Hvilket hegn skal vi vælge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2012

Den lykkelige

gædde skriver:

ja nemlig 

den bliver også hurtigt tæt.... men det kræver jo så altså også at man holder den lidt nede... en efeu sætter rødder så snart en gren rører jorden/en fuge i en væg eller ligende... så den breder sig volsomt hvis man ikke holder øje men den  

Ja vi har dem selv bagi haven og de har snoet sig om ALLE træer indenfor de par år vi har boet her..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2012

Filuca

Den lykkelige skriver:

Vi har snakket med naboen om at skulle finde på noget nyt i mellem vores grunde.. der står et gammelt træ hegn nu.. Vi ville egentlig begge parter have hæk, men problemet er at vores indkørsel så bliver for smal.. Så det skal være smalt..
Ej jeg er helt blank for ideer.. Skal lige sige vi har et hus der er over 120 år gammelt så det skal passe med stilen.. nogle der kan hjælpe? Evt med billeder..
Vi har været ude i levende hegn med efeu, pileflet (men det skulle hurtig blive grimt og ikke holde så mange år)..
Kom endelig med råd, ideer og billeder af hvad i har

Jeg synes, at et raftehegn med bark er rigtig pænt, og det passer godt til ældre huse. Samtidigt er det tæt, så man ikke behøver "dele have" med naboen, og du skal ikke døje med at male, vedligeholde osv., fordi der er bark på
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. august 2012

Den lykkelige

Filuca skriver:

Jeg synes, at et raftehegn med bark er rigtig pænt, og det passer godt til ældre huse. Samtidigt er det tæt, så man ikke behøver "dele have" med naboen, og du skal ikke døje med at male, vedligeholde osv., fordi der er bark på

Ja det har vi også godt snakket lidt om.. men kommer det ikke hurtig til at se misvedligeholdt ud? Altså meget slidt/gammelt..

Anmeld

11. august 2012

Filuca

Den lykkelige skriver:

Ja det har vi også godt snakket lidt om.. men kommer det ikke hurtig til at se misvedligeholdt ud? Altså meget slidt/gammelt..

Det synes jeg slet ikke. Altså, det får jo en mere sølvagtig farve, ligesom f.eks. teaktræ, der ikke har fået oliebehandling, men det synes jeg jo personligt er rigtig pænt... Igen, synes det passer rigtig godt til et ældre hus, også når det får lidt patina

Anmeld

11. august 2012

Den lykkelige

Filuca skriver:

Det synes jeg slet ikke. Altså, det får jo en mere sølvagtig farve, ligesom f.eks. teaktræ, der ikke har fået oliebehandling, men det synes jeg jo personligt er rigtig pænt... Igen, synes det passer rigtig godt til et ældre hus, også når det får lidt patina

Ja det har du ret i.. ej det svært..

Anmeld

11. august 2012

Filuca

Den lykkelige skriver:

Ja det har du ret i.. ej det svært..

Hehe, ja, og når det så er i skel mellem jer og naboen, har naboen vel også noget at skulle have sagt

Evt. kan I vælge en mellemting, og så sætte et hegn (f.eks. raftehegnet) op, og så lade efeu gro op ad bagefter. Så bliver hegnet ikke så bart, men samtidig har I noget, der skærmer af over til naboen

Anmeld

13. august 2012

Den lykkelige

Filuca skriver:

Hehe, ja, og når det så er i skel mellem jer og naboen, har naboen vel også noget at skulle have sagt

Evt. kan I vælge en mellemting, og så sætte et hegn (f.eks. raftehegnet) op, og så lade efeu gro op ad bagefter. Så bliver hegnet ikke så bart, men samtidig har I noget, der skærmer af over til naboen

Ja men det er nu overhovedet ikke negativt at skulle blive enige med naboen.. de har endda sagt de gerne vil betale.. Og sagde vi bare kunne komme med forslag..  Så det er total luksus  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.