Hoppegynge og Gåstol?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.777 visninger
21 svar
0 synes godt om
14. august 2012

MorDk

Er det noget I har brugt til jeres unger? Hvis Ja hvorfor?

Jeg har hørt at det ikke er godt for de små! Det kan hæmme dem motorisk. Derfor er det heller aldrig blevet brugt herhjemme...!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2012

CaWi

Vi har overvejet en hoppefynge når knægten bliver stor nok til den. Vi får SÅ lange arme fordi han vil hoppe konstant.
Alt med måde ik
Mine søskende og jeg har både været sat i gåstol og hoppegynge og vi har altid været motoriske "normale"!

Anmeld

14. august 2012

MorDk

CAWI skriver:

Vi har overvejet en hoppefynge når knægten bliver stor nok til den. Vi får SÅ lange arme fordi han vil hoppe konstant.
Alt med måde ik
Mine søskende og jeg har både været sat i gåstol og hoppegynge og vi har altid været motoriske "normale"!

Ja det kommer selvfølgelig også an på hvordan/hvor længe man bruger disse "redkaber" Alt med måde som du siger... Men vi har alligevel valgt det fra. Og gør det også med lillesøster

Anmeld

14. august 2012

N1

MorDk skriver:

Jeg har hørt at det ikke er godt for de små! Det kan hæmme dem motorisk. Derfor er det heller aldrig blevet brugt herhjemme...!

Min søn er kun 3 måneder, så her er intet kommet i huset "endnu"..

Jeg ved ikke om han skal have det eller ej nemlig

Men både kæresten og jeg har været i gåvogn da vi var små og vi sad begge op da vi var 5 måneder, og gik da vi var 9 og 10 måneder

Min venindes dreng har brugt gåvogn og han sad da han var 6 måneder - så tror altså ikke det har nogen speciel påvirkning om man bruger det eller ej.

Selvfølgelig skal barnet ikke plantes i stolen hele dagen, men fordi han lige sidder der i 10 minutter mens man hænger tøj op kan jeg ikke se noget galt i

Anmeld

14. august 2012

morethanperfect

MorDk skriver:

Altså jeg har aldrig haft noget i mod det overhovedet ..

Men jeg havde hørt at børn kom til at gå på tær hvis de sad i gå stol ..
Jeg slog det hen fordi det sikkert bare var en myte ...
MEN , Oscar går på tær nu , og han havde en gå stol i en mdr. og sad sjældent i den , men han sad i den !
Jeg fik af vide jeg også havde gået på tær da jeg var lille og jeg havde også haft en gå stol , så ved ikke om der er hold i det  

Anmeld

14. august 2012

TrineMine86

MorDk skriver:

her kommer det IKKE indenfor dørene..

jeg har KUN dårlige ting at sige om disse, jeg har under min uddannelse som sygeplejerske været i praktik som sundhedsplejerske og har set lidt af hvert..

sundhedsplejersker fraråder kraftigt brug af både hoppegynge og gåstole, da de giver en unaturlig gå stilling, og fornemmelse af at bevæge sig.

jeg har heller aldrig brugt disse som barn og jeg kunne både gå og kravle rigtig hurtigt, jeg gik da jeg var 11 måneder..

Anmeld

14. august 2012

Clisolka

MorDk skriver:

En gåstol ville jeg ikke have fordi jeg havde hørt så meget om det. Jeg overvejede en hoppegynge, men inden jeg nåede videre blev hun for stor 

Anmeld

14. august 2012

Nadia&Daniel

MorDk skriver:

Vil aldrig byde mit barn (især ikke vist jeg havde en dreng) hoppegynge..

Laura har brugt gåstol, og den er været super for hende.. Hun gik lidt på tæerne, men kun i kort tid. Hun fik "vendt" fødderne rigtigt, og gik rigtigt.. Så den var vi glad for, og vil også bruge til nr. 2.

Anmeld

14. august 2012

TeamRocket

Jeg er bare generalt modstander af alt Gåstol, hoppegynge, skråstol, bumbo stol osv det skal ikke ind her. Legetæppe/aktivitetstæppe, en træningsbold og massere leg på gulvet og på mor og far det er det der fungere her.

Anmeld

14. august 2012

MorDk

TeamRocket skriver:

Jeg er bare generalt modstander af alt Gåstol, hoppegynge, skråstol, bumbo stol osv det skal ikke ind her. Legetæppe/aktivitetstæppe, en træningsbold og massere leg på gulvet og på mor og far det er det der fungere her.

Enig. Dog har vi brugt skråstol en lille smule.... max 5-10 minutter engang imellem... MEN ellers er gulvet BEDSTE løsning her...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.