Lussingesyge - argh!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.794 visninger
23 svar
0 synes godt om
13. maj 2009

FruPudderkvast

Hej alle..

Jeg arbejder i daginstitution, og der fortalte en af forældrene mig at hendes søn (ikke ham jeg passer) lå derhjemme med lussingesyge. Jeg ringede til lægen dagen efter for at få taget en blodprøve. Og egentlig tænke jeg at det ikke var muligt at jeg var smittet fordi der ikke var nogen tilfælde af lussingesyge på mit arbejde.

Min læge ringer så til mig i morges og fortæller mig at jeg altså er blevet smittet med lussingesyge  Brød fuldstændig sammen og vidste ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv! Nu har jeg været på hospitalet, men da jeg kun er i 12. uge, kan de ikke se noget endnu.. Jeg skal så fra 16. uge scannes hveranden uge for at tjekke at min lille baby har det godt.. Jeg er bare SÅ bange og har grædt hele dagen!!  

Har det virkelig mærkeligt for samtidig var i dag dagen hvor jeg blev scannet for første gang.. Jeg så min baby og hjerteblink..  Det var så fantastisk!!

Nogen der selv har haft lussingesyge under graviditet og alligevel har fået et raskt barn ud af det?

Sarah (som har brug for lidt opmuntring)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2009

Fiona78

Saped90 skriver:

Hej alle..

Jeg arbejder i daginstitution, og der fortalte en af forældrene mig at hendes søn (ikke ham jeg passer) lå derhjemme med lussingesyge. Jeg ringede til lægen dagen efter for at få taget en blodprøve. Og egentlig tænke jeg at det ikke var muligt at jeg var smittet fordi der ikke var nogen tilfælde af lussingesyge på mit arbejde.

Min læge ringer så til mig i morges og fortæller mig at jeg altså er blevet smittet med lussingesyge  Brød fuldstændig sammen og vidste ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv! Nu har jeg været på hospitalet, men da jeg kun er i 12. uge, kan de ikke se noget endnu.. Jeg skal så fra 16. uge scannes hveranden uge for at tjekke at min lille baby har det godt.. Jeg er bare SÅ bange og har grædt hele dagen!!  

Har det virkelig mærkeligt for samtidig var i dag dagen hvor jeg blev scannet for første gang.. Jeg så min baby og hjerteblink..  Det var så fantastisk!!

Nogen der selv har haft lussingesyge under graviditet og alligevel har fået et raskt barn ud af det?

Sarah (som har brug for lidt opmuntring)

Gid jeg kunne give dig et svar men kender ikke noget til det men vil gerne give dig et og sende en masse positive tanker til dig

Anmeld

13. maj 2009

FruPudderkvast

Hej Fiona..

Tusind tak.. Jeg tager gerne imod  og positive tanker!

Anmeld

13. maj 2009

fiskeroletuegbe

jeg ved desværre  ikke så meget om lussingesyge, men sender alligevel knus og possitive tanker

Anmeld

13. maj 2009

FruPudderkvast

Fiskeroletuegbe: Nej, det gjorde jeg heller ikke.. Ikke andet end jeg vidste at man helst ikke skal smittes når man er gravid!

Men tusind tak..

Anmeld

13. maj 2009

Riksen

Hej

Jeg er ny her på debatsiderne, men måtte bare skrive til dig, da jeg blev meget berørt over din situation.
Min kæreste og jeg prøver selv at få et barn og jeg arbejder som vikar i en daginstitution, så jeg er også bekymret for sygdommen.

Men jeg kan berolige dig med, at der på netdoktor står, at der kun er fem procent risiko for at smitte fosteret, hvis man er gravid og har fået sygdommen.
Fem procent lyder måske af meget, men i din situation må man fokusere på det positive - hvis man kan.
Der står også at risikoen for fatale følger for fosteret, hvis og kun hvis det smittes, er meget lille.

Jeg håber dette opmuntrer dig lidt

Hilsen Rikke, der føler med dig

Anmeld

13. maj 2009

FruPudderkvast

Hej Rikke..

Først og fremmest tusind tak for dit søde indlæg! Det varmer  

Ja, jeg ved godt at det kun er i sjældne tilfælde at der sker noget alvorligt, men man kan ikke lade vær med at frygte at jeg lige er en af de 5 %..

Men jeg bliver nødt til at tro på at der ikke sker noget og håbe på at lægerne opdager det i tide hvis fosteret har taget skade..

Ved du om du har haft sygdommen før? For hvis man har været smittet, så bliver man immun..

Held og lykke med projekt-baby

Anmeld

13. maj 2009

Mathilde

Hej Sarah

Jeg ved ingenting om lussingesyge.... Men jeg vil lige sende dig etog positive tanker. Jeg håber alt forløber normalt på trods af at du er smittet.

Knus Mathilde 31+0

Anmeld

13. maj 2009

FruPudderkvast

Mathilde: Tusind tak for det.. Jeg håber også at alt forløber normalt og at jeg i sidste ende står med en rask baby i mine arme! Andet kan jeg ikke bære at tænke på..  

Knus Sarah

Anmeld

13. maj 2009

vicrikke

Jeg ved ik så meget om smitte af foster, men sender en tanke til dig.
Håber det bedste for dig.
Knus Vicrikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.