Startet hos diætist

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

Carl-Emil's mor

ano14316 skriver:

Jeg har netop behov for at få helt fast besked om hvad jeg må spise.. 

beklager da sørme meget at det trykker så groft på dig

var sådan set nysgerrighed og høflighed - især at ønske dig god kamp, men skal jeg nok undlade så, beklager da virkelig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

ano14316

Carl-Emil's mor skriver:

var sådan set nysgerrighed og høflighed - især at ønske dig god kamp, men skal jeg nok undlade så, beklager da virkelig.

nej nej undskyld, det var slet ikke sådan ment.. 

Jeg ville bare fortælle, at sådan noget som madlog, ikke fungere så godt for mig, grænserne må ikke være for flydende.. Det er nemmest for mig at få at vide " Du må max spise 10 vingummier", ikke du må spise en lille håndfuld f.eks. 

Men mange tak for dit indput..!

Anmeld

13. august 2012

ano14316

Carl-Emil's mor skriver:

Ejj nu har jeg helt dårlig samvittighed.. 

jeg fik bare svaret lidt kort, fordi jeg lige sidder på skype samtidig, du må altså virkelig undskylde.. 

Anmeld

13. august 2012

Carl-Emil's mor

ano14316 skriver:

Ejj nu har jeg helt dårlig samvittighed.. 

jeg fik bare svaret lidt kort, fordi jeg lige sidder på skype samtidig, du må altså virkelig undskylde.. 

det er skam helt ok

det er jo aldrig til at vide hvad folk mener når der skrives uden smileys og da det jo er et ømt emne kunne det jo godt tænkes at det ramte dig at jeg spurgte

men du behøver ikke have dårlig samvittighed

Anmeld

22. august 2012

EnGodMor

ano14316 skriver:

Fordi jeg får migræne af kunstigt sødemiddel.. Så det er såmænd derfor.. 

Desuden så tror jeg at et middel der kan fremkalde migræne og en række andre bivirkninger må være meget usundt.. 

og lige derher fra en anden debat. som jeg synes lyder meget plausibelt 

Hvis det ikke skal være løgnt, så feder light produkter mere end sukkerholdige drikke samtidig med, at det ganske enkelt er gift for din krop. 

Aspartam og de andre sødemidler er selvfølgelig helt enormt søde, men selvom de er søde indeholder de simpelthen ingen kalorier, hvilket jo i første instans egentlig er ret godt, for så er der jo heller ikke noget at forbrænde. 
Det ved kroppen bare ikke. 

I det du indtager den "kemi-sødet" drik, bliver der nu startet en kædereaktion i mens væsken er på vej ind i din krop. Din hjerne sender signaler til din bugspytkirtel med meddelse om, at der nu kommer en masse sukker (dvs. energi/kalorier) ned i maven og ud i blodet. Bugspytkirtlen begynder at producere insulin for at kunne transportere, det den tror er glukose, ind i cellerne og evt. ophobe som fedt. 

Problemet er bare - det kommer aldrig. Og det er meget problematisk, for så vil det blodsukker, som allerede findes i blodet blive transporteret ind i cellerne - du vil få lavt blodsukker og det fører til træthed. Lavt blodsukker = du føler dig sulten.

Du vil altså ganske enkelt være mere sulten og du skal indtage mere føde, før du føler den gode mæthedsfornemmelse.

Så hvorfor du føler dig træt? Helt sikkert de 2 liter light-cola du drikker om dagen.

Aspartam har også følgende bivirkninger: 

· Kræft

· Hovedpine

· Hukommelsestab

· Humørsvingninger

· Slagtilfælde

· Sklerose

· Parkinson's-lignende symptomer

· Svulster

· Dødsfald

Lær mere:  http://www.alun.dk/sund-Aspartam-din-co ... af-dig.asp

Ja mange tror, at hvis de drikker light produkter, så er man sund.... desværre er det bare ikke sundt...

Ligesådan med medvarer af light produkter ... det er sundest og spisr alm produkter end light produkter

Anmeld

22. august 2012

Anonym2013

Hej

Nu kan jeg se du har skrevet noget om frokost og mellemmåltider. Men hvordan så med morgenmad?

Hvad spiser du der?

Anmeld

22. august 2012

ano14316

sille13 skriver:

Hej

Nu kan jeg se du har skrevet noget om frokost og mellemmåltider. Men hvordan så med morgenmad?

Hvad spiser du der?

Der spiser jeg som regel havregryn m. mælk.
Nu er jeg så lige kommet til at købe grovvalset havregryn, så det spiser jeg lige nu.. bdrrr. men de skal jo spises.

Anmeld

22. august 2012

ano14316

engodmor skriver:

Ja mange tror, at hvis de drikker light produkter, så er man sund.... desværre er det bare ikke sundt...

Ligesådan med medvarer af light produkter ... det er sundest og spisr alm produkter end light produkter

Ja, det tror jeg også. Og så må man bare begrænse mængderne.

Men der er alligevel nogen ting jeg er begyndt at købe fedt reduceret, så som ost, remo og mayo..

Anmeld

23. august 2012

ano14316

Så har jeg været til vejning idag, og vejer nu 90,8 kg. Så har tabt mig 1,6 kg. Det er ikke så meget som jeg havde håbet på, men jeg kan også sagtens gøre det bedre!

Næste vejning er på onsdag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.