bioanalytiker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2012

blomst_a

Jeg har en HHX. Skal jeg tage en fuld hf eller kan jeg ikke tag enkelt fag da jeg mangler kun kemi og fysik?

Kamulla: Tillykke med det.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2012

Kamulla

blomst_a skriver:

Jeg har en HHX. Skal jeg tage en fuld hf eller kan jeg ikke tag enkelt fag da jeg mangler kun kemi og fysik?

Kamulla: Tillykke med det.. 

du opfylder ved at have en gymnasiel udd..

Du skal have én af følgende uddannelser for at søge om optagelse:

• Studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere teknisk eksamen (htx), højere handelseksamen (hhx) eller eux – alle med matematik C og enten kemi C eller bioteknologi A.
  • Gymnasialt indslusningskursus for fremmedsprogede (GIF) med matematik C og kemi C.
  • Anden adgang med 5 gymnasiale enkeltfag: dansk A, engelsk B, matematik C og enten bioteknologi A eller både biologi C og kemi C. Hvert enkeltfag skal være afsluttet, dvs. der skal enten være udstedt et prøvebevis eller et deltagerbevis, jf. eksamensbekendtgørelsens bestemmelser, og karakteren for enkeltfaget skal være mindst 02.
  • Social- og sundhedsuddannelsen (trin 2) med matematik C, dansk C, kemi C, naturfag C og engelsk D.

så du skal supplere med et kemi C kursus på VUC.. det er det eneste hvis du ikke har det... ser det ud til? jeg har både bio på højniveau samt mat C..

og så skal du self passe med adgangskvoten som er eksploderet siden sidste år

Anmeld

11. august 2012

blomst_a

aha oki.. hvordan er bioteknologi? 

Anmeld

17. august 2012

Annemor...

Jeg er også uddannet bioanalytiker, dog fra 2008 så også før at uddannelsen blev lavet om

Anmeld

17. august 2012

blomst_a

ok...

Jeg er tvivl om jeg skal vente med at tage bioanalytiker fagpakken på vuc nu eller om jeg skal vente til januar.

Anmeld

27. september 2012

blomst_a

Kamulla skriver:

du skal have en fuld HF og ikke en Hf pakke..

jeg skal læse til bioanalytiker her d. 27 denne mdr..

kamulla: hvordan går det med uddannelsen? 

Anmeld

27. september 2012

Kamulla

blomst_a skriver:

kamulla: hvordan går det med uddannelsen? 

det går fint... hårdt men fint... skal ikke ud på skolen de næste 5 uger da jeg skal i praktik/på klinik ... det glæder jeg mig meget til.. men syntes det faglige niveau er ret højt og der er MANGE lektier samt timer på skolen hver uge...

Anmeld

28. september 2012

blomst_a

mange tak for svaret.  Jeg vil fange dig senere hen for at spørge om uddannelsen hvis det er oki for dig... 

Anmeld

28. september 2012

Kamulla

blomst_a skriver:

mange tak for svaret.  Jeg vil fange dig senere hen for at spørge om uddannelsen hvis det er oki for dig... 

helt ok... vi skal igang med at lave et projekt omkring at formidle hvad bioanalytiker uddannelsen går ud på og hvad en bioanalytiker reelt er... vores gruppe laver en hjemmeside.. så det bliver en meget beskrivende hjemmeside fra studerende til dem der eks. overvejer at gå den vej... kan linke når den er færdig.. vi skal ihvertfald fremlægge d. 3. november.. så der er den færdig

Anmeld

29. september 2012

Frk.S

Kamulla skriver:

helt ok... vi skal igang med at lave et projekt omkring at formidle hvad bioanalytiker uddannelsen går ud på og hvad en bioanalytiker reelt er... vores gruppe laver en hjemmeside.. så det bliver en meget beskrivende hjemmeside fra studerende til dem der eks. overvejer at gå den vej... kan linke når den er færdig.. vi skal ihvertfald fremlægge d. 3. november.. så der er den færdig

Spændende!
Den side kunne jeg også godt tænke mig at se, når den er færdig hvis jeg må.

Det er da spændende som bioanalytiker - og ikke mindst som underviser at se hvad i får ud af sådan et projekt.

Er det skolen i Kbh. du går på?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.