TeamRocket skriver:
Husk at købe med tavle- der er pænt mange tvivlsomme muskelhundeblandinger i omløb og det kan ende galt på så mange måder.
Husk at en hvalp ikke må gå for langt- og trapper ikke er gode for hunde overhovedet.
Husk kvalitets hvalpefoder så den ikke vokser for stærkt og smadre sin krop.
Husk at hvis den ikke er chippet og vacc ved salg- er der ugler i mosen for det skal de være!
Har i husket og tjekke om den må komme med på hundetræningholdene nær jer? Her hvor vi bor vil de slet ikke have muskelhunde og lige den race skal lære at omgås andre hunde på et tåleligt plan.
Husk at når i vælger en race der er eget køns aggrasiv så skal i ikke bare regne med at kunne slippe den løs i en hundeskov. Andre mennesker bryder sig ikke om at deres hunde bliver mulet!
Jeg synes at tæver er både nemmere at opdrage, nemmere at omgås og er generalt mere rolige.
Hvordan har i fået fat i en staff med tavle (hvis den har det) så hurtigt, jeg kender en opdrætter og deres venteliste til hvalp er sindsyg lang, altså folk skriver sig op to år inden de skal have hunden?
Tusind tak for dit svar.
Tavle, er som du selv skriver rigtig svært at finde. Har dog fundet nogen som sælger hvalpe hvor forældrene har tavle og bor sammen, så man kan se dem og deres stamtavle. Vi snakkede lidt frem og tilbage om det, men tænker det er fint nok. Det er bare en vild pris de hunde har trods de er uden tavle. De vil ha' 10.000,- kroner for en hvalp.
Jeg overvejer også meget at vælge en hun, da hanner kan ændre adfærd når de bliver køns modne. Har du en hun eller en han?
Der står de er chippede, vac. og fået ormekur. Men, de skal jo stadig ha' to vac. mere kort efter mener jeg at jeg læste et sted på nettede.
Ja, så godt at der var mange som afviste de racer på hundehold
Men, har fundet et hold i Albertslund, som gerne vil ha' de racer med på hold. Der har min mor også gået med hendes Amstaff. Problemet var bare, at folk begyndte at sige at de ville melde sig af holdte hvis Scooby ikke blev fjernet fra holdet. Men, det er jo folks eget valg.
Anmeld