Tallulah skriver:
Der er både fordele og ulemper ved at få børn tæt på/langt fra hinanden..
For man børn tæt på hinanden, vil de selvfølgelig få stor glæde af hinanden, når de engang bliver STØRRE.
Der er 5 år mellem mine to børn. De vil selvfølgelig ikke få glæde af hinanden, på den måde, at de vil komme til at lege en hel masse sammen, men vil jo så få glæde af hinanden på en masse andre måder.

Det jeg er enormt glad for nu, ved at der er så stor aldersforskel på dem, er at vi har undgået alt hvad der hedder søskende-jalousi. Det er meget nemmere at forklare en på 5 år, hvor meget en lille ny kræver.. og også nemmere at indrage den store i de forskellige ting. f.eks bleskift, badning, osv.
Kender mange som har fået deres børn ret hurtigt efter hinanden, som døjer MEGET med jalousi fra det store barn (fordi han/hun ikke er gammel nok til at forstå, at man nu skal dele far og mor) Tit er den store så blevet aggresiv på den lille og kan finde på at slå eller sparke ud efter den.
Jeg fortryder ihvertfald ikke at have ventet med nr. 2
Må lige forælle, at jeg har 2-i-rap og en "efternøler".
Ja de store får glæde af hinanden, men ALLE børn får glæde af hinanden.
Jeg har en bror, der er 1½ år yngre end jeg. Vi havde en god barnbom sammen, men har intet med hinanden at gøre i det voksne liv.
Så vil jeg sørme hellere have haft en bror, der var der hele det voksne liv.
Jeg synes det var sååå hårdt og nærmest samlebånds-agtig at få 2-i-rap. Og der er 5 år imellem nr 2 og 3. Alle drengene her har glæde af hinanden. Og jeg ville ikke betænke mig engang, hvis manden ville have et barn mere. Så ville der blive 6-6½ år imellem de to sidste.
De finder selv på lege og aktiviteter, som er sjovt, om man er 11½ år ell man er 5 år.
Ville aldrig betænke mig på at vente, så lang tid man selv har alderen med sig. Men har også prøvet begge dele nu

Kloster
Anmeld