Jeg syntes du skal tage nogle af de råd som er kommet i tråden, og tage dem op til vurdering. Læs mit indlæg færdigt inden du skriver et svar, jeg håber jeg kommer med nogle gode råd/velmenene ord...
ALS er en forfærdelig sygdom, hvor det kan gå meget stærkt. Nu ved jeg ikke hvor fremskreden din mormor's er, men prognogserne hedder man typisk er død inden 3 år. Jeg kender nogle tilfælde hvor der gik 3 måneder fra diagnosen til .....
Jeg kan godt forstå du ikke bryder dig om savl mv. det er aldrig sjovt. Og gamle mennesker er er jo gamle...
Men..... Hvis hun nu kun har kort tid tilbage, syntes jeg du skal lade hende få de sidste gode oplevelser. Ja selvfølgelig med en hagesmæk på olde (som hun sikkert alligevel har på til frokost og alment) og hun er jo godt klar over hendes tilstand, så hellere sige noget i retnngen af "Jeg skifter lige din trøjeskåner så du kan få h*n over til dig"
Jeg ignorerede selv min søns olde var stærkt syg, og lod ham sidde med min søn i en alder af 4 måneder, fordi jeg vidste der ikke var længe igen. Det er super hårdt og være vidende at tiden snart er løbet ud.
Og heldigvis for at små børn ikke husker så godt, de husker (måske) kun lidt og mest det gode.
Jeg sidder med en fornemmelse af, at det er en rigtig svær situation for dig, og jeg håber i får nogle gode stunder trods alt.

fra en som godt kan se begge sider og føler med dig og din familie.
Knus TTM
Anmeld