"Du skal være storebror"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.249 visninger
17 svar
0 synes godt om
10. august 2012

Anonym trådstarter

Godmorgen

Min søn er 3,5 år og jeg har blevet gravid vuhu!!!

Men nu er jeg så i tvivl om hvornår vi skal fortælle ham nyheden? Jeg er bange for at sige det for tidligt i tilfælde af at ventetiden bliver for lang for ham, men vil heller ikke sige det til den øvrige familie, da der ikke skal tales over hovedet på ham. 

God dag til alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2012

henh01

hvor langt henne er du? Og tillykke med grav.

Anmeld

10. august 2012

MarieMor

Jeg tror umiddelbart jeg ville fortælle det efter de 12 uger når man har været til scanning .. På den måde har du også nogle billeder du kan vise ham , og er sikker på at i er kommet over den mest usikre del ag graviditeten ..

Så må man jo se om man kan holde det hemligt for familien 

Og nu sidder jeg så selv og venter nr 2 , godt nok er min første knap så gammel som din søn , nemlig kun 2 år , men vi har været på biblioteket og låne bøger omkring det at blive storebror , og der er altså faktisk nogle ganske gode bøger  Det kan helt klart anbefales , og vil umiddelbart sige de hanvender sig rigtig meget til de 3-4 årige børn ..

Anmeld

10. august 2012

MarieMor

Orv ja , og selvfølgelig kæmpe tillykke 

Anmeld

10. august 2012

Anonym trådstarter

Mange tak begge 2

Jeg er kun i uge 8, så der bliver under ingen omstændigheder sagt noget før 12 uge jeg skal snart til første scanning, da jeg desværre har prøvet 2 gange at begynde at bløde i uge 11, med det resultat at fosteret har været dødt i 3 uger  

Så skal være helt sikker på at alt er okay før vi fortæller nogen noget

Anmeld

10. august 2012

MarieMor

Anonym skriver:

Mange tak begge 2

Jeg er kun i uge 8, så der bliver under ingen omstændigheder sagt noget før 12 uge jeg skal snart til første scanning, da jeg desværre har prøvet 2 gange at begynde at bløde i uge 11, med det resultat at fosteret har været dødt i 3 uger  

Så skal være helt sikker på at alt er okay før vi fortæller nogen noget

Det lyder meget fornuftigt , men derefter synes jeg sagtens du kan fortælle ham om det , på den måde kan han også blive en stor del af graviditeten , og måske have lettere ved at acceptere når baby kommer ..

I kan jo evt også tage ham med til læge og jordmoder ?

Anmeld

10. august 2012

Anonym trådstarter

MarieMor skriver:

Det lyder meget fornuftigt , men derefter synes jeg sagtens du kan fortælle ham om det , på den måde kan han også blive en stor del af graviditeten , og måske have lettere ved at acceptere når baby kommer ..

I kan jo evt også tage ham med til læge og jordmoder ?

Vi ønsker netop at han skal være med så meget han kan og vil det betyder rigtig meget da han jo er så "gammel" at han forstår rigtig meget vi er så heldige at en pædagog i hans børnehave er gravid, så han har lidt at forholde sig til - så som spørgsmålet: jamen hvordan kommer babyen ud af maven igen

Anmeld

10. august 2012

MarieMor

Anonym skriver:

Vi ønsker netop at han skal være med så meget han kan og vil det betyder rigtig meget da han jo er så "gammel" at han forstår rigtig meget vi er så heldige at en pædagog i hans børnehave er gravid, så han har lidt at forholde sig til - så som spørgsmålet: jamen hvordan kommer babyen ud af maven igen

Det lyder som en god ide 

Og det er da skønt med pædagogen , så er han hele tiden forberedt på hvad det kommer til at ske ..

Mange gange held og lykke og  For alt er som det skal være denne gang 

Anmeld

10. august 2012

SaNiNa

Da jeg blev gravid med Naia var vores søn 2 år og 6 måneder og han fik det afvide med det samme fordi jeg var så dårlig og havde bækkenløsning og han var med i det hele under graviditeten

Vi ville ikke have gjort det på en anden måde.

Stort tillykke med graviditeten

Anmeld

10. august 2012

hannetheis

Anonym skriver:

Godmorgen

Min søn er 3,5 år og jeg har blevet gravid vuhu!!!

Men nu er jeg så i tvivl om hvornår vi skal fortælle ham nyheden? Jeg er bange for at sige det for tidligt i tilfælde af at ventetiden bliver for lang for ham, men vil heller ikke sige det til den øvrige familie, da der ikke skal tales over hovedet på ham. 

God dag til alle

vi ventede med at fortælle vores den store det til det kunne ses på maven han var dog kun 2,5 da jeg ventede lillebror.
men havde på forhånd snakket med familien om at de ikke skulle sige noget til ham eller snakke om det når han var i nærheden og det virkede fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.