Startet hos diætist

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.275 visninger
18 svar
0 synes godt om
13. august 2012

ano14316

Jeg har over de seneste 4 år taget 30 kg på, de skal af NU!

Jeg er idag startet hos diætist/ diæt coach (ved ikke lige hvad forskellen er)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

B&J

ej hvor lyder det spænde håber virkelig han/hund kan sætte dig igang så du kan få smit alle dine 30kg

jeg glæder mig til at følge dig

Anmeld

13. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
B&J skriver:

ej hvor lyder det spænde håber virkelig han/ hund kan sætte dig igang så du kan få smit alle dine 30kg

jeg glæder mig til at følge dig

hihi

Anmeld

13. august 2012

ano14316

Jeg var ikke lige parat til at skrive med startvægt før, men den er 92,4 kg. 

følgende er blevet indført fra i dag: 

Ingen sodavand - kun danskvand med citrus, som jeg iøvrigt elsker.

Alt sød og letmælk erstattes af minimælk

til frokost 2 rundom rugbrød, med massere kerner og 4-5 gulerødder. 

der er blevet lagt et mellemmåltid ind omkring kl 16, som kan intages i bilen, bestående af 2 skårper el. knækbrød m. 1/2 l vand. 

15 min. før aftensmaden skal jeg drikke et stort glas vand, samt et til aftensmaden. 

kun 1 portion aftensmad

Efter maden en gå tur med klapvogn i rask tempo på 30 min. 

Jeg har en frygtelig sukkertrang der melder sig omkring kl 21. Den er MEGET stærkere end trangen var til en cigaret dengang jeg røg. 

Der skal jeg rationere mænden jeg spiser, og hvilken type slik. for en kold tyrker ville nok bare gøre at jeg faldt i. Så aften slikket må max være 2-3 bolcsher og evt. 10 vingummibamser.
(Ved godt det lyder sært at jeg skal have slik hver dag)

Så skal jeg til kontrolvejning d. 23/8

Anmeld

13. august 2012

B&J

mor:) skriver:

hihi

hihihihihi UPS

Anmeld

13. august 2012

Carl-Emil's mor

ano14316 skriver:

Jeg var ikke lige parat til at skrive med startvægt før, men den er 92,4 kg. 

følgende er blevet indført fra i dag: 

Ingen sodavand - kun danskvand med citrus, som jeg iøvrigt elsker.

Alt sød og letmælk erstattes af minimælk

til frokost 2 rundom rugbrød, med massere kerner og 4-5 gulerødder. 

der er blevet lagt et mellemmåltid ind omkring kl 16, som kan intages i bilen, bestående af 2 skårper el. knækbrød m. 1/2 l vand. 

15 min. før aftensmaden skal jeg drikke et stort glas vand, samt et til aftensmaden. 

kun 1 portion aftensmad

Efter maden en gå tur med klapvogn i rask tempo på 30 min. 

Jeg har en frygtelig sukkertrang der melder sig omkring kl 21. Den er MEGET stærkere end trangen var til en cigaret dengang jeg røg. 

Der skal jeg rationere mænden jeg spiser, og hvilken type slik. for en kold tyrker ville nok bare gøre at jeg faldt i. Så aften slikket må max være 2-3 bolcsher og evt. 10 vingummibamser.
(Ved godt det lyder sært at jeg skal have slik hver dag)

Så skal jeg til kontrolvejning d. 23/8

nu må jeg altså lige spørge ( og ja er totalt farvet af jeg er modstander af disse foranstaltninger så beklager meget &nbsp

men hvorfor må du ikke indtage zero sodavand?

1.5 liter cola zero har 5 kcal så det er jo nærmest intet

Anmeld

13. august 2012

ano14316

Carl-Emil's mor skriver:

nu må jeg altså lige spørge ( og ja er totalt farvet af jeg er modstander af disse foranstaltninger så beklager meget &nbsp

Fordi jeg får migræne af kunstigt sødemiddel.. Så det er såmænd derfor.. 

Desuden så tror jeg at et middel der kan fremkalde migræne og en række andre bivirkninger må være meget usundt.. 

og lige derher fra en anden debat. som jeg synes lyder meget plausibelt 

Hvis det ikke skal være løgnt, så feder light produkter mere end sukkerholdige drikke samtidig med, at det ganske enkelt er gift for din krop. 

Aspartam og de andre sødemidler er selvfølgelig helt enormt søde, men selvom de er søde indeholder de simpelthen ingen kalorier, hvilket jo i første instans egentlig er ret godt, for så er der jo heller ikke noget at forbrænde. 
Det ved kroppen bare ikke. 

I det du indtager den "kemi-sødet" drik, bliver der nu startet en kædereaktion i mens væsken er på vej ind i din krop. Din hjerne sender signaler til din bugspytkirtel med meddelse om, at der nu kommer en masse sukker (dvs. energi/kalorier) ned i maven og ud i blodet. Bugspytkirtlen begynder at producere insulin for at kunne transportere, det den tror er glukose, ind i cellerne og evt. ophobe som fedt. 

Problemet er bare - det kommer aldrig. Og det er meget problematisk, for så vil det blodsukker, som allerede findes i blodet blive transporteret ind i cellerne - du vil få lavt blodsukker og det fører til træthed. Lavt blodsukker = du føler dig sulten.

Du vil altså ganske enkelt være mere sulten og du skal indtage mere føde, før du føler den gode mæthedsfornemmelse.

Så hvorfor du føler dig træt? Helt sikkert de 2 liter light-cola du drikker om dagen.

Aspartam har også følgende bivirkninger: 

· Kræft

· Hovedpine

· Hukommelsestab

· Humørsvingninger

· Slagtilfælde

· Sklerose

· Parkinson's-lignende symptomer

· Svulster

· Dødsfald

Lær mere:  http://www.alun.dk/sund-Aspartam-din-co ... af-dig.asp

Anmeld

13. august 2012

ano14316

Carl-Emil's mor skriver:

Må jeg spørger hvad du ellers er modstander af?

Anmeld

13. august 2012

Carl-Emil's mor

ano14316 skriver:

Må jeg spørger hvad du ellers er modstander af?

ja light - zero produkter er anerledes end direkte light produkter men fred med det...

forstod blot på din tekst at du havde fået "forbud" mod dette og det var det jeg ikke forstod i henhold til zero produkter

Jeg er bare ikke grundlæggende for at folk bestemmer hvordan man skal "trække" vejret hvis nu du spiser salat til aftensmad så kan 2 gange jo faktisk være rigtig godt

men synes det er rigtig flot og skide sejt at du kæmper kampen, og synes du denne løsning bliver for svær er vi en gruppe baby.dk'er på madlog som helt sikkert kan støtte dig

god kamp

Anmeld

13. august 2012

ano14316

Carl-Emil's mor skriver:

ja light - zero produkter er anerledes end direkte light produkter men fred med det...

forstod blot på din tekst at du havde fået "forbud" mod dette og det var det jeg ikke forstod i henhold til zero produkter

Jeg er bare ikke grundlæggende for at folk bestemmer hvordan man skal "trække" vejret hvis nu du spiser salat til aftensmad så kan 2 gange jo faktisk være rigtig godt

men synes det er rigtig flot og skide sejt at du kæmper kampen, og synes du denne løsning bliver for svær er vi en gruppe baby.dk'er på madlog som helt sikkert kan støtte dig

god kamp

Jeg har netop behov for at få helt fast besked om hvad jeg må spise.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.