Legetøj hjemme hos bedsteforældrene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2012

B&J

min mor kan også finde på at købe ting hjem til hende og det er helt okay for hun køber da også her hjem til...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2012

Anonym trådstarter

- skriver:

Syntes du lyder utaknemmelig.

De bestemmer selv hvor legetøjet skal være.

Vil du have mere legetøj i dit hjem end de har til din datter, så må du betale.

Du kan ikke forvente de skal give alt med hjem de køber

Der er ingen grund til at købe et helt værelse, som om hun ikke kan hygge sig med det der er allerede.. De har også udtalt: "ja, det må næsten være hyggeligere at bo hos os, nu når vi har alt det gode legetøj"

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

min mor kan også finde på at købe ting hjem til hende og det er helt okay for hun køber da også her hjem til...

Selv tøj de køber får vi ikke med hjem. Det skal også være hos dem.

Anmeld

11. august 2012

B&J

Anonym skriver:

Selv tøj de køber får vi ikke med hjem. Det skal også være hos dem.

okay det lyder mærkeligt... min mor har købt 1sæt nattøj og 1sæt tøj  hjem til hende så hun har hvis nu han skulle tisse igennem  også har vi altid købt en pakke bleer hjem til hende...

Anmeld

11. august 2012

Anonym trådstarter

Det må jo være helt op til dem hvad de vil give.

Selvfølgelig må de det - synes bare det er for meget nogle gange.. Især når de siger de ting sammen med.. Men vist det stod til min svigermor, skulle de også have vugge (i soveværelset), tremmeseng (i soveværelset) og puslebord samt klædeskab til tøj. Heldigvis sagde min svigerfar fra.

Anmeld

11. august 2012

Kløver

Jeg kan til dels godt følge dig i din problematik. Din svigermor er nok bare overglad og vil gøre alt for at det er nemt, og kommer til at gøre det på en overtagende måde, kan også ske for mine. Jeg er sikker på meningen er god, og i stedet for kun at købe den ene, valgte den anden som ekstra, fordi de så vidste det var legetøj hun kunne blive glad for.
Selv har svigermor købt ekstra barnevogn, lavet puslearrangement, hvor vi altid har ekstra bleer liggende, og vådservietter. Hun har fundet alt drengenes (min mand og hans brødre) legesager frem fra loftet, fået en masse fra naboerne, hvor børnebørnene er blevet store. Synes det er så dejligt med en masse andre ting end dem herhjemme når han er der, så det er nyt og spændende. Fik også gaver til min søn af min familie, da lillesøster kom. Og meget blev hos min mor så han også har legesager der :-)

Har du prøvet at snakke med hende, selvom det kan være svært, for tror det her handler om måden det hele håndteres på end gaven i sig selv.
Du er velkommen til at skrive privat, hvis du har brug for snak, med en som kender til det

Stort knus og tillykke med din datter, håber hun får en dejlig dag uanset

Anmeld

11. august 2012

modesty

Anonym skriver:

Selvfølgelig må de det - synes bare det er for meget nogle gange.. Især når de siger de ting sammen med.. Men vist det stod til min svigermor, skulle de også have vugge (i soveværelset), tremmeseng (i soveværelset) og puslebord samt klædeskab til tøj. Heldigvis sagde min svigerfar fra.

Jeg tror måske at problemet stikker lidt dybere hos dig end blot noget legetøj. Det lyder som om du synes at de (svigermor) har ejerfornemmelser over dit barn.

Så hvis jeg var dig, ville jeg glemme at hidse mig op over det med tingene, og i stedet tage fat om roden på problemet. 

Anmeld

11. august 2012

ano14316

Anonym skriver:

Ihhh - vores datter bliver 2 år næste mdr. og vi har ønsket duplo-zoo og diplo-prinsesse (40% i Bilka)

Så køber farmor og farfar BEGGE dele - men vores datter må kun få duplo-zoo, den anden SKAL være hos dem, da de mener at ALT det andet legetøj (de har mere end vi har til vores datter) ikke er nok, og det SKAL være hos dem, så hun ikke kede sig.

Kender I det?? at bedsteforældre køber gaver, men SKAL være hos dem??

Det synes jeg da er meget ok.. 

Så har hun noget, som hun kun har hos dem.

Hun får jo den ene med hjem. 

Anmeld

11. august 2012

HeXeri

Mormor hos os går også amok i BR.dk. Hvis min kæreste og jeg skulle lægge hus til alt det legetøj, fik vi et pengeproblem. Og - meget af det larmer helt ufatteligt meget. Et problem der kun er blevet værre efter han rundede de 2.
Du skal glæde dig over du har gode bedster til dit barn

Anmeld

11. august 2012

Den lykkelige

Jeg synes da bare det lyder super fedt og sødt af dem at de sørger for at der er noget sjovt hos dem for hende også!!
Kan slet ikke se problemet.. det var noget andet hvis de købte begge ting, tog det med til fødselsdagen og hun pakkede det ud også sagde de "nu tager vi det med hjem igen".. altså så hun ikke kunnne lege med det.. Men jeg synes da det lyder til at være nogle rigtig søde bedste forældre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.