Fra mørk til blond hår..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.003 visninger
18 svar
0 synes godt om
9. august 2012

bobbles

nogen med erfaringer? tænkte jeg ville tage til en frisør og få det gjort da det er første gang, men skal man afblege håret før man så derefter kan farve det den farve man vil have? nogen der ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2012

SHERO

Det kommer an på om det er farvet mørkt, eller det er naturlig mørkt...

Jeg fik trukket farve ud ved frisøren og så en røvfuld lysestriber i så det blev relativt lyst, men at få det helt lyst uden at smadre det tog laaang tid. Hvis du er naturlig mørkhåret uden farve er det vist noget nemmere, men tror det er svært at blive helt lyshåret uden håret tager alt for meget skade. Men ja når det er lyst man vil gå vil jeg altid anbefale frisøren, har prøvet mange gange selv og aldrig blevet pænt...

Anmeld

9. august 2012

CamillaSoefelt

Frøken Christiansen skriver:

nogen med erfaringer? tænkte jeg ville tage til en frisør og få det gjort da det er første gang, men skal man afblege håret før man så derefter kan farve det den farve man vil have? nogen der ved det?

Ved det faktisk ikke nej?

Anmeld

9. august 2012

Jupiter

Det kommer an på hvor mørkt det er i forvejen og hvilken farve du gerne vil have

Jeg gik også til frisøren - der er nemlig så meget der kan gå galt, det skal netop afbleges først hvis det er meget mørkt, og du gerne vil have det meget lyst.

Jeg har kommune-farvet hår, og jeg fik det afbleget. Dog blev jeg så glad for den (næsten) hvide farve at jeg beholdt den i 6 år. Det er først nu jeg har skiftet lidt. Men der fik jeg farvet bunden hos frisøren ca. hver 4 måned

Anmeld

9. august 2012

Dinna88

Hvis det er farvet mørkt, så skal du nok have trukket farven ud. Jeg ville aldrig, aldrig ALDRIG gøre det derhjemme. Jeg gik fra rødt hår til lyst. Det tog en krig, og det var så vi i takt med at det voksede klippede det røde af og på samme tid fik jeg lagt lyse striber i. I starten var de lyse striber laksefarvede Det så skide underligt ud. Og i starten havde jeg jo også en udgroning der var pæn med min egen farve og stribe, imens det længere ude var rødt/brunt/lyst. Ikke just det fedeste

Hvis dit hår bare ER mørkt, så vil jeg muligvis skyde på at man bare kan afblege det. Du kan jo ikke trække en farve ud der ikke er der - det er hvad logikken i mit hoved siger

Anmeld

9. august 2012

bobbles

Dinna88 skriver:

Hvis det er farvet mørkt, så skal du nok have trukket farven ud. Jeg ville aldrig, aldrig ALDRIG gøre det derhjemme. Jeg gik fra rødt hår til lyst. Det tog en krig, og det var så vi i takt med at det voksede klippede det røde af og på samme tid fik jeg lagt lyse striber i. I starten var de lyse striber laksefarvede Det så skide underligt ud. Og i starten havde jeg jo også en udgroning der var pæn med min egen farve og stribe, imens det længere ude var rødt/brunt/lyst. Ikke just det fedeste

Hvis dit hår bare ER mørkt, så vil jeg muligvis skyde på at man bare kan afblege det. Du kan jo ikke trække en farve ud der ikke er der - det er hvad logikken i mit hoved siger

min naturlige farve er mørke brun men har farvet det rødt sidst så der er noget farve der skal trækkes ud  min kæreste sagde lige du kan da bare bruge klorin  det har jeg sku aldrig hørt om og kunne aldrig finde på det

Anmeld

9. august 2012

Mor til Ella

Hvis det er din egen naturlige fv er det ikke noget problem

Men er det farvet er det en længere proces, og er det hjemmefarvet meget mørk mange gange er det nogle gange helt umuligt at rense af.

Men ellers skal det afrenses og indfarves, det bedste resultat er rigtig mange striber, MEN det er en røv hår behandling for håret

Er det naturligt, kan det som regl indfarves af en gang med den rigtige beize, alt efter hvor mørk du er og hvor lys du vil være?

Anmeld

9. august 2012

Mor til Ella

Frøken Christiansen skriver:

min naturlige farve er mørke brun men har farvet det rødt sidst så der er noget farve der skal trækkes ud  min kæreste sagde lige du kan da bare bruge klorin  det har jeg sku aldrig hørt om og kunne aldrig finde på det

Nu læste jeg lige der er rødt involveret Som frisør ville jeg faktisk helst være fri, da det er noget værre noget, og det tager RIGTIG lang tid at få pænt.

Anmeld

9. august 2012

NessaXenia

jeg gjorde det for ca 1 mdr siden, og jeg har farvet mit meget mørkt, næsten kul sort siden jeg var 14 og har farvet hår i sidste 5 år ca i gang om måneden med sort farve.. og jeg er 21.. og så trængte jeg til lidt forandring og je valgte at blege mit hår 2 gange og så var det hvidt.. som i platinblondt..
så det er slet ik så svært og mit hår er slet ikke øddelagt eller noget..

Anmeld

9. august 2012

Zelinasmor

NessaXenia skriver:

jeg gjorde det for ca 1 mdr siden, og jeg har farvet mit meget mørkt, næsten kul sort siden jeg var 14 og har farvet hår i sidste 5 år ca i gang om måneden med sort farve.. og jeg er 21.. og så trængte jeg til lidt forandring og je valgte at blege mit hår 2 gange og så var det hvidt.. som i platinblondt..
så det er slet ik så svært og mit hår er slet ikke øddelagt eller noget..

Hvilken farve og mærke blondering brugte du så???? Jeg har prøvet alverdens forskellige førhen (endda den der L1+++) som skulle kunne få mørkt hår til at blive lyst. Det er aldrig lykkedes mig på trods af 8-10 afblegninger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.