Kan det hjerteblinket godt forsvinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

40.950 visninger
17 svar
2 synes godt om
13. august 2012

kathrineskov

Jeg har set hjerteblik for et par uger siden første gang, der var jeg i uge 5.

Kan hjertebliket forsvinde?

Det jeg mener, når man har set liv, hvad er sandsynligheden for der går noget til?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

M&N

kathrineskov skriver:

Det jeg mener, når man har set liv, hvad er sandsynligheden for der går noget til?

Ved det ikke da jeg ikke selv har erfaring på det område.
Men selvom mange siger, "aah nu har jeg set hjerteblink nu er jeg sikker", ikke fordi man ikke skal være glad og tro der sker noget med fosteret, fordi det gør alting værre. MEN, hvis du ser hjerteblink i 7+ så kan hjertet godt stoppe med at slå (at fosteret går til) i fx. 11+..

Jeg er med i en MA/SA gruppe hvor en MA er netop det hvor hjertet stopper med at slå og fosteret ikke udstøder sig selv, altså bløder.

Håber du fik svar på det du spurgte om, hvis det er alt for forvirrende så kan jeg godt prøve igen.

Hvor langt er du nu?

Og held og lykke

Anmeld

13. august 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Ja det kan det desværre godt.

Har man set  før uge 8+0,er abort risikoen 20%.

Har man set  i min. 8+0 er abort risikoen 2%,som den vil være resten af graviditeten.

Anmeld

13. august 2012

kathrineskov

BabyWish2012 <3 skriver:

Ved det ikke da jeg ikke selv har erfaring på det område.
Men selvom mange siger, "aah nu har jeg set hjerteblink nu er jeg sikker", ikke fordi man ikke skal være glad og tro der sker noget med fosteret, fordi det gør alting værre. MEN, hvis du ser hjerteblink i 7+ så kan hjertet godt stoppe med at slå (at fosteret går til) i fx. 11+..

Jeg er med i en MA/SA gruppe hvor en MA er netop det hvor hjertet stopper med at slå og fosteret ikke udstøder sig selv, altså bløder.

Håber du fik svar på det du spurgte om, hvis det er alt for forvirrende så kan jeg godt prøve igen.

Hvor langt er du nu?

Og held og lykke

jeg er kun i uge 7

Anmeld

13. august 2012

Flowers

kathrineskov skriver:

Hejsa, når du har set hjerteblink, er der større sansynlighed for, at fosteret bliver der. Men men... den hårdeste tid er ikke ovre, og der er en risiko hele graviditeten igennem. Jeg havde fx set hjerteblink i uge 7, og havde derefter et dødt foster uge 9, det viste sig at være down syndrom. Der kan altid ske noget, specielt indenfor de 12 uger, hvor det hele blir dannet, men din risiko er lavere når først et hjerteblink er set  

Anmeld

13. august 2012

M&N

mea skriver:

Ja det kan det desværre godt.

Har man set  før uge 8+0,er abort risikoen 20%.

Har man set  i min. 8+0 er abort risikoen 2%,som den vil være resten af graviditeten.

Tak for svar

Så da jeg var afsted til terminsscanning 9+1, så er chancen på 2% fremover?

Anmeld

13. august 2012

MilleRasmussen

Jeg købte selv en scanning i uge 8 hvor vi så liv. Fik af vide i uge 5 på Holbæk sygehus hos lægevagten (var der grundet smerter) at "unge" op til 25 år, ikke ret tit mister efter 8'ende uge, han kunne ikke love, men det så de ikke tit .. 

Jeg har selv haft samme tanke er over 11 uger nu og glæder mig til D.21'ende hvor jeg skal til NF, men er også nervøs, har jo set lille bebs sparke med fødderne og se hjertet osv. jeg tror bare ikke jeg får 100 % ro på før efter, min kæreste er sikker på at alt er fint, for har ikke haft ondt på den negative måde, blødt eller noget!

Anmeld

13. august 2012

kathrineskov

Flowers skriver:

Hejsa, når du har set hjerteblink, er der større sansynlighed for, at fosteret bliver der. Men men... den hårdeste tid er ikke ovre, og der er en risiko hele graviditeten igennem. Jeg havde fx set hjerteblink i uge 7, og havde derefter et dødt foster uge 9, det viste sig at være down syndrom. Der kan altid ske noget, specielt indenfor de 12 uger, hvor det hele blir dannet, men din risiko er lavere når først et hjerteblink er set  

tiden går langsomt

Anmeld

13. august 2012

Flowers

kathrineskov skriver:

tiden går langsomt

Det har du ret i Jeg har altid ment, at det er unfair, at vi skal vente så mange uger, men det er jo desværre bl.a. fordi de ikke kan gøre noget hvis uheldet sker

Anmeld

13. august 2012

ekebiv

kathrineskov skriver:

Jeg oplevede en MA hvor fosteret var gået til da jeg var 8+6. Jeg opdagede det ved en scanning da jeg, efter beregning var 11+5, men der var ikke mere hjerteblink. Jeg havde læst at en del går til netop i 8. uge så da scanningsdamen sagde at hun kom frem til 8+ vidste jeg hvad klokken havde slået for jeg vidste at jeg ikke kunne være kortere henne
efterfølgende kunne jeg huske at jeg, netop i de dage hjertet stoppede, "mistede" alle symptomer, kvalme, træthed og ømme bryster forsvandt over natten imellem 8+9 og 9+0, det var ret skræmmende syns jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.