staffordshire bull terrier?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.237 visninger
18 svar
0 synes godt om
11. august 2012

Camilla..

Der går rigtig meget hund i den i øjeblikkede

men, vil meget gerne være sikre på at vi træffer den rigtige beslutning. Da vi trods alt skal ha' den 10-12 år frem.

jeg har læst rigtig meget om racen.

bla. at hannerne kan ha' svært ved at enes med andre hanner når de bliver kønsmodne - oplever i det?

har også læst at det er en rigtig god familie hund som også er god med børn.

Jeg vil gerne vide en masse, som man måske ikke lige for afvide der hvor man køber hunden eller kan læse sig til på nettede.

Vi skal ud og se nogen hvalpe på mandag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2012

Aabye

Staff'en er en super lækker lille hund..
MEN.. Husk lige på at hvis hundeloven ikke bliver fjernet og de putter de racer på der pt er på OBS listen får får i en hund der SKAL bære mundkurv og ALTID skal være iført en maks 2 meter lang line når i er uden for jeres egen matrikkel eller andre private grunde..

Anmeld

12. august 2012

Aabye

Og nåååårh ja.. Hvis i vælger lige denne race vil jeg også på det kraftigste anbefale at købe den MED stamtavle så i kan dokumentere at den ikke er en af de 13 forbudte hunde..

Anmeld

12. august 2012

TeamRocket

Husk at købe med tavle- der er pænt mange tvivlsomme muskelhundeblandinger i omløb og det kan ende galt på så mange måder.
Husk at en hvalp ikke må gå for langt- og trapper ikke er gode for hunde overhovedet.
Husk kvalitets hvalpefoder så den ikke vokser for stærkt og smadre sin krop.
Husk at hvis den ikke er chippet og vacc ved salg- er der ugler i mosen for det skal de være!
Har i husket og tjekke om den må komme med på hundetræningholdene nær jer? Her hvor vi bor vil de slet ikke have muskelhunde og lige den race skal lære at omgås andre hunde på et tåleligt plan.
Husk at når i vælger en race der er eget køns aggrasiv så skal i ikke bare regne med at kunne slippe den løs i en hundeskov. Andre mennesker bryder sig ikke om at deres hunde bliver mulet!

Jeg synes at tæver er både nemmere at opdrage, nemmere at omgås og er generalt mere rolige.
Hvordan har i fået fat i en staff med tavle (hvis den har det) så hurtigt, jeg kender en opdrætter og deres venteliste til hvalp er sindsyg lang, altså folk skriver sig op to år inden de skal have hunden?

Anmeld

12. august 2012

gædde/gitte

Camilla.. skriver:

Der går rigtig meget hund i den i øjeblikkede

men, vil meget gerne være sikre på at vi træffer den rigtige beslutning. Da vi trods alt skal ha' den 10-12 år frem.

jeg har læst rigtig meget om racen.

bla. at hannerne kan ha' svært ved at enes med andre hanner når de bliver kønsmodne - oplever i det?

har også læst at det er en rigtig god familie hund som også er god med børn.

Jeg vil gerne vide en masse, som man måske ikke lige for afvide der hvor man køber hunden eller kan læse sig til på nettede.

Vi skal ud og se nogen hvalpe på mandag.

er det ikke én af de raser hvor de er ved at fjerne dem fra dk - tvangskasterering?..... eller var der bare snak om det?

har ikke noget imod racen med syntes du skal vælge en race DU kan holde fast (de er jo drøn stærke) hvis uheldet er ude..... har 2 af slagsen i omgangskredsen... gode familiehunde, men ikke nemme at opdrage. desuden så kan man ikke gå en tur uden folk skifter fortov og kommer med grimme blikke.... passede den ene engang og blev kaldt "social taber" fordi, jaaaa det er jo nok oftest de lidt mere lumre typer der har dem............ ærligt talt så foretrækker jeg en hund der gør som jeg siger 1. gang og som folk smiler af når man går tur

Anmeld

12. august 2012

Aabye

gædde skriver:

er det ikke én af de raser hvor de er ved at fjerne dem fra dk - tvangskasterering?..... eller var der bare snak om det?

har ikke noget imod racen med syntes du skal vælge en race DU kan holde fast (de er jo drøn stærke) hvis uheldet er ude..... har 2 af slagsen i omgangskredsen... gode familiehunde, men ikke nemme at opdrage. desuden så kan man ikke gå en tur uden folk skifter fortov og kommer med grimme blikke.... passede den ene engang og blev kaldt "social taber" fordi, jaaaa det er jo nok oftest de lidt mere lumre typer der har dem............ ærligt talt så foretrækker jeg en hund der gør som jeg siger 1. gang og som folk smiler af når man går tur

Har nu aldrig set nogle "lumre" typer med en staffordshire bullterrier..
Er det ikke den amerikanske staffordshire terrier du tænker på? Det er to vidt forskellige hunde.. Staffordshire bullterrieren er kun 35-40 cm over ryggen men ligner amstaffen til forveksling (hvis man ser bort fra størrelsen)..

