LykkeB skriver:
Hej skønne damer. Min søn på 5 måneder vil kun vugges i søvn. Og ved simpelthen ikke hvordan jeg får vendt ham fra det. F.eks igår aftes bliver han puttet kl 19, hvor han bare er så træt, han falder i søvn ved mit bryst og sover bare rigtig tungt, lægger ham så op i vuggen og han vågner 10 minutter efter, hvor han bare ikke vil sove igen, det ender med at han først falder i søvn kl 22.30 og det er fordi at jeg til sidst lægger ham i barnevognen og går en tur med ham! Om dagen lader jeg ham lægge længe ude i barnevognen alene, da jeg prøver at vende ham til det, men han giver ikke op. I dag lå han derude i en time, til sidst gik jeg ud og gik lidt, 2 minutter så sov han. Har i nogle gode råd? Om dagen er det fint nok, da jeg ikke har noget imod at gå tur med ham, men om aftenen er det forfærdeligt. Og det er jo nok fordi at jeg har vendet ham til at blive gået med ham dagen. Øv øv.. Hvad kan jeg mon gøre ved det?
Hej..
Jeg kan sagtens sidde her og være bagklog, men vil alligevel dele mine erfaringer med dig. Jeg har nemlig også alt for ofte vugget min søn i søvn (han er9 ½ måned nu) i barnevognen. Det har tit været praktisk, da han faldt i søvn når jeg skulle ned og handle eller gå en tur med hunden imens. MEN! Nu er han startet i vuggestue, og det har heldigvis gået rimelig godt med at få ham til at sove dernede, men der har de jo bare ikke tid til at vugge alle børn. Så hvis jeg var dig (hvilket jeg selv vil gøre når vi engang skal have nr. 2) ville jeg lade ham ligge i barnevognen uden at vugge til han selv faldt i søvn, lige berolige ham lidt, gå til og fra med nogle minutters mellemrum.
Min søn vender sig hele tiden om på maven, og har sele på, og han er så urolig ofte når han skal sove, så det bliver nemt en kamp om at få ham til at ligge roligt og falde til ro.. Så inden han begynder at kunne hive sig op, vende sig rundt og møve rundt, ville jeg klø på med at øve at falde i søvn selv i barnevognen..
Håber det bliver bedre..
Anmeld