staffordshire bull terrier?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2012

TeamRocket

det ville jeg ikke turde, når forældrene har tavle og hvalpene ikke har tænker jeg straks forældrene ikke er godkendt til avl, og det kan jo være pga dårligt sind, arvelige sygdomme eller dumpet mentalteste :-S lige med denne race synes jeg ikke man kan være for forsigtig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

1990h

Camilla.. skriver:

Der går rigtig meget hund i den i øjeblikkede

men, vil meget gerne være sikre på at vi træffer den rigtige beslutning. Da vi trods alt skal ha' den 10-12 år frem.

jeg har læst rigtig meget om racen.

bla. at hannerne kan ha' svært ved at enes med andre hanner når de bliver kønsmodne - oplever i det?

har også læst at det er en rigtig god familie hund som også er god med børn.

Jeg vil gerne vide en masse, som man måske ikke lige for afvide der hvor man køber hunden eller kan læse sig til på nettede.

Vi skal ud og se nogen hvalpe på mandag.

jeg købte en staffordshire bullterrier tæve i sverige i 2011.

pisse dyr..men pengene værd da hun er med godkendt fci tavle og alt det der nu er nødvendigt for ikke at blive beskyldt for at have en amerikans staffordshire terrier..

jeg vil aldrig købe en staffordshire bullterrier uden tavle efter hunde loven er kommet..og slet ikke efter jeg har læst så meget omkring deres arvelige sygdomme osv..

hvis forældrene har tavle men hvalpene ikke har er det højst sansynligt fordi de ikke har fået dem godkendt til avl og fået tjekket dem for hoftedysplasi(staves) albue dysplasi og ocd..

ventetiden på en tavle hvalp kan være lang..men det betaler sig i sidste ende..

jeg har en amerikans staffordshire terrier/staffordshire bullterrier han hund på fire år..(fik ham som 1 årig af tragiske oversager).
han er jordens dejligste hund
men vil lige påpege at vores staffordshire bullterrier tæve har været sværre at opdrage..hun er sin egen frøken med et ego der meget større end vores han hunds

Anmeld

30. november 2012

Mom2

Camilla.. skriver:

Der går rigtig meget hund i den i øjeblikkede

men, vil meget gerne være sikre på at vi træffer den rigtige beslutning. Da vi trods alt skal ha' den 10-12 år frem.

jeg har læst rigtig meget om racen.

bla. at hannerne kan ha' svært ved at enes med andre hanner når de bliver kønsmodne - oplever i det?

har også læst at det er en rigtig god familie hund som også er god med børn.

Jeg vil gerne vide en masse, som man måske ikke lige for afvide der hvor man køber hunden eller kan læse sig til på nettede.

Vi skal ud og se nogen hvalpe på mandag.

Husk at tænke på om I kan stimulere den hverdag, for det kræver sådan en race..

Anmeld

1. december 2012

Camilla..

Christina9870 skriver:

Husk at tænke på om I kan stimulere den hverdag, for det kræver sådan en race..

ældre tråd
- vi har fået hende for 3 mdr siden.

Anmeld

1. december 2012

Camilla..

1990h skriver:

jeg købte en staffordshire bullterrier tæve i sverige i 2011.

pisse dyr..men pengene værd da hun er med godkendt fci tavle og alt det der nu er nødvendigt for ikke at blive beskyldt for at have en amerikans staffordshire terrier..

jeg vil aldrig købe en staffordshire bullterrier uden tavle efter hunde loven er kommet..og slet ikke efter jeg har læst så meget omkring deres arvelige sygdomme osv..

hvis forældrene har tavle men hvalpene ikke har er det højst sansynligt fordi de ikke har fået dem godkendt til avl og fået tjekket dem for hoftedysplasi(staves) albue dysplasi og ocd..

ventetiden på en tavle hvalp kan være lang..men det betaler sig i sidste ende..

jeg har en amerikans staffordshire terrier/staffordshire bullterrier han hund på fire år..(fik ham som 1 årig af tragiske oversager).
han er jordens dejligste hund
men vil lige påpege at vores staffordshire bullterrier tæve har været sværre at opdrage..hun er sin egen frøken med et ego der meget større end vores han hunds

Tak for svar. Dog ældre tråd.

