Altså, jeg tror ikke din kæreste er ene om ikke at gide læse graviditets litteratur, eller have lyst til pludselig at svælge i grøntsager fordi at baby skal have det sundt. Sex er ikke farligt for baby, og det ved han måske, og tager derfor ikke hensyn (som jo reelt ikke er nødvendige at tage) Fordi du har læst nogen mænd gør det, så er det jo ikke sikkert alle gør det.
Derudover så kan det jo være at det var et kæmpe chok for ham pludselig at skulle være far, uplanlagt, så han har brug for tid til at være i "jeg- fornægter-umodenheds-fasen".
Jeg blev gravid med en mand der SÅ GERNE ville have et barn. Han gad alligevel slet ikke at læse noget om baby. Det har du styr på sagde han altid. Og fred være med det. Det er jo vores krop det hele sker for, og der går laaaang tid før at manden rigtigt kan "være med". Hvis han føler at barnet er blevet ham lidt "påduttet" så kan det være at han bare lige har brug for at skabe sig lidt nu her og med vilje overdrevent at fastholde sig i "jeg er fri som fuglen og det her skal ikke ændre mit liv" holdningen. Derfor tror jeg bare at du skal lade ham være en "drengerøv" indtil du har født, hvor jeg er sikker på han falder i dyb forelskelse i jeres barn.
Jeg tror ikke du kan tvangsindlægge ham til at interessere sig for barnet, uden at han vil helt stille sig på bagbenene og protestere.
Hvis du ikke har lyst til sex, så sig nej. Hvis du ikke vil have junk food, så køb noget sundt du selv kan spise. Men jeg tror bare at han har en rimelig normal "fuck jeg skal være far, jeg går i akut benægtelses reaktion". Det er vist ikke så unormalt. Vent en 10 uger mere, før du begynder at stille krav til at i skal ud og se på babyudstyr m.m. Hvis han ikke gider, så tag en god veninde med, og nyd at du egenhåndigt kan bestemme det hele selv.
Jeg ved det er surt, og vi håber jo alle på en mand der bliver "gravide" sammen med os. Jeg tror bare at sådan er realiteterne for de færreste, og hvis det så oven i købet ikke er planlagt, så giv din kæreste lidt plads. Han har jo sagt ja til at ville have babyen. Og dig. Og det er vel det der er det allervigtigste?
Knus Ditte
Anmeld