Er nysgerrig, hvor meget træner I gravide???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.920 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. august 2012

Miss-86

Jeg er lidt nysgerrig med henblik på, hvor meget I som er gravide (eller har været gravid) træner, hvad I træner, gode råd osv...

Jeg skal starte pb her snart og træner en hel del.. Så ville lige forhøre mig lidt, inden eventuel graviditet ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2012

MorDk

Jeg må krybe til korset og sige... JEG er DOVEN  Jeg har aldrig rigtig trænet. MEN har besluttet mig for at NÅR jeg har født SÅ skal jeg træne...

Anmeld

10. august 2012

Rosengreen

Jeg trænede som jeg plejede de første 3 mdr. (fobold 3 gange om ugen, spinning + styrketræning 1-2 gange om ugen, og løb ind i mellem)

Derefter løb jeg 2-3 gange om ugen og styrketrænede arme og ryg ca 2 gange om ugen. det gjorde jeg indtil min krop sagde stop. ca ved de 5-6 mdr. 

Derefter har den kun stået på svømning og lange gåture med hunden 

Men lyt til kroppen 

Anmeld

10. august 2012

Miss-86

MorDk skriver:

Jeg må krybe til korset og sige... JEG er DOVEN  Jeg har aldrig rigtig trænet. MEN har besluttet mig for at NÅR jeg har født SÅ skal jeg træne...

Hihi, jaa jeg er også først lige begyndt at træne igen efter 2 års pause.. VIL også træne, når engang baby er kommet til, så må 'den' ligge i en lift, mens mor træner

Anmeld

10. august 2012

Miss-86

Rosengreen skriver:

Jeg trænede som jeg plejede de første 3 mdr. (fobold 3 gange om ugen, spinning + styrketræning 1-2 gange om ugen, og løb ind i mellem)

Derefter løb jeg 2-3 gange om ugen og styrketrænede arme og ryg ca 2 gange om ugen. det gjorde jeg indtil min krop sagde stop. ca ved de 5-6 mdr. 

Derefter har den kun stået på svømning og lange gåture med hunden 

Men lyt til kroppen 

Okay, tak

Har hørt noget med at mavemusklerne ikke er så godt at træne, når man er gravid..

Anmeld

10. august 2012

Rosengreen

Miss-86 skriver:

Okay, tak

Har hørt noget med at mavemusklerne ikke er så godt at træne, når man er gravid..

Ja det skal man helst holde sig fra når maven begynder at vokse. Du ricikere ar komme til at træne musklerne "skævt", da de i bliver skubbet til siderne når maven vokser.

Men god idé at træne ryg og lænd. Den kommer på overarbejde sidst i graviditeten 

Anmeld

10. august 2012

Miss-86

Rosengreen skriver:

Ja det skal man helst holde sig fra når maven begynder at vokse. Du ricikere ar komme til at træne musklerne "skævt", da de i bliver skubbet til siderne når maven vokser.

Men god idé at træne ryg og lænd. Den kommer på overarbejde sidst i graviditeten 

Ja, mente godt at det var sådan noget jeg havde læst..

Okay, man kan vel også altid tage en tur på løbebåndet, om ikke så en gå tur.. Ja, tror gerne det med ryg og lænd er godt, det gør jeg meget af i forvejen, pga. mit arbejde

Anmeld

10. august 2012

Kay

går 1-2 ture hver dag på minimum 30 minutter... (hunden skal jo luftes )

og fra uge 20-34 gik jeg til vandgymnastik 2x 45 minutter om ugen

Anmeld

10. august 2012

Rosengreen

Miss-86 skriver:

Ja, mente godt at det var sådan noget jeg havde læst..

Okay, man kan vel også altid tage en tur på løbebåndet, om ikke så en gå tur.. Ja, tror gerne det med ryg og lænd er godt, det gør jeg meget af i forvejen, pga. mit arbejde

Ja, "de kloge" siger jo mindst 30 minutters motion om dagen. Så en tur på løbebåndet ville være godt  Jeg var glad for crosstraineren da jeg stadig gik i motionscenteret 

Anmeld

10. august 2012

Miss-86

Rosengreen skriver:

Ja, "de kloge" siger jo mindst 30 minutters motion om dagen. Så en tur på løbebåndet ville være godt  Jeg var glad for crosstraineren da jeg stadig gik i motionscenteret 

Jaa, det gør de nemlig - Mange tror jo man ikke må røre sig under graviditet.. Men self, som du siger skal man lytte til sin krop.

Jeg bruger løbebånd og sådan en jeg kalder 'skimaskine', ved at dem kan og må jeg helt sikkert bruge under graviditet.
Træner derudover inderlår, yderlår, arme, mave, ryg, og læn..
Tror ikke der er en crosstrainer hos os..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.