Hmm mon det rigtige valg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2009

cille22

Jeg har lige taget ssh, men det udelukkende med henblik på at have en udd, som jeg kan falde tilbage på, mellem min udd til sygepl.
Her har vi nemlig skiftes til at arbejde og tage på skole.
Først var det mig der tog lidt Hf-fag og ssh. og nu er det så min tur til at trække læsset, imens manden læser til pædagog.
jeg skal når manden er færdig på sygpl. udd

Hilsen cecilie som har 3 i rap

Mathias okt 04
Nana okt 06
silje feb 09

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2009

Guldet

Kloster skriver:

Hej.
Undre mig lige...
Men der er stor forskel på ssh og gog.  Har du overvejet sosuassistent uddannelsen?

Nu snakker du om bredere vifte og der er jo stort set ingen vifte ved ssh. Det er der både ved sosuass og gog.

Hvad ligger til grund for dine overvejelser med ssh og gog??

Kloster
- Der selv er ssa'er.

Det jeg mener med bredere vifte er nok..
Der er så mange former inden for pædagogik og som social og sundhedsassistent er det kun gamle mennesker???

Anmeld

13. maj 2009

Guldet

Marie;-) skriver:

Jeg synes IKKE du skal vælge uddannelse på baggrund af hvornår du skal have barn nr. 2! Du skal vælge den uddannelse som du brænder mest for.

Børn kommer når de kommer - og om det må betyde en pause i din udd. så må du tage den pause.

Så du skal (efter min mening *sss*) pt kun koncentrere dig om hvilken udd. du ønsker - frit valg på alle hylder! Og når så lysten til nr. 2 indtræder - så må du se på hvordan det passer ind. Men de børn kommer jo alligevel ikke helt på bestilling.

Held & lykke med det!

Det er også den udd. jeg brænder mest for! så springer ud i det og se hvad der sker i fremtiden..!

Anmeld

13. maj 2009

cille22

Julie R skriver:

Det er også den udd. jeg brænder mest for! så springer ud i det og se hvad der sker i fremtiden..!

lige en lille opdatering, det du siger med ssa er altså forkert, med ssa kan komme på psykiatrisk, sygehus, man kan være leder af plejehjem og en masse andet plus du kan bruge den til vider udd, med merit som fx jdm, sygepl, pædagog osv.
det er ssh der "kun" kan bruges til gamle på fx plejhjem...

hilsen cecilie og 3 skønne unger

Anmeld

13. maj 2009

Jordbærpigen

Julie R skriver:

Der er så mange former inden for pædagogik og som social og sundhedsassistent er det kun gamle mennesker???

Jo som pædagog arbejder du med alle aldre fra vugge til krukke, som vi kalder det. Som ssh vil du primært kunne arbejde på plejehjem, lokalcentre osv. kun med ældre mennesker.
Som ssa vil du også kunne arbejde på fx. sygehuset.

Anmeld

13. maj 2009

Guldet

cille22 skriver:

lige en lille opdatering, det du siger med ssa er altså forkert, med ssa kan komme på psykiatrisk, sygehus, man kan være leder af plejehjem og en masse andet plus du kan bruge den til vider udd, med merit som fx jdm, sygepl, pædagog osv.
det er ssh der "kun" kan bruges til gamle på fx plejhjem...

hilsen cecilie og 3 skønne unger

Oki ved faktisk ikke så meget om det! Min tanke var bare at jeg godt kunne tænke mig at arbejde med gamle mennesker. Men har altid brændt mere for pædagog udd. Kunne nemlig godt tænke mig at arbejde med fek.s udviklingshæmmede.. !

Anmeld

13. maj 2009

Kloster

Julie R skriver:

Ved ikke om du misforstår ell du har skrevet forkert. Men ssa er ikke kun ældre mennesker.
Vi kan også arbejde på sygehuse, med psyatriske mennesker - altså både på psyk sygehuse, boforme, med fysisk og psykisk syge og udviklingshæmmede og self på plejehjem og i hjemmeplehen.

Ssh kan kun arbejde med ældre mennesker.

Kloster

Anmeld

13. maj 2009

Jordbærpigen

Julie R skriver:

Oki ved faktisk ikke så meget om det! Min tanke var bare at jeg godt kunne tænke mig at arbejde med gamle mennesker. Men har altid brændt mere for pædagog udd. Kunne nemlig godt tænke mig at arbejde med fek.s udviklingshæmmede.. !

Du har tidligere haft en debat om dette emne.. Som jeg også skrev derinde, så må du jo gøre op med dig selv, hvilken tilgang du vil have til dit arbejde. Skal det være den personlige pleje(ssh) eller skal det mere være støtteopgaver og samværd?(pædagog)

Anmeld

13. maj 2009

Miamaja

Eva skriver:

Altså, mine de to store drenge er der 5½ år mellem og 3 år mellem de to mindste...de er i dag 12, 6 og 3 år og de store "leger" sammen hver dag...når den store ikke er hjemme leger den mellemste med den lille.
Lige nu er de gået ned i deres fars hus og sidder og spiller pc og ps...de har så meget glæde af hinanden og nok især fordi de alle er drenge..
Knus Eva..som ikke synes der kan være for mange år imellem men sagtens for få år.

meget enig

Anmeld

13. maj 2009

Guldet

Kloster skriver:

Ved ikke om du misforstår ell du har skrevet forkert. Men ssa er ikke kun ældre mennesker.
Vi kan også arbejde på sygehuse, med psyatriske mennesker - altså både på psyk sygehuse, boforme, med fysisk og psykisk syge og udviklingshæmmede og self på plejehjem og i hjemmeplehen.

Ssh kan kun arbejde med ældre mennesker.

Kloster

Oki.. jeg troede bare ikke at der var så forskellige veje indenfor det fag!! Men det er jeg rigtig glad for at hører!
Men så er problemet bare, hvad skal jeg så vælge??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.