Hvilket hegn skal vi vælge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.649 visninger
16 svar
0 synes godt om
10. august 2012

Den lykkelige

Vi har snakket med naboen om at skulle finde på noget nyt i mellem vores grunde.. der står et gammelt træ hegn nu.. Vi ville egentlig begge parter have hæk, men problemet er at vores indkørsel så bliver for smal.. Så det skal være smalt..
Ej jeg er helt blank for ideer.. Skal lige sige vi har et hus der er over 120 år gammelt så det skal passe med stilen.. nogle der kan hjælpe? Evt med billeder..
Vi har været ude i levende hegn med efeu, pileflet (men det skulle hurtig blive grimt og ikke holde så mange år)..
Kom endelig med råd, ideer og billeder af hvad i har

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2012

gædde/gitte

Den lykkelige skriver:

Vi har snakket med naboen om at skulle finde på noget nyt i mellem vores grunde.. der står et gammelt træ hegn nu.. Vi ville egentlig begge parter have hæk, men problemet er at vores indkørsel så bliver for smal.. Så det skal være smalt..
Ej jeg er helt blank for ideer.. Skal lige sige vi har et hus der er over 120 år gammelt så det skal passe med stilen.. nogle der kan hjælpe? Evt med billeder..
Vi har været ude i levende hegn med efeu, pileflet (men det skulle hurtig blive grimt og ikke holde så mange år)..

www.jimahegn.dk

Anmeld

10. august 2012

LLN

Den lykkelige skriver:

Jeg ville vælge hegn med rionet. Så kan man plante klemertis op af både for at lukke lidt, og så giver de flotte blomster.

Anmeld

10. august 2012

Den lykkelige

LLN skriver:

Jeg ville vælge hegn med rionet. Så kan man plante klemertis op af både for at lukke lidt, og så giver de flotte blomster.

Er de også grønne om vinteren eller? For der skal være "lukket".. ellers er her vildt åbent..

Anmeld

10. august 2012

Den lykkelige

gædde skriver:

www.jimahegn.dk

Tak! Så kan jeg få lidt inspiration

Anmeld

10. august 2012

gædde/gitte

Den lykkelige skriver:

Er de også grønne om vinteren eller? For der skal være "lukket".. ellers er her vildt åbent..

nej ikke klematis...... syntes også de er svære at få til at leve.... gå til planteskolen og be om noget stedsegrønt krybende... evt. efeu

Anmeld

10. august 2012

LLN

Den lykkelige skriver:

ikke med klematis, men man kan nok finde noget andet at plante op af. Har også set nogle steder hvor der er "alm" hegn og hvor rionettet så er smallere.

Anmeld

10. august 2012

Den lykkelige

gædde skriver:

nej ikke klematis...... syntes også de er svære at få til at leve.... gå til planteskolen og be om noget stedsegrønt krybende... evt. efeu

Ja det havde vi også godt tænkt på.. men tænker bare om det kan blive tæt nok  har prøvet søge på google på levende hegn efeu.. men kommer ikke rigtig noget..

Anmeld

10. august 2012

Den lykkelige

gædde skriver:

Nå søgte lige på efeu generelt på google billeder og fandt en masse.. de kan da sagtens lukke tæt  ser meget flot ud faktisk!!! Passer godt til den gamle stil ved huset..

Anmeld

11. august 2012

gædde/gitte

Den lykkelige skriver:

Nå søgte lige på efeu generelt på google billeder og fandt en masse.. de kan da sagtens lukke tæt  ser meget flot ud faktisk!!! Passer godt til den gamle stil ved huset..

ja nemlig 

den bliver også hurtigt tæt.... men det kræver jo så altså også at man holder den lidt nede... en efeu sætter rødder så snart en gren rører jorden/en fuge i en væg eller ligende... så den breder sig volsomt hvis man ikke holder øje men den  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.