dødsfald og fest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

Dinna88

mor:) skriver:

sådan havde jeg slet ikke tænkt på det. Men kan godt se det giver mening.

Altså, jeg har aldrig selv stået i det. Den eneste tæt på mig jeg har mistet er min farmor... Og der var ingen begivenheder omkring det.

Men hvis jeg mistede min mor så ville jeg IKKE kunne holde festen. Jeg ville være helt ødelagt. Men jeg ved at hun ville have at jeg holdt festen. Fordi sådan er min mor. Men hun ville også forstå mig, hvis ikke jeg gjorde det. Fordi sådan er min mor også Så... det er nok situationsafhængigt.

Som jeg skrev, så ville min farmor ikke have ønsket at jeg græd så meget som jeg gjorde, til hendes bisættelse. Og vi ordnede hendes hjem uden at man egentlig kunne mærke at hun var død - fordi det havde hun ønsket. Vi måtte ikke KØBE blomster til hende, fordi det ville hun nok nærmest blive sur over! osv. Så det er jo bare situationsafhængigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

Kay

jeg ved godt at man siger at livet skal gå videre osv... og det er jeg også stor tilhænger af.. havde det været sådan at i var inviteret til en føsdag havde jeg sagt i skulle tage med...

men havde det været mig der skulle holde stor fest dagen efter min fars bisætelse havde jeg aflyst... jeg tror ikke overskuedt er der og alcohol og sorg er ikke altid den bedste blanding...

Anmeld

13. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Dinna88 skriver:

Altså, jeg har aldrig selv stået i det. Den eneste tæt på mig jeg har mistet er min farmor... Og der var ingen begivenheder omkring det.

Men hvis jeg mistede min mor så ville jeg IKKE kunne holde festen. Jeg ville være helt ødelagt. Men jeg ved at hun ville have at jeg holdt festen. Fordi sådan er min mor. Men hun ville også forstå mig, hvis ikke jeg gjorde det. Fordi sådan er min mor også Så... det er nok situationsafhængigt.

Som jeg skrev, så ville min farmor ikke have ønsket at jeg græd så meget som jeg gjorde, til hendes bisættelse. Og vi ordnede hendes hjem uden at man egentlig kunne mærke at hun var død - fordi det havde hun ønsket. Vi måtte ikke KØBE blomster til hende, fordi det ville hun nok nærmest blive sur over! osv. Så det er jo bare situationsafhængigt.

Det kan jeg gode se. Fint i efterkommer hendes ønsker.

Anmeld

13. august 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg havde aflyst. Jeg tror at det slet ikke er gået op for ham inderst inde siden han overvejer at holde fest alligevel  

Anmeld

13. august 2012

sbs78

Jeg havde nok også aflyst. Tror ikke jeg havde lyst til at feste.Var til guldbryllup i lørdags, hvor gommen faldt om, festen blev aflyst, ingen havde lyst til at feste. De holder en ny fest når gommen er frisk igen. Så jeg ville personligt flytte festen til et senere tidspunkt.

Anmeld

13. august 2012

Mamalou

Jeg ville aflyse. En 30 års fødselsdag er en stor fest, og sådan en aften skal være festlig og morsom ikke mindst for fødselaren. Ovenpå en sådan begravelse er det svært at forestille sig, at fødselsdagsfesten vil blive en god aften og man kan sige, at din kæreste fortjener en festlig og god aften ovenpå det pludselige dødsfald. 

Selvfølgelig er din kæreste den eneste der i sidste ende kan tage stilling til om han er klar, men mon ikke han har brug for ro til at bearbejde sit tab, som sikkert ikke er gået op for ham endnu.

Jeg er rigtig ked af jeres tab. Det må være en svær tid!

Vh. Louise 

Anmeld

13. august 2012

jydeinden

Anonym skriver:

min kærestes far dødede ret pludselig forleden, han skal grundet den pludselige død, politi rapport, obduktion osv først bisættes på fredag. Min kæreste bliver 30 år på lørdag og skulle have holdt stor fest.
Svigermor har selvfølgelig ikke lyst til at komme og vi er egentlig selv i tvivl om hvorvidt vi bør aflyse.
MIn kæreste mener godt man kan tillade sig at bibeholde festen, men jeg tror bare han reagerer noget mere voldsomt på fredag efter bisættelsen.

Hvad havde I gjort?

jeg havde valgt at aflyse, flytte den eller holde festen på en anden måde..

da min morfar døde, der var det så uheldigt at min onkel ville fejre sin runde fødselsdag en uge efter han var blevet begravet, og dét var da noget ingen af os ligeee vidste om vi havde modet på. men det endte med at det blev en stille og rolig dag i tivoli, hvor folk kunne gøre som de havde lyst til. og dét synes jeg er og var helt fint

Anmeld

13. august 2012

Fenja09

Det lyder som om at han stod sin far nært og hvis det var mig, så ville jeg slet ikke være i stand til at feste dagen efter bisættelsen. Jeg tænker måske også at sorg og alkohol ikke er den bedste combi, men føler din kæreste for at holde sin fest, så skal han da gøre det.

Kondolere

/Fenja

Anmeld

14. august 2012

Clisolka

Jeg ville udsætte festen. Det ville jeg selv ikke have overskud til så tidligt 

Anmeld

14. august 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

min kærestes far dødede ret pludselig forleden, han skal grundet den pludselige død, politi rapport, obduktion osv først bisættes på fredag. Min kæreste bliver 30 år på lørdag og skulle have holdt stor fest.
Svigermor har selvfølgelig ikke lyst til at komme og vi er egentlig selv i tvivl om hvorvidt vi bør aflyse.
MIn kæreste mener godt man kan tillade sig at bibeholde festen, men jeg tror bare han reagerer noget mere voldsomt på fredag efter bisættelsen.

Hvad havde I gjort?

Jeg ville ikke aflyse, da jeg tvivler på at det vil være i den afdødes ånd...

Men ville da prøve at høre mandens mor om hvad hun synes...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.