Vi har fået hende for 3 mdr siden

- der er jo stor forskel på de to racer, Maddie bliiver slet ikke så stor. Så de ligner jo ikke hinanden udover deres udsene.

Hun er skøn,og den perfekte hund til vores familie

Anmeld

1. december 2012

Kief31

Camilla.. skriver:

Ja, det er korrekt.

Lige mht. snor og mundkurv, min mor og jeg gik med hendes amstaff vi blev stoppede af politiet og Scooby havde de der snore på hvor de kan komme lang (ved ikke hvor lange de kan blive) og han havde ikke mundkurv på - deres kommentar var, at de gik de slet ikke op i. Da det selv synes det var noget værre pjat! men, det kan ligeså godt være fordi min mor er en ældre dame at ikke sagde noget..

mht. tavle er det rigtig svært at finde, og hvis man finder nogen steder er der rigtig lang ventetid. Men, har fundet nogen hvalpe hvor forældrene har tavle og man kan se begge forældre da de bor sammen. Så må det vel også være fint?

At forældrene har stamtavle hjælper ikke en dyt, hvis ikke hvalpene har skal der tages DNA test af forældre OG hvalpe, for at i kan bruge det til noget. Bliver i stoppet af politiet kan de kræve jeres nye hvalp aflivet, da i ikke kan bevise den ikke er krydset med amstaff, hvis der ikke ligger en stamtavle af hvalpen eller DNAtest af begge forældre OG hvalp.. DNA test af 3 hunde er lige så dyrt at lave, som at købe en med stamtavle, så lad være med at snyde jer selv. Og fordi din mor har mødt en enkelt flink politibetjent, skal du ikke regne med at alle er det.. Det koster ca 5000 i bøde at gå uden 2 meter snor og mundkurv, HVER gang du bliver taget.. Jeg synes ikke at du skal våve at købe en hvalp der skal aflives kort efter..

Anmeld

1. december 2012

1990h

Camilla.. skriver:

Tak for svar. Dog ældre tråd.

Vi har fået hende for 3 mdr siden

- der er jo stor forskel på de to racer, Maddie bliiver slet ikke så stor. Så de ligner jo ikke hinanden udover deres udsene.

Hun er skøn,og den perfekte hund til vores familie

Gud det så jeg slet ikke.

Sødt navn i Har fundet. Vores tæve er samme race som jer. Hun blev 1 år i maj i år og det faktisk først det sidste halve år hun er begyndt at blive en bred lille dame.

Og Ja vores han hund er større da han jo er amerikans staffordshire terrier.

Dejlige hunde og godt hun passer ind i familien

Anmeld

1. december 2012

Camilla..

Kief31 skriver:

At forældrene har stamtavle hjælper ikke en dyt, hvis ikke hvalpene har skal der tages DNA test af forældre OG hvalpe, for at i kan bruge det til noget. Bliver i stoppet af politiet kan de kræve jeres nye hvalp aflivet, da i ikke kan bevise den ikke er krydset med amstaff, hvis der ikke ligger en stamtavle af hvalpen eller DNAtest af begge forældre OG hvalp.. DNA test af 3 hunde er lige så dyrt at lave, som at købe en med stamtavle, så lad være med at snyde jer selv. Og fordi din mor har mødt en enkelt flink politibetjent, skal du ikke regne med at alle er det.. Det koster ca 5000 i bøde at gå uden 2 meter snor og mundkurv, HVER gang du bliver taget.. Jeg synes ikke at du skal våve at købe en hvalp der skal aflives kort efter..

bare rolig, hun bliver ikke aflivet.

Hun kan på ingen måde samlignes med en amstaff eller nogen af de ulovlige racer. når hun er så lille.

Vi fik hende for 3 måneder siden. Ældre tråd!

Anmeld

1. december 2012

Mom2

Camilla.. skriver:

ældre tråd
- vi har fået hende for 3 mdr siden.

Okay, ville bare lige huske på det..

Håber I nyder vapsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.