I mine ører lyder det som om din kæreste er en helt normal og gennemsnitlig mand.
Du er gravid, -og øh, hvad så? (altså sådan tænker jeg ikke! -men sådan tror jeg mange mænd tænker!) Babyen er jo ikke kommet ud endnu, 'intet' er forandret, og for ændre på alting nu, istedet for blot at fortsætte som hidtil, indtil alting bliver vendt op og ned? (igen sådan tror jeg mange mænd tænker)
Jeg selv elsker at gå og planlægge, tænke på navne, fantasere om jul og børnefødselsdage, indretning af børneværelse osv, osv. Men sådan tror jeg slet ikke mænd er indrettet.
Måske synes han ,at han får rigeligt at baby og gravid information fra dig, så hvorfor skulle han også læse om det?
Jeg tror bare du skal læne dig tilbage og være glad for at lykken tilsmilede dig og du blev gravid. Hyg dig med din mave, baby.dk, graviditetsbøger, kig og køb lidt babytøj og hvad du ellers har lyst til. Jeg kan godt forstå du gerne ville have at det var ham der tog initiativ til at I også skal ud og se på barnevogne, men i din kærestes hovedet er der sikkert laaaaaang tid til I skal have en baby (og det er der jo også!, du er 'kun' halvvejs) og de første 20 uger er man også meget 'mindre' gravid end i den sidste 20 uger. Så gik han en chance, han skal nok komme på banen omkring uge 35.
Tillykke med din graviditet, og tillykke med at din kæreste endte med gerne at ville have barnet sammen med dig! Det er da super skønt!!!! -så skidt med at han ikke synes at 3 sider i en graviditetsbog er særlig interessante.
(ja, ja, jeg ved godt det er meget lettere sagt end gjort!)
Anmeld