dødsfald og fest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.072 visninger
19 svar
0 synes godt om
13. august 2012

Anonym trådstarter

min kærestes far dødede ret pludselig forleden, han skal grundet den pludselige død, politi rapport, obduktion osv først bisættes på fredag. Min kæreste bliver 30 år på lørdag og skulle have holdt stor fest.
Svigermor har selvfølgelig ikke lyst til at komme og vi er egentlig selv i tvivl om hvorvidt vi bør aflyse.
MIn kæreste mener godt man kan tillade sig at bibeholde festen, men jeg tror bare han reagerer noget mere voldsomt på fredag efter bisættelsen.

Hvad havde I gjort?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

Kamilla-m

Jeg havde aflyst.
Jeg ville personlig føle lidt jeg var ligeglad med min fars pludselige død, og kunne ikke fejre noget med glæde allerede dagen efter.

Anmeld

13. august 2012

Dinna88

Jeg er 100 % sikker på at enhver afdød IKKE ønsker at ens liv går i stå bagefter. Selvfølgelig er det ok at sørge, men lad livet fortsætte, med den afdøde i tankerne.

Som min far sagde i dag, så går der dage nu, hvor han faktisk ikke tænker på sin afdøde mor, fordi livet jo går videre. Til hendes bisættelse sagde min faster, at min farmor IKKE ønskede at nogle af os skulle græde.

Det kan være svært - men mon hans far ville ønske at han aflyser festen? DET tror jeg ikke. Det handler heller ikke om hvad I kan tillade jer. Selvfølgelig kan I tillade jer at holde festen

Og jeg er ked af jeres tab.

Anmeld

13. august 2012

Krisuer

Anonym skriver:

min kærestes far dødede ret pludselig forleden, han skal grundet den pludselige død, politi rapport, obduktion osv først bisættes på fredag. Min kæreste bliver 30 år på lørdag og skulle have holdt stor fest.
Svigermor har selvfølgelig ikke lyst til at komme og vi er egentlig selv i tvivl om hvorvidt vi bør aflyse.
MIn kæreste mener godt man kan tillade sig at bibeholde festen, men jeg tror bare han reagerer noget mere voldsomt på fredag efter bisættelsen.

Hvad havde I gjort?

Jeg havde nok også valgt at aflyse festen.

Anmeld

13. august 2012

Maise86

Jeg tror nu nok jeg ville udsætte den store fest og så mpske bare tage en stille og rolig aften hvor man måske spiser stille og roligt med de nærmeste venner?

Det gør mig ondt at høre at i har mistet

Anmeld

13. august 2012

wamse

Det er sagt ud fra, at min egen fars begravelse ramte mig hårdere en forventet, så jeg ville aflyse/udskyde det

Det gør mig ondt for jeres tab

Anmeld

13. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg forstår slet ikke han gider feste.

Jeg ville have aflyst.

Anmeld

13. august 2012

Miss Church

Jeg er meget sikker på at jeg ville aflyse/udskyde festen. 

Kunne ikke forestille mig at skulle til min fars bisættelse og planlægge fest på samme tid. 

Og også lige en krammer til jer  Det må ha' været en voldsom oplevelse for jer alle 

Anmeld

13. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Dinna88 skriver:

Jeg er 100 % sikker på at enhver afdød IKKE ønsker at ens liv går i stå bagefter. Selvfølgelig er det ok at sørge, men lad livet fortsætte, med den afdøde i tankerne.

Som min far sagde i dag, så går der dage nu, hvor han faktisk ikke tænker på sin afdøde mor, fordi livet jo går videre. Til hendes bisættelse sagde min faster, at min farmor IKKE ønskede at nogle af os skulle græde.

Det kan være svært - men mon hans far ville ønske at han aflyser festen? DET tror jeg ikke. Det handler heller ikke om hvad I kan tillade jer. Selvfølgelig kan I tillade jer at holde festen

Og jeg er ked af jeres tab.

sådan havde jeg slet ikke tænkt på det. Men kan godt se det giver mening.

Anmeld

13. august 2012

Maise86

Vil lige tilføje at det ikke er fordi i ikke kan tillade jer at holde fest ovenpå begravelsen, men jeg taler af erfaring.

Da min far døde skulle jeg til firmafest 14 dage efter, jeg følte mig helt klar, men det endte bare med at være en rigtig dårlig aften for mig, for var overhovedet ikke klar. Jeg var stadig så fyldt med sorg over hans død at det bare endte med at blive en rigtig dårlig oplevelse for mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.