Bryllupskage med Camp-let... :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Dot D skriver:

Jo da, gerne....

500 g mel

100 g margerine (jeg bruger flydende)

500 g sukker

8 æg

4 dl mælk (jeg bruger kærnemælk)

6 tsk bagepulver

4 tsk vanillesukker

Sukker og margerine røres godt, æggene tilsættes et ad gangen og der røres godt. Resten af ingredienserne røres/vendes i.

Portionen passer til en bradepande ca 30 x 40 og bages ca 20 min v 200 grader almindelig ovn (jeg bruger varmluft 175 grader)

Bagetiden kan variere alt efter formen og ovnen, når jeg f.eks laver den i dobbelt portion i stor rund form, så får den 35 - 40 min, men jeg mærker ALTID efter (fra ca 20 min) med en pind, og når den ikke hænger i, så er den færdig

Og mange tak

Så har jeg fuldt opskriften til punkt og prikke og hold da op, det bliver en god potion dej!

Den blev til hele 3 lækre runde lagkage bunde. En i rød, en grøn og en lilla + en potion muffienser.

Regner med at samle lagkagen i morgen aften, med bananmos og chokolade mousse. Så kommer der rød fondant på og sorte prikker, så det bliver en mariehøne. Den ska spises torsdag aften. Tror du det er for tidligt at samle den der?? Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Dot D

StineW79 skriver:

Så har jeg fuldt opskriften til punkt og prikke og hold da op, det bliver en god potion dej!

Den blev til hele 3 lækre runde lagkage bunde. En i rød, en grøn og en lilla + en potion muffienser.

Regner med at samle lagkagen i morgen aften, med bananmos og chokolade mousse. Så kommer der rød fondant på og sorte prikker, så det bliver en mariehøne. Den ska spises torsdag aften. Tror du det er for tidligt at samle den der?? Vh stine

Det vil passe perfekt, synes jeg... Så kan den også lige stå og trække til dagen efter

Bare du har den på køl, og dine råvarer er friske, så kan du sagtens gøre det dagen før eller to

Anmeld

12. september 2012

StineW79

Dot D skriver:

Det vil passe perfekt, synes jeg... Så kan den også lige stå og trække til dagen efter

Bare du har den på køl, og dine råvarer er friske, så kan du sagtens gøre det dagen før eller to

Ja jeg ka nemlig også bedst li når bundene har stået og trukket, men var ik sikker på om man ku samle den dagen før, når der sku fondant på.

( og ja ka godt selv se det lige er en tosset tanke, nu jeg skriver det &nbsp vh stine

Anmeld

16. september 2012

StineW79

her er resultatet af den lækre kageopskrift jeg fik af dig.

Thea blev meget glad og overrasket over at få en regnbue-mariehøne kage. der var bananmos og chokolademuse. mums!! og der var kage nok til mødregruppen, dagen efter.

så igen mange tak for opskriften, som ska bruges igen, i løbet af ugen, når børnehaven kommer til fødselsdag. vh stine

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. september 2012

Dot D

StineW79 skriver:

her er resultatet af den lækre kageopskrift jeg fik af dig.

Thea blev meget glad og overrasket over at få en regnbue-mariehøne kage. der var bananmos og chokolademuse. mums!! og der var kage nok til mødregruppen, dagen efter.

så igen mange tak for opskriften, som ska bruges igen, i løbet af ugen, når børnehaven kommer til fødselsdag. vh stine

Hvor blev den da flot sikke nogle klare farver

Jeg kan godt forstå, hun blev glad

Og selv tak, godt du kunne bruge den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.