Forstår det ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2012

Kofoed.

Maja84 skriver:

Okay, ved bare de ikke må tages for tidligt, men uge 5-6 er jo alt for tidligt

Det jo det og risikoen for en da falder først voldsomt 10+0, hvis man da ikke har været til scanning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2012

Frk. Himmelblå

kathrineskov skriver:

Jeg skulle været til første lægebesøg i dag, men fik af vide jeg ikke skulle komme, da jeg ikke var nok henne.

Og det forstår jeg ikke.

Da jeg var ved scaning for at se om det hele var i orden, da jg har haft blødning, der sagde de, 5 uger, og det for jeg slet ikke, fordi kunne man se hjerteblink.

Min første dag mens er d. 14 juni, og regner det til jeg er i uge 9.

Det virker lidt underlig.

Jeg kan godt forstå, du undrer dig, - det er alligevel næsten en måneds forskel i fht. din beregning..

Ved sørme ikke, hvordan det kan være, - men din cyklus må have været noget længere, end du er gået ud fra..

Kom lige igen, - hvor langt skulle du ud fra skanningen præcist være henne lige nu? 

Anmeld

13. august 2012

kathrineskov

Maja84 skriver:

Okay, ved bare de ikke må tages for tidligt, men uge 5-6 er jo alt for tidligt

jeg er heller ikke 5 uger henne, i følge lægen er jeg  7 uger

Anmeld

13. august 2012

kathrineskov

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg kan godt forstå, du undrer dig, - det er alligevel næsten en måneds forskel i fht. din beregning..

Ved sørme ikke, hvordan det kan være, - men din cyklus må have været noget længere, end du er gået ud fra..

Kom lige igen, - hvor langt skulle du ud fra skanningen præcist være henne lige nu? 

7 uger efter scaningen, men efter mens 9 uger

Anmeld

13. august 2012

Kløver

Kofoed. skriver:

Det jo det og risikoen for en da falder først voldsomt 10+0, hvis man da ikke har været til scanning.

Nej og nok grunden til de fleste læger også vil vente med at lave vandrejournal.

Anmeld

13. august 2012

Sesse89

Jeg var til scanning 4+6 efter egen bergning og der kunne de ikke se så meget endnu og skulle komme igen om en uge, det vil sige på onsdag. 

Jeg lan godt se det fra din side men ellers kan du jo altid ringe til sekretæren og få en snak med hende om hvorfor og hvordan

Anmeld

13. august 2012

Frk. Himmelblå

kathrineskov skriver:

7 uger efter scaningen, men efter mens 9 uger

Så er det trods alt blot 2 ugers diference. - Det tror jeg såmænd kan være helt almindeligt 

Anmeld

13. august 2012

Kløver

kathrineskov skriver:

jeg er heller ikke 5 uger henne, i følge lægen er jeg  7 uger

Det er stadig alt for tidligt at tage blodprøven, og da det er konstateret at du er gravid, kan lægen ikke gøre meget andet end vente på at det er tid til at lave vandrejournal og doubletesten (blodprøve)

Anmeld

14. august 2012

AnthonsMor

kathrineskov skriver:

Jeg skulle været til første lægebesøg i dag, men fik af vide jeg ikke skulle komme, da jeg ikke var nok henne.

Og det forstår jeg ikke.

Da jeg var ved scaning for at se om det hele var i orden, da jg har haft blødning, der sagde de, 5 uger, og det for jeg slet ikke, fordi kunne man se hjerteblink.

Jeg vil lige sige.. Jeg havde sidste mens dag d. 24. maj, og er i dag uge 11+5, så det kan ikke helt passe med din udregning mht. hvor langt du er.. Hvis du har været til scanning, så kan du sagtens stole på hvad du er blevet fortalt der

De har trods alt speciale i, at måle og se hvor gammel baby er

Anmeld

14. august 2012

M (:

Og det forstår jeg ikke.

Hvis man kigger på terminsberegneren her på siden vil du, hvis du har en regelmæssig cyklus på 28 dage + ægløsning på 14. dagen, være 8+5.

Men hvis din cyklus er bare lidt længere end 28 dage, og/eller hvis din æl falder senere end 14 dage før næste mens starter, kan du nemt "kun" være 7+ som scanningen jo også siger.. 

Er din cyklus f.eks. på 31 dage, og får du først æl 9 dage før næste mens, vil du "kun" være 7+4 i dag, og så er scanningen jo ikke helt ved siden af? 

Tror "desværre" godt du kan regne med at scanningen "har ret"..

- Og tillykke med graviditeten (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.