg ser din datters glade smil

Det skulle du bare lige have at vide

Anmeld

14. august 2012

L&V

MorDk skriver:

Er det noget I har brugt til jeres unger? Hvis Ja hvorfor?

Jeg har hørt at det ikke er godt for de små! Det kan hæmme dem motorisk. Derfor er det heller aldrig blevet brugt herhjemme...!

Vi har brugt en gå stol til Laura da hun meget tidligt ville op og stå og gå hele tiden. Men kun i små mængder da det jo ikke er sundt for dem men mindre skadeligt end en hoppe gynge den ku jeg aldrig finde på at bruge

Anmeld

14. august 2012

Laulund87

Vi blev ANBEFALET en gåstol af ergoterapeut, så så slem er den heller ikke

Min datter var bagud motorisk pga en masse operationer og vi blev anbefalet den i en periode fordi det ville hjælpe hende til at turde at gå og få bedre balance. Da det gik bedre, blev den pakket væk

En hoppegynge ville jeg aldrig bruge for det er ikke godt for deres rygge..

Anmeld

14. august 2012

Frk.S

Carina:-) skriver:

Fuldstændig OT -Men dit profilbillede er bare skønt,bliver helt glad når jeg ser din datters glade smil

Det skulle du bare lige have at vide

Tusind tak. 

Jeg er også selv rigtig vild med det. Og det siger bare så meget om hende - hun er bare (næsten) altid glad og storsmiler til alt og alle. 

Anmeld

14. august 2012

Elgaard73

Her har vi også en gåstol, som han får lov at tulle lidt rundt i en gang imellem ( en 5-10 min ad gangen, måske 2-3 gange om ugen) og han elsker den. Rent motorisk tror jeg ikke den har hæmmet ham. Han kunne sidde selv ved seks måneder, kravlede da han var 7 1/2 måned og rejse sig ved alting da han var 8 måneder. Han står på flad fod, men jeg ved ikke om det med at "gå på tæer", kan risikere at komme når han begynder at gå (ved ikke så meget om "fænomenet")  Knus Heidi.

Ps: Har også en hoppegynge, men har aldrig brugt den. Tanken om hvad det må gøre ved hans små "juveler", fik mig til at ligge den direkte i skabet, da den kom inden for døren ( fik den foræret) 

Anmeld

17. august 2012

twinny

vi har ingenting herhjemme. Vi fik af til kiropraktor at det var vigtigt at vi ikke hjalp den på nogen måde. heller ikke med at stå op af ting. For så står de på tæer, pga deres gribe refleksen er der stadigvæk. Så meget fyfy.

Så her har det været gulvet hele vejen igennem.

Vi har heller ikke brugt vores skråstole særlig meget. Det kan tælles på en hånd, hvor meget vi har brugt dem på 11 mdr.

Anmeld

20. august 2012

Jemion

Her har vi brugt både hoppegynge, gåstol og skråstol med måde selvfølgelig men alle tingene har både min mand og jeg brugt da vi var børn så vi havde ikke de store skrupler over vores søn også skulle prøve det

Min sundhedsplejeske sagde ikke så meget til det kun at det skulle bruges med måde, da vores søn altid har været fremme i skoene var hun ikke bekymret for han motoriske udvikling

Anmeld

21. august 2012

Tanjadamgaard

MorDk skriver:

Er det noget I har brugt til jeres unger? Hvis Ja hvorfor?

Jeg har hørt at det ikke er godt for de små! Det kan hæmme dem motorisk. Derfor er det heller aldrig blevet brugt herhjemme...!

Hoppegynge og gåvogn - er også fravlgt herhjemme! Min kæreste er fysioterapeut og er vildt modstander af disse "hjælpemidler" så jeg kan godt forstå du har valgt at dine børn ikke skal have nogle af disse ting 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.