Anmeld

12. august 2012

gædde/gitte

Line - med Bobben skriver:

Har nu aldrig set nogle "lumre" typer med en staffordshire bullterrier..
Er det ikke den amerikanske staffordshire terrier du tænker på? Det er to vidt forskellige hunde.. Staffordshire bullterrieren er kun 35-40 cm over ryggen men ligner amstaffen til forveksling (hvis man ser bort fra størrelsen)..

jeg kender godt forskellen   så nej...... 

Anmeld

12. august 2012

Camilla..

Line - med Bobben skriver:

Staff'en er en super lækker lille hund..
MEN.. Husk lige på at hvis hundeloven ikke bliver fjernet og de putter de racer på der pt er på OBS listen får får i en hund der SKAL bære mundkurv og ALTID skal være iført en maks 2 meter lang line når i er uden for jeres egen matrikkel eller andre private grunde..

Ja, det er korrekt.

Lige mht. snor og mundkurv, min mor og jeg gik med hendes amstaff vi blev stoppede af politiet og Scooby havde de der snore på hvor de kan komme lang (ved ikke hvor lange de kan blive) og han havde ikke mundkurv på - deres kommentar var, at de gik de slet ikke op i. Da det selv synes det var noget værre pjat! men, det kan ligeså godt være fordi min mor er en ældre dame at ikke sagde noget..

mht. tavle er det rigtig svært at finde, og hvis man finder nogen steder er der rigtig lang ventetid. Men, har fundet nogen hvalpe hvor forældrene har tavle og man kan se begge forældre da de bor sammen. Så må det vel også være fint?

Anmeld

12. august 2012

Camilla..

TeamRocket skriver:

Husk at købe med tavle- der er pænt mange tvivlsomme muskelhundeblandinger i omløb og det kan ende galt på så mange måder.
Husk at en hvalp ikke må gå for langt- og trapper ikke er gode for hunde overhovedet.
Husk kvalitets hvalpefoder så den ikke vokser for stærkt og smadre sin krop.
Husk at hvis den ikke er chippet og vacc ved salg- er der ugler i mosen for det skal de være!
Har i husket og tjekke om den må komme med på hundetræningholdene nær jer? Her hvor vi bor vil de slet ikke have muskelhunde og lige den race skal lære at omgås andre hunde på et tåleligt plan.
Husk at når i vælger en race der er eget køns aggrasiv så skal i ikke bare regne med at kunne slippe den løs i en hundeskov. Andre mennesker bryder sig ikke om at deres hunde bliver mulet!

Jeg synes at tæver er både nemmere at opdrage, nemmere at omgås og er generalt mere rolige.
Hvordan har i fået fat i en staff med tavle (hvis den har det) så hurtigt, jeg kender en opdrætter og deres venteliste til hvalp er sindsyg lang, altså folk skriver sig op to år inden de skal have hunden?

Tusind tak for dit svar.

Tavle, er som du selv skriver rigtig svært at finde. Har dog fundet nogen som sælger hvalpe hvor forældrene har tavle og bor sammen, så man kan se dem og deres stamtavle. Vi snakkede lidt frem og tilbage om det, men tænker det er fint nok. Det er bare en vild pris de hunde har trods de er uden tavle. De vil ha' 10.000,- kroner for en hvalp.

Jeg overvejer også meget at vælge en hun, da hanner kan ændre adfærd når de bliver køns modne. Har du en hun eller en han?

Der står de er chippede, vac. og fået ormekur. Men, de skal jo stadig ha' to vac. mere kort efter mener jeg at jeg læste et sted på nettede.

Ja, så godt at der var mange som afviste de racer på hundehold
Men, har fundet et hold i Albertslund, som gerne vil ha' de racer med på hold. Der har min mor også gået med hendes Amstaff. Problemet var bare, at folk begyndte at sige at de ville melde sig af holdte hvis Scooby ikke blev fjernet fra holdet. Men, det er jo folks eget valg.

Anmeld

12. august 2012

Aabye

Camilla.. skriver:

Ja, det er korrekt.

Lige mht. snor og mundkurv, min mor og jeg gik med hendes amstaff vi blev stoppede af politiet og Scooby havde de der snore på hvor de kan komme lang (ved ikke hvor lange de kan blive) og han havde ikke mundkurv på - deres kommentar var, at de gik de slet ikke op i. Da det selv synes det var noget værre pjat! men, det kan ligeså godt være fordi min mor er en ældre dame at ikke sagde noget..

mht. tavle er det rigtig svært at finde, og hvis man finder nogen steder er der rigtig lang ventetid. Men, har fundet nogen hvalpe hvor forældrene har tavle og man kan se begge forældre da de bor sammen. Så må det vel også være fint?

Jeg ville ikke turde satse på at de ikke er iblandet alt muligt.. Bare fordi at du kan se begge forældre der har stamtavle er det jo ikke ens betydende med at den hanhund der er til stede er far til hvalpene :s

Så jeg ville stadig ikke turde købe lige den race uden tavle.. Synes så også at 10.000 kr for en tavleløs hvalp er helt hen i vejret når en med tavle koster 4000 ekstra!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.